UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: HSR gaźnik trochę inaczej!

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #301

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Zgodnie ze schematem instalacji żółty i czarny (właściwie to jest czarno-niebieski)to zasilanie w układzie trójprzewodowym do starego TPS'a. Wartość TPS'a odczytywana jest sygnałem na przewodzie niebieskim. Na czarnym jest masa, na żółtym zasilanie z modułu zapłonowego. Zatem rozwiązania są dwa - albo czarny + niebieski, albo żółty + niebieski i jedno z nich będzie poprawne.


PS. Zdrowiej!
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #302

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Sprostowanie do używania VOESa z HSR : na 99% VOES trzeba podłączyć nie do żółtego i czarnego kabla z TPS a czarnego i niebieskiego co poprawnie pokazuje multimeter na podciśnieniu i bez niego. Przy użyciu żółtego kabla wartości są rozjechane więc uczulam na to. Na 99% ponieważ jeszcze nie jeździłem motocyklem ale sprawdzałem miernikiem i odpalony motocykl chodzi zupełnie bardziej poprawnie. Jazda zweryfikuje ale obstawiam że będzie dobrze. Niestety mam pobyt szpitalny więc testy muszą poczekać.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #303

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
W tej kwocie nie ma lepszego miejsca.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #304

  • Rayo
  • Rayo Avatar
Właśnie mi się nadarza okazja, żeby Kumpel ze Stanów przywiózł gaźnik HSR.
Ma kupić to z linka:

Smoothbore-Carburetor-HSR42-Non-Polished-

Czy może podpowiecie lepsze miejsce?
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez Rayo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #305

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Powalla napisał:
Mnie tylko ciekawi kiedy w motorkach z HSR sprzęgło zacznie odmawiać posłuszeństwa i trzeba będzie za dociskiem Barnetta rozejrzeć B)
U mnie fabryczne sprzęgło daje radę, a za bardziej istotną kwestię uważam dobranie odpowiedniego kapcia na tył. Bowiem trzeba bardzo uważać, by przy ruszaniu z zakręcaniem nie złapać zbyt dużego uślizgu bocznego, szczególnie gdy asfalt jest mokry.
TomHal napisał:
HSR-a sobie odpuszczam. Moje ustawienia w zupełności wystarczą żeby się zabić (tfu na psa urok - nie życzę nikomu).
Ze słusznością powyższego trudno polemizować.
TomHal napisał:
Dzisiaj w drodze powrotnej do domów daliśmy po garach w łodzi. Wemar - Road Star 1700 z HSR, Paweł - Stratoliner 1900 z akcesoryjnym modułem i zdjetą osłoną filtra powietrza oraz zwyklay Stratek 1900 Jaro no i mój Shrek 1600 po moich ustawieniach z fabrycznym gaziolem. Jakoś nie widziałem różnicy na trasie.
Mi jeszcze trochę na manetce zostawało, tylko ogranicznik z tylnej kanapy wbijał mi kolana pod żebra, więc musiałem udawać :aniol:
Tak na serio zaś, to od wymiany sprężyny tylnego amorka na sztywniejszą baronowską, jakoś nie mogę się dogadać z tylnym kołem przy większych prędkościach i na nierównej drodze.

WITT33 napisał:
Prawdopodobnie przepuszcza ssanie lub zatyczka ssania nie jest od Mikuni tylko od HD i ssanie chodzi cały czas.
Ja na 4 zapince na iglicy i dyszy 175 nie miałem nawet 7 litrów spalania zamykając licznik na trasie.
Po bliższych oględzinach, okazało się, że linka ssania, którą ustawiałem, gdy wisiała swobodnie, po przykręceniu w pozycji roboczej dostawała sporego naciągu i otwierała ssanie. Po korekcie linki i przy zapince na 2,5 wyszło mi spalanie l/100 km (prędkości licznikowe, dwie osoby, szyba i objuczone sakwy oraz duża torba na bagażniku):
- 7,95 - jazda jednostajna 140-150 km, bardzo silny wiatr boczny
- 6,46 - jazda przez Łódź i potem Gierkówką ok. 1,20 zł z dohamowywaniem i wyprzedzaniem
- 5,26 - dwie osoby bez torby, jazda na końcu długiej kolumny, większość trasy na 4-ce
- 8,05 - pełne obciążenie, autostrada tempo czasem w okolicach 1,60 zł, silny wiatr boczny, jazda po b. mokrym asfalcie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #306

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Widać nie chcieli bana na forum dostać i Cię oszczędzili B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #307

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
HSR-a sobie odpuszczam. Moje ustawienia w zupełności wystarczą żeby się zabić (tfu na psa urok - nie życzę nikomu). Dzisiaj w drodze powrotnej do domów daliśmy po garach w łodzi. Wemar - Road Star 1700 z HSR, Paweł - Stratoliner 1900 z akcesoryjnym modułem i zdjetą osłoną filtra powietrza oraz zwyklay Stratek 1900 Jaro no i mój Shrek 1600 po moich ustawieniach z fabrycznym gaziolem. Jakoś nie widziałem różnicy na trasie.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #308

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Mnie tylko ciekawi kiedy w motorkach z HSR sprzęgło zacznie odmawiać posłuszeństwa i trzeba będzie za dociskiem Barnetta rozejrzeć B)


PS : tak wiem że wszyscy na zlocie ale napisałem żeby mi z głowy nie wyleciało :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #309

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Jak jest za bogato osiągi spadają drastycznie, motocykl robi się mułowaty.
Mułowaty nie jest, choć to oczywiście mało dokładne i subiektywne określenie. Zbyt bogato raczej nie popuszcza, bo świece mają właściwy kolor, a i kominy nie są zakopcone. Ssanie oglądałem, zatyczka jest spasowana i raczej nie jest to HD, jeśli porównać z rysunkami i fotką, którą wrzuciłeś. Chciałem przełożyć od fabrycznego, bo ma dodatkowy oring i choć średnica się zgadza, to długość iglicy prowadzącej jest dużo mniejsza. Wycieków na zewnątrz nie ma.
Po powrocie z Treffen będę przyglądał się temu bardziej. Na razie priorytetem jest doprowadzenie do tego, by się nie zatykało podawanie paliwa do gaźnika.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #310

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Pisząc zapierdalając miałem na myśli odwijanie do spodu na każdych światłach i prędkości do 200km/h bo na razie tej bariery nie przekroczyłem, muszę wziąść GPS bo brakuje licznika.
Największe spalanie jakie ktokolwiek miał na HSR w 1600/1700 to było 7.2-7.3 litra ale to już przegięcie pały.
Prawdopodobnie przepuszcza ssanie lub zatyczka ssania nie jest od Mikuni tylko od HD i ssanie chodzi cały czas.
Ja na 4 zapince na iglicy i dyszy 175 nie miałem nawet 7 litrów spalania zamykając licznik na trasie.
Jak jest za bogato osiągi spadają drastycznie, motocykl robi się mułowaty.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #311

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Też kupiłem kiedyś ten pierwszy i były problemy nawet w układzie z pompką. Zamontowany mam oryginalny filtr paliwa, a on ma fi8 ... to znaczy pod przewody Fi8, bo przekrój otworu to fi6, ale tak mają wszystkie tej wielkości.
Nie mam za to pojęcia, jakiej średnicy są rurki w kraniku. Możliwe, że poje problemy wynikają też z tego, że gdzieś w przewodzie została bańka powietrza. Przewód mam prowadzony dość pokręconą trasą i na samym początku paliwo wcale nie chciało lecieć mimo prawie 3/4 w zbiorniku. Po odpowietrzeniu problem zniknął, ale pojawia się znów przy 1/3 zbiornika. Motor zaczyna kichać, zanim zapali się rezerwa. Jest to tym bardziej wkurzające, że nie ma objawów przejściowych, a gdy się problem pojawi, to są problemy nawet z bardzo spokojną jazdą.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #312

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Kiedys byl temat o akcesorynym kraniku i wyszlo ze to fanaberie i strata kasy ...ja jezdze az do rezerwy bez objawow brakow paliwa.
PS: zakladam ze filtr paliwa tez masz fi 8mm bo czasem sa taki ze rurka jest najpierw 6mm a potem 8mm i niby pasuje na wezyk 8mm ale rurka ma wewnetrzna srednice jak filtry 6mm (bede na kompie to wkleje fote co i jak ) .


edit

Najpierw kupiłem taki (no bo myślałem że filtr to tylko filtr) www.lantis.pl/filtr-paliwa-filtron-ps842-uniwersalny-68mm-p-2924.html i były jaja z ilością paliwa przy "odwinięciu manetki" ale potem kupiłem 3x droższy www.lantis.pl/filtr-paliwa-kawasaki-yamaha-516cala-p-2904.html i jest spokój . Widać też że w tym tanim oznaczenie 6/8mm oznacza tylko średnicę zewnętrzną , bo otwór w środku jest taki sam dla obu średnic . Czy jest na to jakaś norma tego nie wiem ale ten za 17zł ma wystarczający przepływ paliwa .
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez Powalla.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #313

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
... zapierdalając.
Tu ruszamy pojęcia względne. Opisałem co mi wyszło, a nastawy maiłem takie jakie mi podałeś. Wycieków z gaźnika nie ma. Z drugiej strony świece są w dobrym kolorze, kominy też nie są okopcone, więc nie jest zbyt bogato.

Z drugiej strony - 15 litrów obecnie nie jestem w stanie wyjechać, bo po zużyciu 14-tu pojawia się duży problem z przepływem paliwa do gaźnika. Kranik jest wydolny, przewód 8 mm, dysza zaworka iglicowego największa z możliwych. może to kwestia prowadzenia przewodu od filtra.
Dziś ustawiłem iglicę na 2,5 i nie zauważyłem jakiś istotnych zmian, ale nie miałem gdzie dobrze tego oblukać. Zmieniłem tez ustawienie krzywki uruchamiającej pompkę przyspieszacza. Jutro muszę pozałatwiać kilka spraw, to zobaczę jak to wychodzi w praktyce.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #314

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Nigdy nie spalił mi więcej niż 7 litrów żebym nie wiem co robił, nawet na autostradzie w tempie autostradowym.
15 litrów na 100 mil to jest tragedia. Ja na tym robię 170 mil zapierdalając.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #315

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Ja też niedawno byłem na przeglądzie - diagnosta dla odmiany w wieku "Junakowym", że tak powiem. Oczywiście zwyczajowy zachwyt: aaallle motor, uch ale bydle ! Zadowolony z siebie rzucam pytanie: to jak Pan myśli, jaka to pojemność? A facet na to: 1600?
No to mnie zażył, potem zaklinał się, że nie znał tego modelu tylko po wielkości cylindrów oszacował :mysli:
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #316

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Dlatego wcześniej pisałem, że podawanie czasów na "setkę" mija się z celem. Natomiast przełożenie na ruch drogowy ... :dobrarobota



WITT33 napisał:
Nikt go nie zamontuje seryjnie bo on nie ma pozwolenia na stosowanie w drogowych motocyklach, przekroczone wszelkie normy emisji spalin ...
No co Ty? Dziś rano właśnie zaliczyłem przegląd w pierwszym podejściu. Było miło i wesoło ... szczególnie wesoło, gdy diagnosta (młody chłopak) spojrzał w dowód i przykucając, na bezdechu rzucił "ile? tysiąc siedemset?" Widok bezcenny :polew:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #317

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Wemar... źle nie jedzie ale daj mu jeszcze trochę paliwa a zobaczysz różnicę :-)

Edit:

Albo cofam wszystko co wcześniej napisałem...
Jakie ma znaczenie pół czy półtorej sekundy w stosunku do wieczności... :oj:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #318

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1907
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
majkelpl napisał:
... widze ze poczciwe Wild/Road Stary zamieniaja sie w zapierdalajace power cruisery :co: B)
Pierwsze primo - każdy używa jak uważa.
Drugie primo - Radki bardzo często są zaliczane do power cruiserów. Zdecydowanie nie jest to chopper.
Trzecie primo - patrz pierwsze primo :)


Moje wczorajsze wpisy zostały trochę opacznie zrozumiane. Nie płaczę nad tym, że przy pewnych ustawieniach paliwo schodzi bardzo szybko. Opisałem jedynie to, że tak się dzieje i jaka to jest skala. Jeśli ktoś ma ochotę na naprawdę fajną zabawę, to i tak nie jest to wygórowany koszt. Natomiast mało się to opłaca w przypadku jazdy turystycznej - i bynajmniej nie chodzi mi o większe koszty przejazdu, ale o stratę czasu na postoje i dopasowywanie trasy do dyslokacji stacji benzynowych, co nie w każdym kraju jest proste.

Tutaj mały filmik poglądowy, z trasy między Berlinem a Kołbaskowem. Żadna rewelka, trójka zdecydowanie za szybko zdjęta, a piątka odpuszczona, bo silny boczny wiatr dawał nieprzyjemne turbulencje na szybie - chodziło bardziej o obserwację na trzech niższych biegach.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #319

  • Skygge
  • Skygge Avatar
Jeszcze jakby go plastikiem obudować to by zapierdalał i 300...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #320

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4614
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
tomekz napisał:
momentami prawie 200
Oczywiście testy były robione na autostradzie w niemcowni B)

Taaaaaaaaaa ....
Chyba jednak przestane czytac ten temat bo widze ze poczciwe Wild/Road Stary zamieniaja sie w zapierdalajace power cruisery :co: B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.064 s.
Zasilane przez Forum Kunena