UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wymiana tarcz sprzęgłowych.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #21

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Ciąg dalszy...może ktoś miał podobne objawy,
Sprzęgło wyregulowane,dla pewności pojechałem do dilera Yamahy i zaprzyjaźniony mechanik potwierdził że wszystko jest książkowo,ale...w trakcie jazdy biegi wchodzą ciężko i nie ma to nic wspólnego z cięższym wysprzeglaniem że względu na Barnetta,po przejechaniu ponad 200 km po wymianie i silowaniu się mojej lewej stopy żeby wrzucić bieg,wymienilem olej(zaznaczam że ten "stary" miał 200 km i był to polsyntetyk 15W50) na fabryczny czyli mineralny 10W40 i...i qwa nic się nie zmieniło,a już wyzwaniem jest wbicie jedynki lub dwójki szukając neutral w trakcie postoju,
PS.
Kusy,chyba się przeprosze z Barnettem,nie jest tak źle,
Ostatnio zmieniany: 7 lata 11 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #22

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Darecki opanuj się :hel: Po czasie docenisz Barnetta. :piw:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #23

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Lord Zed napisał:
Jak masz to na wierzchu i eksperymentujesz dalej to daj znać o wynikach Twoich przeróbek. :piw:

W tym sęk, że nie mam na wierzchu... :oj:
Gdybym miał, to bym dupy nie zawracał Dareckiemu z pomiarami. Jak się wku^%$%*ię to wyciągnę i wtedy wrócimy do tematu.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #24

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 943
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Tata - być może masz rację.Podłożyłem pod podkładkę sprężyny ( kolor biały na rysunku ) płaską ogrubości 1 mm. Sprawdziło się i nie drążyłem tematu ,a szkoda , bo wiedziałbym teraz czy danie 2 lub 2.5 mm nie spowodowałoby że oryginalna podkładka i sama sprężyna nie wystawałaby poza kosz sprzęgła. Jak masz to na wierzchu i eksperymentujesz dalej to daj znać o wynikach Twoich przeróbek. :piw:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #25

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Lord Zed napisał:
W tym triku nie chodzi o uratowanie sprężyny , bardziej o tarczki. Gdy się one zużywają , napięcie sprężyny spada. I tak : na każdej tarczy zużycie 0,3 mm x 8 daje nam 2,4 mm. Sprężyna dociska wtedy słabiej. Można tą różnicę zniwelować dając właśnie grubszą podkładkę. I nie trzeba dorabiać pod oryginał , ten zostaje ,a dajemy tylko płaską pod nią i grubszą o te 2mm.które zginęły przy zużyciu okładzin ciernych.

To tak w największym skrócie , chyba zrozumieliście o co mi chodzi :piw:

Lord – oczywiście, że w ten sposób można również przedłużyć życie tarcz, to oczywiste. Ja, dla siebie szukam metody przedłużenia życia sprężyny.

Co do drugiego punktu, czyli dorobienia samej 2 mm podkładki i nie dorabiania nowego pierścienia do posadowienia sprężyny, to pozwolę się nie zgodzić…
Jeśli dodasz samą 2 mm podkładkę, to nie będziesz miał wystarczającej wysokości kołnierza żeby poprawnie posadowić i wycentrować sprężynę. Kołnierz w docisku ma zaledwie 2,3mm wysokości, a ten na którym osadza się sprężynę ma wg. Dareckiego tylko 2,0mm, zaś sama sprężyna ma 1,7mm grubości. Oczywiście można próbować dodać dwie 1,0mm podkładki, jedną do docisku, drugą do pierścienia ale to chyba też nie da wystarczającej bocznej powierzchni oporowej dla sprężyny.

Zatem moim zdaniem jedyna pewna metoda, to dorobić nowy pierścień.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #26

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Niewiedza kosztuje można by rzec,starałem się jak mogłem ale za hu...a Pana nie pokocham się z tym dociskiem Barnetta,dzisiaj była piękna pogoda i testowałem mój nowy nabytek i już teraz mogę stanowczo stwierdzić że albo dotrą to mnie te wytoczone podkładki ktore wymiary podałem albo kupię nowy docisk od Yamahy,od 2009 roku przejechalem ma oryginalnym sprzęgle 60000 km,jak mam się męczyć kolejne 60000-no way,
Barnett docisk prawie nowy,mniej niż 300 km jest na sprzedaż (żoną będzie w PL-u w połowie czerwca jakby co) :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #27

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Nie martw się łapa Ci się wyrobi do tego stopnia,że będziesz bał się ściskać żonę za tyłek. :hel: :polew:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #28

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Brawo Ty! :br:
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #29

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Dzisiaj wymienilem tarcze sprzęgła i metalowe od Yamahy,były nadpalone,jedne i drugie te stare,po regulacji sprzęgło śmiga jak tralala,tylko qwa lewą ręką już boli,przy okazji wymienilem wszystkie świece,wypucowalem moto i mogę powiedzieć ze:sezon uważam za otwarty :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #30

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Nie na darmo ojciec na szkoły łożył! :polew: :piw:
ps: tak na serio, to dobra myśl,po co od razu wymieniać jak można sprężynę napiąć :dobrarobota
avatar
Ostatnio zmieniany: 7 lata 11 miesiąc ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #31

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 943
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
W tym triku nie chodzi o uratowanie sprężyny , bardziej o tarczki. Gdy się one zużywają , napięcie sprężyny spada. I tak : na każdej tarczy zużycie 0,3 mm x 8 daje nam 2,4 mm. Sprężyna dociska wtedy słabiej. Można tą różnicę zniwelować dając właśnie grubszą podkładkę. I nie trzeba dorabiać pod oryginał , ten zostaje ,a dajemy tylko płaską pod nią i grubszą o te 2mm.które zginęły przy zużyciu okładzin ciernych.

To tak w największym skrócie , chyba zrozumieliście o co mi chodzi :piw:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #32

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Nie ma już więcej wymiarów,porobilem wszystkie,chyba :piw:
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #33

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Standart
Ostatnio zmieniany: 7 lata 11 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #34

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Łukasz, ja mówię o przedłużeniu życia sprężyny już będącej na granicy zużycia, zatem nie da się już jej bardziej zaszkodzić... :zab:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #35

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
ja nie pomogę w z wymiarowaniu elementów ponieważ moja kochana żona wywaliła je :kob: :zebol:
walały się jakieś śmierdzące olejem kółeczka w bagażniku auta więc poszły do kosza :)

Ciekawe czy takie podłożenie dodatkowej podkładki nie odbije się negatywnie na skróceniu żywotności sprężyny dociskowej. :mysli:

Darecki jaki zestaw sprężyn masz ze swoim banettem bo są dwie opcje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #36

  • Darecki
  • Darecki Avatar
OK. :dobrarobota
Nie chcę być namolny,ale komplecik jeden dla mnie,zonka będzie w połowie czerwca z dziećmi w PL-u,więc by zabrała... :zab: :piw:
Ostatnio zmieniany: 7 lata 11 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #37

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
By zrobić to gniazdo odpowiednio "grubsze" lub wiedzieć jakie podkładki dorobić by dodać sztywności sprężynie jednocześnie poprawnie ją osadzając w gnieździe.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #38

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Ja pierd.... :oj: z rysunku technicznego w technikum miałem ----3, :zebol:
No dobra pomierze i te wymiary,tylko raz jeszcze ponownie pytanie,po co to toczyć jak to grosze kosztuje u dilera? :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #39

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Darecki już prawie...
Dla elementu 26 potrzebuję jeszcze trzech wymiarów – jedna średnica i dwie wysokości. To wymiary zaznaczone w załączniku na czerwono.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 11 miesiąc ago #40

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Wedle życzenia,podsylam wymiary,tylko nie bardzo pojmuje co ma spring,housing nr.26 do dociskania tarcz sprzeglowych :mysli:
I co,mówisz Lord Zet że po dołożeniu 1mm tarcze będą bardziej docisniete?









Ostatnio zmieniany: 7 lata 11 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.037 s.
Zasilane przez Forum Kunena