UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Tuning portek

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
1 miesiąc 4 tygodni temu - 1 miesiąc 4 tygodni temu #21 przez wemar
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Zrobiłem u siebie taką modyfikację, przy okazji wstawiania HSR'a. Rzeźba nie jest prosta i przyjemna, potrzebny jest dremel (coś w tym stylu) lub elastyczny wałek. Podstawa jest jednak dobry frez, bo trzeba ten szlif robić precyzyjnie. Portki maja kawałki aluminium zalanego gumą, a zebrać trzeba wszystkiego po trochy i nie przesadzić, bo potem portki mogą stracić szczelność.
Czy to coś dało? Nie mam pojęcia, ale wszystkie źródła podają, że przy wymianie gaźnika na akcesoryjny taka modyfikacja jest wskazana. Tam też mówią, że dla gaźnika fabrycznego zabieg nie ma sensu. U siebie zmieniłem jednocześnie kilka rzeczy i nie potrafię określić który detal co dokładnie zmienił.
.

Paweł-Road Star napisał: Nie potrzebuję dodatkowych koniów.

Ten zabieg nie dodaje mocy. Ma wpływ na moment obrotowy, ale nie jego wartość, a dostępność przy niskich obrotach. Poprawia się też elastyczność na niskich obrotach. Przy dużych prędkościach obrotowych zapotrzebowanie silnika na powietrze z paliwem jest tak duże, że te milimetry sześcienne powiększonych portek, nie wnoszą niczego. Z portek nie zrobimy airboxa.
W moim przypadku zmiany gaźnika i dolotu dały ok. 90% momentu maksymalnego już przy 1400 obrotów/min, co fajnie przekłada się na przyspieszanie z niskich biegów załadowanym motocyklem - np. w górach. Z drugiej strony mogę jechać 60-ką na piątym biegu i potem spokojnie przyspieszyć, bez nieprzyjemnego szarpania.

Jeżdżę, bo lubię :)
Last edit: 1 miesiąc 4 tygodni temu by wemar.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 7 godzin temu #22 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Majki,zgadza się,jest to odlew :lek: ale formę mogli zrobić bez ostrych krawędzi :mysli:

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 11 godzin temu #23 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW

pinhead napisał: Nie raz się zastanawiałem,dlaczego konstruktorzy zrobili takiego "babola" :mysli:
Czyżby jakieś kwestie eko...


Sądze ze raczej jest to odlew i juz nikomu sie nie chciało w setkach tysięcy sztuk tego szlifowac :czad:

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 11 godzin temu #24 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jest nas może kilka osób,co to robili osobiście,ale myślę, że każdy był,jest z tego manewru zadowolony :mysli:
Jeżeli będziesz już zdecydowany,to usuń tylko te ostre krawędzie, więcej Tobie nie potrzeba,tylko przypominam...tyle samo po obu stronach :lek:
Nie raz się zastanawiałem,dlaczego konstruktorzy zrobili takiego "babola" :mysli:
Czyżby jakieś kwestie eko...

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
COM_KUNENA_THANKYOU: Paweł-Road Star

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 12 godzin temu #25 przez Paweł-Road Star
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Chciałem zobaczyć z ciekawości co o tym sądzicie. Nie mam parcia by to wykonać. Nie potrzebuję dodatkowych koniów. Nie znam angielskiego i nie wiem co ten pan fachowiec tam gada.

Road Star mój to jest to, kocham go...

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 15 godzin temu #26 przez pinhead
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Paweł pytasz czy jest sens szlifować portki :mysli: odpowiem Tobie, że wszystko zależy czego oczekujesz,i jak daleko chcesz iść w tym kierunku.
Samo zeszlifowanie tych ostrych krawędzi na pewno poprawi przepływ mieszanki,ale tu musisz wiedzieć, że to nie jest takie proste,jak by się wydawało :mysli: bo obydwie strony portek muszą być identyczne,tak żeby mieszanka dzieliła się mniej więcej po równo na każdy cylinder.
Pamiętaj jeszcze o tym, że zwiększając objętość kolektora dolotowego,wzbogacasz tym samym nie co mieszankę.
Jeżeli szukasz dodatkowych Nm,to wiedz o tym, że każda zmiana ciągnie za sobą kolejną,i kolejną,i jeszcze jedną....i tak w nieskończoność :h-r:

Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 1 dzień temu - 2 miesiąc 1 dzień temu #27 przez marekkacper
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Majki taki tuning o którym wspominasz sporo kosztuje :dolar: ale fakt czy jest sens przerabiać ten kolektor dolotowy do "zwykłej jazdy" :mysli: Może niech Paweł przerobi i wypowie się czy odczuł jakąkolwiek różnice w eksploatacji sprzętu :kier:
Last edit: 2 miesiąc 1 dzień temu by marekkacper.

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 1 dzień temu #28 przez majkelpl
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
Jest sens jak robisz tiuning motura, kute tłoki, inny wał, spręzyny zaworowe i robisz z niego potfora.
Dla normalnej jazdy nie ma to najmniejszego sensu ale ..... Jak chcesz to rób :aniol:

WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar COM_KUNENA_TOPIC_AUTHOR
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
2 miesiąc 2 dni temu #29 przez Paweł-Road Star
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Czy ktoś wykonywał taką czynność? Jest sens przeszlifować od środka portki?

Road Star mój to jest to, kocham go...

Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.109 s.
Zasilane przez Forum Kunena