UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: HSR gaźnik trochę inaczej!

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #321

  • tomekz
  • tomekz Avatar
:-) Nie wiem ja Wy jeździcie i boję się pytać ale mój ostatni zbiornik to jakieś 70% jazdy 130-150 (gaz, hamulec,gaz) momentami prawie 200 i spalnie wyszło 7,3l/100km. Bez szyby , kufrow i wokół komina.
Przy drugiej zapince na iglicy jadąc trochę spokojniej co nie znaczy że emerycko wyszło około 5l.
To tak dla porownania...

PS.
Oczywiście testy były robione na autostradzie w niemcowni B)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #322

  • Powalla
  • Powalla Avatar
"Czyli 15 litrów na 100 mil."

Jak ja o tym pisałem ze 2 lata temu to mówiliście że "za dużo" ,że "źle ustawiony" , że "to & tamto" ...ja się do tego przyzwyczaiłem że jazda w stylu " kończymy wyprzedzać samochód zanim jego kierowca zorientuje się co go wyprzedziło." kończy się własnie spalaniem ~10L /100km ...hehe ale nie można się powstrzymać B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #323

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Według mnie zapinka na 3 przy tych dyszach to kompromis osiagow i spalania :-) Dziś zrobiłem test na 4 zapince i powiem tylko że jak przy 100 milach/h wyrzucilem 5 bieg i odwinolem do końca to miałem wrażenie jakby ktoś mnie w :du: kopnął :dia:
Zapinka na 2,5 pewnie nadal będzie za ubogo. Na 2 jest na 100% za ubogo. Jasne że motor żwawo jedzie ale spalanie wtedy jest sporo za niskie a świece za jasne.
Oczywiście opisuje tylko swoje spostrzeżenia i może nie mam racji :piw:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #324

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
OK. Pierwsza ekscytacja nową zabawką już minęła, to napiszę trochę konkretów.
tomekz napisał:
wemar napisał:
Powiem tak ... WOW!!! ... ale ...

Jeśli ktoś preferuje spokojna jazdę, to nie ma sensu spoglądać na ten gaźnik...

Nie zgadzam się Wemar z powyższym ...
Ja się nie zgadzam z przedmówcą :nnie:

Ja opisywałem swoje wrażenia z przyspieszania od niskich obrotów, a u mnie niskie, są naprawdę niskie. :-)
Druga możliwość, różnica w osiągach może wynikać z faktu, że Tomek ma gaźnik nowy, a ja używany. Przy nastawach jak wyżej podałem, wrażenie jest piorunujące, dynamika funkcjonuje na ok. 90-95% zakresu prędkości możliwej do osiągnięcia. Przy założonej Dynie szacuję, że na osiągniecie setki trzeba 4,5 sekundy. Niestety przy fabrycznym module odcinka pojawia się przy 95 km/h i musimy zmienić bieg, przez czas wydłuża się do 6 sekund. To jednak nie jest takie istotne, bo przydatne tylko przy ściganiu się z "plastikami". Ważniejsze jest to, co napisał Tomek - dynamika. Jeśli nie zejdziemy zbyt nisko z obrotami (tak na oko nie mniej niż 1700) to praktycznie każde odwinięcie manetki przynosi dość spektakularny efekt. W praktyce - kończymy wyprzedzać samochód zanim jego kierowca zorientuje się co go wyprzedziło.
Spalanie. Hmmm... Jadąc do w przedziale 100-120 i bez ciągłego odwijania przy wyprzedzaniu i wyjściu z zakrętów, można się wyrobić w niskich nominałach. Celowo nie piszę ile to jest, bo u każdego będzie to inna wartość - sakwy, szyba lub nie i tym podobne. Natomiast kiedy chcemy brać pełną garścią i trochę połobuzować, to wychodzi już sporo więcej. Oczywiście każdy sam sobie ustala priorytety. Dziś miałem bardzo satysfakcjonującą traskę Bydzi do Poznania i na trasę do Poznania poszedł cały zbiornik. Czyli 15 litrów na 100 mil. Konsekwencją wyrzucenia pompy jest też to, że paliwo "kończy się", czyli poziom zapewniający przepływ wystarczający do satysfakcjonującej jazdy, przy poziomie 5 litrów w zbiorniku, czyli odczujemy braki paliwa zanim zapali się kontrolka rezerwy. Tak jest u mnie, może to kwestia jednostkowa. Tak czy inaczej plusów dostrzegam więcej niż minusów.

Mam zamiar jeszcze sprawdzić zapięcie iglicy na 2,5 rowka i zobaczyć na ile zmienią się osiągi i eksploatacja.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #325

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
A nie wiem, ja już prawie 10 lat na przeglądy ani autem ani moto nie jeżdżę tylko z papierem i "załącznikiem" :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #326

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4613
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Hahahahaha :polew:
To ciekawe jak to wyglada na przegladach i czy ktos sie kiedys czepil do takich gaznikow ... :dia:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #327

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Nikt go nie zamontuje seryjnie bo on nie ma pozwolenia na stosowanie w drogowych motocyklach, przekroczone wszelkie normy emisji spalin dlatego w serii motocykle na wolnych obrotach są tak zubażane żeby tylko się nie zatarły i jakoś odpychały no i spełniały normy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #328

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4613
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
tomekz napisał:
Ja spokojnie ten gaźnik mogę polecić każdemu kto chce żeby było lepiej :-)

Az chce sie w takim razie rzec: szkoda zatem ze Yamaha nie zamontowala go fabrycznie :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 9 lata 10 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 10 miesiąc ago #329

  • tomekz
  • tomekz Avatar
wemar napisał:
Powiem tak ... WOW!!! ... ale ...

Jeśli ktoś preferuje spokojna jazdę, to nie ma sensu spoglądać na ten gaźnik...

Nie zgadzam się Wemar z powyższym ... Oczywiście że na HSR motocykl super przyśpiesza i głównie po to go zakładałem ale ma również inne zalety... Motocykl jest bardziej dynamiczny i elastyczny w całym zakresie obrotów. Praca silnika też jest bardziej kulturalna. Spalanie przy spokojnej jeździe jest niewielkie a jak włączymy tryb "SPORT" to też tragedii nie ma.
Po wymianie nie zauważyłem ani jednej rzeczy w której poprzedni gaźnik był lepszy a przyjemność z jazdy po wymianie jest większa niezależnie od tego czy zapier**** czy spokojnie sobie jadę...
Warto też nadmienić fakt prostoty ustawień... W zadzie mamy różne filtry powietrza, wydechy itp a ustawienia w zasadzie te same... Dostęp do PMS, dyszy głównej czy zmiana zapinki na iglicy to też super sprawa :-)
Ja spokojnie ten gaźnik mogę polecić każdemu kto chce żeby było lepiej :-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #330

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Czyli wszystko OK.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #331

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
No i po usterce - puszczał oring dyszy zaworka iglicowego, widocznie wkładając po inspekcji nie ułożył się tak jak powinien, ale i tak był twardy, więc poszedł do kosza.
Teraz mogę ustawić wolne obroty, bo poziom paliwa jest taki jaki ma być. Mam PMS'a na 2,5 ale po nagrzaniu sprawdzę jeszcze raz.

Iglicę 97 mam na 3 rowku, dysza 170, pozostałe to 25 i 50.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #332

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Nastawy biegu jałowego masz poprawne. Ma gasnąć wkręcając PMS bo jest odwrotnie, zabierasz mu powietrze.
Zasada jest taka że wykręcasz do momentu gdy obroty już nie rosną więcej albo inaczej: wkręcasz aż zaczynają obroty spadać i cofasz się (wykręcasz o około pół obrotu). Całkowita wartość wykręcenia PMS ma się zawierać w przedziale od 1 do 2,5 obrotu od pozycji całkiem wkręconej. Jeśli jest to więcej niż 2,5 pilot jest jest za duży i na odwrót, poniżej 1 obrót gdy moto pracuje dobrze - pilot za mały. W Twoim przypadku zostawiłbym na około 2 1/4.
Niech Cię nie zmyli podanie mu lewego powietrza, zapytaj Tomka jak mnie to zmyliło...aż kupiłem niepotrzebnie mniejszego pilota. Po prostu podanie większej ilości powietrza go nie zmuliło i obroty nigdy nie spadły więc myślałem że jest happy. U mnie obroty spadają przy pms 1 1/4 i mniej więc podobnie. Mam teraz pms pomiędzy 1 1/2 a 2 obroty. Tak powinno być. A resztę ustawień jaką masz ?
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #333

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Powiem tak ... WOW!!! ... ale ...

Jeśli ktoś preferuje spokojna jazdę, to nie ma sensu spoglądać na ten gaźnik. Natomiast jeśli lubicie często/czasem odwinąć manetkę, to ... WOW!!! Startując (oczywiście na autostradzie ;) ) to jest mniej więcej tak - jedynka, ogień, trójka, ogień ok. 1,5 sekundy później odcinka, a wskazówka na budziku pomiędzy 130 a 140. I to wszystko z plecaczkiem.

Mam tylko wątpliwości do nastaw dla biegu jałowego i muszę trochę popróbować. Przy dyszy 25 poniżej 1,5 obrotu PMS'a silnik gaśnie. Stabilnie pracuje powyżej 2. Przy 2,5 jest bardzo poprawnie ... ale, ale. Odpięcie przewodu z membrany hipka (Czyli podanie lewego powietrza na "portki") powoduje wzrost obrotów o ok. 30% i bardzo stabilną pracę. Wygląda zatem na "bogato".
Muszę jeszcze raz sprawdzić zaworek iglicowy, bo dwa razy dziś mi się przytrafiło, że postawienie motocykla na kosie wywołało kapanie z przewodu przepełnieniowego. Raz przy silniejszym pochyleniu, przy parkowaniu na pochyłości bocznej, a drugi raz w garażu przy pracującym silniku.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #334

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Baron dobre z tym gaziorem od MB :polew: :polew: :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #335

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Nie, hamownia nie pokaże zysku z HSRa w sensie jego reakcji na manetkę, cyferki tak ale nie odda to faktycznego obrazu jak się na nim jeździ. Sprawdzone przez gości. Cyferki natomiast tak, mogą być różne.
Pokazać wprost to nie, ale pokaże wystarczająco by wyciągnąć wnioski. Jeśli krzywa momentu będzie wyżej, szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych, to wzrośnie dynamika jazdy, czyli reakcji na otwieranie manetki. Więcej kucyków przed odcinką, to większa szansa na szybszą jazdę. Inne dane można wyczytać ze specjalizowanych komputerów pokładowych lub ... z apki na Androida, ale te ostatnie nie zawsze pracują poprawnie i wiarygodnie, bo opierają się na danych z GPS'a.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #336

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Oczywiście to był żart :polew: tak dla rozluźnienia.To gaźnik stosowany m.in w MB W 124 .Wemar+5 pkt. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #337

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1904
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Baron napisał:
Ja zakładam ... Stromberg 175 CDT.Szacun koledzy ale HRS-y przy tym wymiękają :zab:

Masz rację, duży może więcej, ale będziesz chyba potrzebować siekiery, by wyrąbać miejsce na tego Stromberga :polew:

Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #338

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #339

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Jeden wystarczy czy 2 trzeba zakładać ? :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

HSR gaźnik trochę inaczej! 9 lata 11 miesiąc ago #340

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Trzeba skasować "To" po kropce B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.040 s.
Zasilane przez Forum Kunena