UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Opony

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #81

  • anry3
  • anry3 Avatar
Powiedzcie mi,do jakiej głębokości bieżnika dopuszczalne jest zużycie opony w motorze.Dzisiaj obejrzałem swoje i pomierzyłem: z przodu-4mm,a na tyle 2mm.
Chyba trzeba myśleć o zmianie opon.
:(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #82

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Mi dziś przyszły opony z niemcowni :) 185 zł taniej jak najtańszy sklep w Polsce, 2009 rok jak pamiętam 22 tydzień, przyjechały GLS . Tutaj namiar, można po angielsku, zamawia się przez stronę, najpierw wybierasz oponę i dalej wybierasz sposób płatności, ja zapłaciłem przedpłatę z baku elektronicznego.

www.powergummis.de
Motorradreifen günstig online!
CGMore Reifen & mehr/Claudia Gogel
Stadelwiesenweg 27
90518 Altdorf
Tel. +49 (0)9187/909933
Fax +49 (0)9187/909934
Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
USt.-ID: DE224713765
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #83

  • Florian
  • Florian Avatar
Panowie ja się z wami zgadzam dlatego zamieniam na oponę przeznaczoną na przód.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #84

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4614
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
wykrzyknik napisał:
Są też specjaliści co wszystko wiążą sznurkami, lakierują sprayem i motocykl naprawiają mlotkiem....

I pozniej mozesz kupic nufke sztuke nie smigana :laugh:
Ja tez wychodze z zalozenia ze opona na tyl to jest na tyl i tak ma byc.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #85

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Zawsze wychodziłem z zalożenia że jak co ma się kręcić w okreslonym kierunku to odwrotnie tego zakładał nie będę.... Są też specjaliści co wszystko wiążą sznurkami, lakierują sprayem i motocykl naprawiają mlotkiem....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #86

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Ma to sens, patrz mój post o zadaniach jakie mają odpowiednio przód i tył. Czyli jedna pcha a druga hamuje.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #87

  • Florian
  • Florian Avatar
Wracam jeszcze do tematu opon Shinko. Rozmawiałem z przedstawicielem Harta, twierdzi że Koreańczycy podają w katalogu tę oponę na przód i na tył. Zdecydowałem się jednak na zamianę na coś takiego za rada Toma
www.x-moto.pl/p.p/shinko-f230-front-13090-16.hib.html.
Spotkałem się z ciekawą opinią od mechanika i importera motocykli z USA, że tę oponę na tył można założyć do przodu tylko strzałką odwrotnie do kierunku jazdy. Twierdzi, że dużo motocykli importowanych miało opony rear na przodzie założone odwrotnie.Chodzi o to, że przy hamowaniu bieżnik stawia większy opór. Co sądzicie o takim eksperymencie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #88

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Dunlopy miałem z Dragu i Wildku jak kupiłem .Strasznie twarde gumy... Co nie koniecznie dobrze wplywa po naszych drogach. jak pada sliskie, jak jest troszke piasku to o ucieczki kół tez nie problem. Nie byłem z nich adowolony.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #89

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Jeżeli chodzi o opinię to też stawiam na Marathony ME 880 nie ważne czy "z" czy też "bez" WW. :woohoo:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #90

  • szoszon
  • szoszon Avatar
Minister napisał:
Miałem Dunlopy. Teraz mam Metzelery Marathon ME 880 (White Wall). Moim zdaniem są lepsze od Dunlopów... większość uznaje je za optymalne dla dużych i ciężkich cruiserów, takich jak nasze "Gwiazdki".

:dzieki: :czesc:

Jak kupiłem moto opony były jak kolano. Po opiniach zaczerpniętych z forum "Company"
wybór padł na ME 880 i D 404. Kupiłem Dunlopy i jest ok.,a na mokrym jeżdże bardzo zachowawczo z racji przebytego szlifu na kosce. W intruderze miałem Marathony i tak
jak mówisz 5+. :cza:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #91

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Przednia opona jest bardziej okrągła a tylna mniej, tak można w skrócie opisać różnice, nie wspominam o wytrzymałości na obciążenia
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #92

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Florian napisał:
Nabyłem komplet opon Shinko w firmie Hart. W katalogu firma podaje, że opona 130/90-16 nadaje się na tył i na przód. Po otrzymaniu opon stwierdziłem, że na oponie jest napis rear. Nie wiem jak ta opona będzie sprawować się z przodu.Bieżnik można zobaczyć tu www.x-moto.pl/p.p/shinko-sr777-13090-16-white-walls.icd.html
Proszę o opinie.


Powinieneś tą tylną oponę zareklamować.Powinni ją wymienić na przednią czyli taką jak ma być.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #93

  • Minister
  • Minister Avatar
szoszon napisał:
Uważam, że opony dla danego motocykla są dość przetestowane przez producenta i tak je dobieram, teraz mam Dunlopy D 404 i jest ok.

Miałem Dunlopy. Teraz mam Metzelery Marathon ME 880 (White Wall). Moim zdaniem są lepsze od Dunlopów. Bardzo dobrze "trzymają" na mokrej nawierzchni (o suchej nie wspominam bo jest więcej niż OK). Są też, w moim odczuciu, bardziej komfortowe od Dunlopów. Z tego co rozmiawiałem ze znajomymi wynika, że większość uznaje je za optymalne dla dużych i ciężkich cruiserów, takich jak nasze "Gwiazdki".

:dzieki: :czesc:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #94

  • szoszon
  • szoszon Avatar
Uważam, że opony dla danego motocykla są dość przetestowane przez producenta i tak je dobieram, teraz mam Dunlopy D 404 i jest ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #95

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Florian napisał:
Nabyłem komplet opon Shinko w firmie Hart. W katalogu firma podaje, że opona 130/90-16 nadaje się na tył i na przód. Po otrzymaniu opon stwierdziłem, że na oponie jest napis rear. Nie wiem jak ta opona będzie sprawować się z przodu.Bieżnik można zobaczyć tu www.x-moto.pl/p.p/shinko-sr777-13090-16-white-walls.icd.html
Proszę o opinie.

Ja miałem podobne zdarzenie, które opisałem powyżej (odwrotnie jak u Ciebie).
Zasięgałem porad jakie niebezpieczeństwo może z tego powodu wyniknąć. U oponiarzy jak i w serwisie potwierdzili moje stanowisko. Jedna jak i druga przenosi te same naprężenia jeżeli chodzi o nacisk. Pamiętajmy, że przód jest bardziej narażony na dynamiczną pracę niż tył (hamowanie - przekłada większy nacisk i kumulację ciężaru, rozpędzanie - odciąża, dziury w drodze powodują większą pracę opony). Można by powiedzieć, to super lepiej niż tylna! A jednak nie. Tylna pomimo tego, że pracuje nie tak dynamicznie jak przednia (docisk jest bardziej - constans) to mimo wszystkiego ma obowiązek popychać cały ten "złom" i tu tkwi diabeł. Przód jest bierny tył aktywny. Ot co. Zresztą jak weźmierz te same modele opon, gdzie jedna jest na przód a druga na tył, zauważysz że mają trochę zmieniony przepływ profilu.





Przykład powyżej: Metzeler Sportec M1 Przód i Tył

Przednia jest węższa a zatem ma mniejszą płaszczyznę przylegania do podłoża, a co za tym idzie większy nacisk (w kg) na punkt przyłożenia. Szersza styka się z podłożem na dużo większej płaszczyźnie tym samym jest ten ciężar bardziej rozłożony. ( normalne prawa fizyki )
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #96

  • Polo
  • Polo Avatar
ja zaopatruję się i znajomych na www.mynetmoto.com , opony są w doskonałej cenie , najczęsciej z DOTem do pół roku wstecz i dostawa do tygodnia od zamówienia
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #97

  • Minister
  • Minister Avatar
Florian napisał:
Nabyłem komplet opon Shinko w firmie Hart. W katalogu firma podaje, że opona 130/90-16 nadaje się na tył i na przód. Po otrzymaniu opon stwierdziłem, że na oponie jest napis rear. Nie wiem jak ta opona będzie sprawować się z przodu.Bieżnik można zobaczyć tu www.x-moto.pl/p.p/shinko-sr777-13090-16-white-walls.icd.html
Proszę o opinie.

Hm..., opona tylna na przód. Nigdy nie próbowałem. Z tego co wiem opony na tył mają trochę mocniejszą konstrukcję wewnętrzną i parametry. Jakiegoś dramatu nie powinno chyba być. Może jednak poczekać na opinię kolegów lepiej obeznanych "w tych sprawach" - szczególnie interesowałaby mnie opinia Uploada.

:czesc:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #98

  • Florian
  • Florian Avatar
Nabyłem komplet opon Shinko w firmie Hart. W katalogu firma podaje, że opona 130/90-16 nadaje się na tył i na przód. Po otrzymaniu opon stwierdziłem, że na oponie jest napis rear. Nie wiem jak ta opona będzie sprawować się z przodu.Bieżnik można zobaczyć tu www.x-moto.pl/p.p/shinko-sr777-13090-16-white-walls.icd.html
Proszę o opinie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #99

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Dobrze słyszałeś. Kolega jeżdżący przecinakiem kupił u nich w zeszłym roku Dunlopa leżakowanego 2 letniego. Gwarancja rok tak jak słyszałeś. Po dwóch czy trzech tygodniach zaczęły mu płatami odchodzic kawałki gumy. Zareklamował i w ciagu tygodnia miał nówkę oponkę w ramach gwarancji od Dunlopa. Czyli opłaciło się wydac mniej bo i w końcowym rozliczeniu dostał oponę wartą 3 razy tyle. Dodatkowo dowiedział się od przedstawiciela Dunlopa, że takie opony muszą przynajmniej 5 lat wytrzymac. Mowa tu o oponie jako takiej nie używanej.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

O:Opony 14 lata 2 miesiąc ago #100

  • Wilk
  • Wilk Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Bóg wybacza, motór nigdy.
  • Posty: 835
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 8
Dzisiaj dzwoniłem do nich i jestem umówiony pod 20 marca, będą mieli leżakowane. Zastanawiam się czy od razu nie kupić na przód bo też za długo nie pożyje.
A co jeszcze, jeśli żle nie zrozumiałem to dają 1 rok gwarancj na te oponki.
Życie jest jak koło od motoru, się kręci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.069 s.
Zasilane przez Forum Kunena