UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wymiana tarcz sprzęgłowych.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #61

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Jeżeli ząbki tarczy byłyby źle spasowane z ząbkami kosza to klamka byłaby tak twarda,że wcale byś jej nie nacisnął. Ja zrobiłem taki błąd. Dlatego tak jak sugeruje wemar sprawdź trzpień.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #62

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Jesteś pewien, że tarczę docisku założyłeś dobrze, tak, że wycięcia wpasowały się dobrze w "ząbki" kosza?
Tylko w jednym ustawieniu pasują do siebie ząbki kosza i otwory na śruby trzymające sprężyny. Jest jeszcze taka możliwość, że wypadł przy zakładaniu ten zębaty trzpień, który przekazuje ruch klamki na docisk.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 tydzień ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #63

  • Darecki
  • Darecki Avatar
OK.co zrobiłem źle?
Założyłem docisk Barnetta,poskkladalem wszystko do kupy,nie została mi żadna śrubka,zero wycieków po odpaleniu mota na luzie,świeży olej i...objawy takie że po naciśnięciu klamki,klamka zostaje,nie odbija,zaryzykowalem i trzymając na hamulcu spróbowałem wrzucić bieg,wszedł jak w masło,jedynka,dwójka itd.bez zgrzytów ale nie ciagnie :mysli:
Więc co zrobiłem źle?



Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 tydzień ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #64

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Darecki u Mnie tarcze miały po 2.9
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #65

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Darecki – wszystko jest w jak najlepszym porządku. Tarcze należy montować w zależności od rocznika. Tak więc w rocznikach: :
1999-2003 - dwa rowki w tarczach powinny odpowiadać dwóm kropkom na koszu
2004-do teraz – jeden rowek w tarczach powinien odpowiadać dwóm kropkom na koszu.
Więcej w załączeniu.

Też bym chciał podkładkę pod sprężynę, lub chociaż jej wymiary. :zab:
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 tydzień ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #66

  • Darecki
  • Darecki Avatar
No i może upierdliwy jestem,ale lubię widziec na własne oczy co by mnie sumienie nie dręczyło,otóż jak rozebralem sprzęgło zwróciłem uwagę na te TomHalowe kropki które zamieścił na swoich zdjęciach,u mnie byly odwrotnie zainstalowane,2 kropki na obudowie i o dziwo tarcze ustawione z jednym rowkiem????nikt nigdy nie dotykał mojego sprzęgła bo motocykl został kupiony brand new z salonu dilera,czyli fabryka tak zainstalowala,albo był składany w piątek przed weekendem lub w poniedziałek po :mysli: po drugie pomierzylem wszystkie tarcze i miały 2.8 mm,pojechałem w sobotę do zaprzyjaźnionego dilera Yamahy i drazylem temat grubości tarcz,mechanik odpalił swojego kompa na warsztacie i pokazał mi na ich schematach że minimalna grubość tarczy nie może przekraczać 2.4 mm,nie wiem który wymiar jest właściwy,ale zdecydowałem że na razie nie będę wymieniał tarcz,zainstalowalem docisk Barnetta,i zobaczymy co się stanie, :piw:
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 tydzień ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #67

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 945
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Da się zrobić , tylko że moja podkładka poszła w kosz i .... :du: . Jakby który z was wymierzył oryginalną i przesłał wymiary to ok. bo mnie się rozbierać srzęgła na razie nie chcę :jez: . A więc : średnicę zewnętrzną , wewnętrzną i grubość. Dobrze jest też dorobić grubszą podkładkę pod śruby bowiem oryginalna przy większym napięciu sprężyny lubi się paskudnie wyginać przy skręcaniu . Więc do kluczy bracia !!!
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #68

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 201
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Jak zacznie ciąć to jedną więcej :hel:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #69

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Ja też bym reflektował :zab:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #70

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Lord Zet podpinam się pod Tomboja, jak nie wyciął więcej może wytnie, już jest dwóch chętnych a podejrzewam, że liczba wzrośnie ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 1 tydzień ago #71

  • tomboj
  • tomboj Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 142
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Lord Zed, Nie wyciął Ci kumpel tych podkładek więcej? Chętnie przygarnąłbym jedną.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 tydzień ago przez tomboj.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 2 tygodni ago #72

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 945
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Zimą zmieniałem tarcze bo objawy i wymiary tarcz były takie same jak u Ciebie. Wymieniłem same tarczki bez przekładek i jest dobrze. Jak nie jeżdziłem i czekałem na części bawiłem sie w druciarstwo , kumpel wyciął mi na laserze grubszą podkładkę pod sprężynę , tak ok. 1 mm . Efekt jak na nowych tarczkach i docisku Barneta :hej: żadnego ślizgania przy pełnym obciążeniu , palenie gumy też :czad: . Taka ciekawostka dla oszczędnych :zab: .
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 2 tygodni ago #73

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Darecki napisał:
... nie jezdzilem RS prawie rok,myślałem że problem się sam naprawi :polew: kilka dni temu uruchomilem RSa i pojechałem wymienić tylna oponę, ...
Liczyłeś, że opona od stanie też obrośnie bieżnikiem? :polew:

Darecki napisał:
... pomierzylem i maja grubość 2.8 ...
Serwisówka podaje - "New 2,9-3,1 mm, service limit 2,8 mm". Zatem musisz rozejrzeć się za nowymi. Nie podpowiem jakimi, bo sam mam ten dylemat.

Darecki napisał:
Zmierzylem również grubość tych tarcz metalowych pomiędzy tarczami sprzęgła,u mnie miały grubość 2.1 a Barnetta na swojej stronie pokazuje że ich tarcze mają grubość 2.3,więc się pytam jaką jest prawidłowa grubość?
W serwisówce podano "new 2,2-2,4 mm", ale w rubryce "service" nie ma podanej żadnej wartości. Zobacz, czy tarcze nie mają wyślizganego rowka w miejscu, gdzie pracują elementy cierne z tych drugich tarcz. Jeśli nie są wyślizgane, to ja bym założył stare. Ewentualnie sprawdź ile kosztuję nowe i wtedy pomyślisz ile musisz wydać za "święty spokój".

Darecki napisał:
To ile w sumie jest tych tarcz sprzeglowych 8 czy 9?
Tarcz ciernych jest 9, przekładek jest 8.

Darecki napisał:
I jeszcze jedna sprawa,na zdjęciach widać dekielek i uszczelkę,na deklu tam gdzie jest uszczelka widać lekkie zasniedzenia,czym to usunąć,że szlifować delikatnie papierem ściernym czy jest jakiś inny środek który to rozpuści czy nie martwić się tym?
To nie śniedź, ale resztki uszczelki. Spróbuj potraktować preparatem do usuwania etykiet z towarów lub twardą, szorstką szmatą na drewienku, nasączoną benzyną ekstrakcyjną.

Darecki napisał:
I na koniec,w tym deklu jest wycięcie na przewód elektryczny,wymksnal mi się i trzeba będzie go umiejscowić spowrotem,czy wystarczy go włożyć i już czy jednak trzeba go potraktować jakimś silikonem,jeśli tak to jakim?
Ten kabelek trochę tam już przesiedział, zatem guma stwardniała, a w dodatku jakoś się ułożyła i nie ma gwarancji, że ułoży się tak samo ponownie. Naprawa ew. wycieku to sporo czasu, który lepiej wykorzystać inaczej, a za nowy kabelek, bo samych gumek nie kupisz, serwisy słono kasują. Pociągnij delikatnie silikonem wysokotemperaturowym lub poszukaj preparatu Hylomar. Tylko nie nakładaj tego szpachlą - po dociągnięciu śrub pokrywy i tak 99,5% preperatu zostanie wyciśnięta na boki. To co będzie na zewnątrz, to wytrzesz, gorzej z tym, co dostanie się do środka i będzie się potem pałętać po silniku.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 tygodni ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 2 tygodni ago #74

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Odświeżam temacik :zab:
Jakiś czas temu pisałem że mam objawy slizgania się sprzęgła,nie jezdzilem RS prawie rok,myślałem że problem się sam naprawi :polew: kilka dni temu uruchomilem RSa i pojechałem wymienić tylna oponę,objawy że sprzęgłem identyczne jak miesiące temu,wqurwiwszy się zamowilem docisk Barnetta,uszczelkę na wszelkij sluczaj i dzisiaj przy pięknej pogodzie rozebralem wszelkie klamoty żeby dostać się do tarcz,na moje oko wyglądają OK (sciagnalem tylko pierwsze 3 tarcze) pomierzylem i maja grubość 2.8,TomHall pisząc a początku tematu że powinny mieć 2.9-3.1 grubości,teraz mam dylemat czy założyć tylko docisk i jeździć czy wymienić tarcze na nowe,jeśli nowe to jakie,oryginalne czy Barnetta czy innej firmy? Jakieś sugestie?
Kusy podales że wymieniles tylko docisk i smigasz dalej,a jaka grubość miały twoje tarcze w momencie instalowania Barnetta?
I jeszcze jedna sprawa,na zdjęciach widać dekielek i uszczelkę,na deklu tam gdzie jest uszczelka widać lekkie zasniedzenia,czym to usunąć,że szlifować delikatnie papierem ściernym czy jest jakiś inny środek który to rozpuści czy nie martwić się tym?
I na koniec,w tym deklu jest wycięcie na przewód elektryczny,wymksnal mi się i trzeba będzie go umiejscowić spowrotem,czy wystarczy go włożyć i już czy jednak trzeba go potraktować jakimś silikonem,jeśli tak to jakim? :piw:
PS.
To ile w sumie jest tych tarcz sprzeglowych 8 czy 9?
Zmierzylem również grubość tych tarcz metalowych pomiędzy tarczami sprzęgła,u mnie miały grubość 2.1 a Barnetta na swojej stronie pokazuje że ich tarcze mają grubość 2.3,więc się pytam jaką jest prawidłowa grubość?
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 tygodni ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #75

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Jakbyś Darecki decydował się na wymianę sprężyny to mam nową EBC tanio oddam :dolar:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #76

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Darecki miałem takie same objawy. Zdemontowałem jak najszybciej ,aby nie spalić tarcz. Pomierzyłem tarcze,założyłem Barnetta . Zero uślizgów. Wymiar tarcz musi oczywiście mieścić się w przedziale podanym przez serwisówkę .

ps namiary na Barnetta otrzymałem od wemara. I tam został kupiony. Jeżeli dobrze pamiętam to wyszło 800 zł z przesyłką.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #77

  • Darecki
  • Darecki Avatar
To ją chyba mam podobnie,ciągnie od najniższego biegu dopiero na 5tce jak odkrece manetke czuje lekki wzrost obrotów i "0" ciągnięcia,czyli co tarczę byłyby dobre i problem by leżał w docisku sprężyn?mam cały czas orginal i ok.60 tys.na liczniku :piw:

rober napisał:
A ja polecam docisk Barnetta .Dwa sezony temu wyczulem lekki uslizg sprzegla na zimnym silniku , poczytalem na forach amerykanskich , ze najlepsze tarcze to oryginaly i nalezy odwlekac ich wymiane na inne jak dlugo sie da , miedzy innymi wymieniajac sprezyne. Tak zrobilem wymienilem tylko sprezyne na Barnetta i smigam juz kolejne dwa sezony bez problemu. Nie wyczulem znacznej zmiany sily na klamce .Ostatni wypad do Rumunii rowniez po gorach bez uslizgow i bolu reki. Tak przy okazji Rumunii polecam skontrolowanie naciagu szprych . Ja wrocilem z kompletnie zrujnowanym tylnym kolem , peklo 8 szprych .Nosiło motocyklem powyzel 100 podobnie jak przy problemach z przednim zawiszeniem , a to byl luz na szprychach tylnego kola . Po powrocie wlos mi sie zjezyl jak zobaczylem te 8 urwanych szprych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #78

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Też szukałem w PL i niestety nie znalazłem.
Skorzystałem z tego że kolega był w UK i mi kupił i przywiózł do PL
wyszło kolo 700zł.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #79

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Na stronie Barnett'a nie ma wymienionego oficjalnego przedstawiciela w Polsce. Jest natomiast kilka sklepów, które mają go w swojej ofercie - najczęściej to sklepu dla "terenowców". Możesz jednak wziąć kontakt i zapytać.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): artek

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 8 lata 3 miesiąc ago #80

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
To z innej beczki. Czy w Polsce oficjalnie można gdzieś dostać sprzęgło Barnetta? Ktoś z Forumowiczów kupował ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.049 s.
Zasilane przez Forum Kunena