UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły!

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #1

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... podróba lepsza od orginału :naj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #2

  • tomekz
  • tomekz Avatar
hehehe
Coś w tym kolorze musi być bo widzę jak do mojego nieczarnego podchodzą zainteresowani, patrzą, oglądają i czasami słyszę ""eeee to przecież jest ku*** podróba" :ble: :polew: :polew:
Ostatnio zmieniany: 10 lata 2 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #3

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... właściwe ? ... tylko czarne :dia:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #4

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Jest inny kolor - black :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #5

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 204
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
A są jakieś inne kolory oprócz czarnego???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #6

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Drut66 napisał:
EEtam od razu baranie..majac 10lat bylem pierwszy raz na zlocie i dla mnie tez wszystkie motocykle wtedy byly Harlejami tak ze nie mozna winic laikow...A nawet bylem głupszy bo nie tylko czrne motocykle byly harlejami ale biale czerwone niebieskie.wazne ze mial chromowany silnik i brzmial jak Junak..tak wlasnie myslalem...
Ale fakt ludzie przesadzaja bo gdy przesiadlem sie z owego Junaka na Honde Shadow 1100C3 to spotkalem sasiada i stwierdzil ze ładnie przerobilem tego Junaka...zapewniam Was ze nie zartowal...nastepnym razem juz inny koles przyuwazyl mnie jak jechalem Shadowka bez tylnego siedzenia i stwierdil ze kupilem inny motocykl

Oooo - pikny motur miałeś. Chorowałem na taki.

Ja wcześniej miałem VT750 ACE i traf chciał, że w podobnej tonacji - tamten był kość słoniowa z zielenią a obecny jest...hmm...żona mówiła mi jak się nazywa ten kolor...chyba oliwkowo - zielony.
No więc wysłałem zdjęcie nowego nabytku kumplowi, który motocyklami się słabo interesuje - stwierdził: no ale ten nowy identyczny jak stary, na taki sam wymieniłeś?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #7

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Akurat u mnie, kolor był jednym z warunków.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #8

  • wlodi
  • wlodi Avatar
No właśnie - nie czarny hm... moja połowica powiedziała czaaaaarny, czaaarny i jeszcze raz czaaarny. No i jest czarny :roza:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #9

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Ja wlasnmie ku[ijac motocykle kierowalem sie przede wszystkim tym zebny nie byl czarny...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #10

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
No, wiesz, swego czasu Wołgi ( taki samochód ) też były czarne i wzbudzały strach i panikę :dia:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #11

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wlodi napisał:
Mam to samo, jak gdzieś staję podchodzą gapie i zawsze mam to samo pytanie " ale ładny - to harley?" nieeeeee to yamaha baranie :jez:

Aaaa....Yamaha...wiem wiem, oni fortepiany robią ! CZARNE

PS Nigdy nie zrozumiem kultu czarnego motocykla. Mnie się czarny motocykl kojarzy z WSK. Podobie nie rozumiem, dlaczego kask ma być czarny.
Być może to uraz z młodości - byłem takim jakby metalowcem i miałem wyłącznie czarne ubrania. Obecnie wspominam to z rozbawieniem.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #12

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
EEtam od razu baranie..majac 10lat bylem pierwszy raz na zlocie i dla mnie tez wszystkie motocykle wtedy byly Harlejami tak ze nie mozna winic laikow...A nawet bylem głupszy bo nie tylko czrne motocykle byly harlejami ale biale czerwone niebieskie.wazne ze mial chromowany silnik i brzmial jak Junak..tak wlasnie myslalem...
Ale fakt ludzie przesadzaja bo gdy przesiadlem sie z owego Junaka na Honde Shadow 1100C3 to spotkalem sasiada i stwierdzil ze ładnie przerobilem tego Junaka...zapewniam Was ze nie zartowal...nastepnym razem juz inny koles przyuwazyl mnie jak jechalem Shadowka bez tylnego siedzenia i stwierdil ze kupilem inny motocykl
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #13

  • wlodi
  • wlodi Avatar
Mam to samo, jak gdzieś staję podchodzą gapie i zawsze mam to samo pytanie " ale ładny - to harley?" nieeeeee to yamaha baranie :jez:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #14

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... to znaczy "nie czytaci" nie zdejmowałem napisów Yamaha :nie:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #15

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Artek, mam dokładnie to samo. Dla 95% społeczeństwa, wszystko co czarne, ciężkie i błyszczące to HD :nie:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #16

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... słyszę to często ... "panie jaki ładny harley" ... a ja odpowiadam "to Yamaha k ... mać ... nie widać?"
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 2 miesiąc ago #17

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
:urlop: fajnie się czyta te Wasze spory, jednak "stojącym z boku" jest obojetne, co i jak brzmi. Powiem nawet, że "oglądaczom i słuchaczom" i tak jest wszystko jedno. A motocykle, które stoją lub jadą, oglądane z pewnej odległości określane są mianem HD. Wystarczy, że są czarne i mają dużo chromu :polew: :polew: :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 3 miesiąc ago #18

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1912
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Mam wrażenie, że nie czytasz tego, co mi linkujesz. ;)

W silnikach samochodowych wykorbienie, czyli rozłożenie czopów korbowych jest rozłożone równomiernie. Zapewnia to równomierne rozłożenie szarpnięć od zapłonu w każdym z cylindrów, a dzięki temu bardziej równomierną pracę. Inaczej to jednak wygląda w silnikach dwucylindrowych, gdzie stosuje się zarówno zarówno współbieżność tłoków (współny kat wykorbienia - np. Maluch), jak i przeciwbieżność ruchu tłoków - to najczęściej stosowano dla silników dwusuwowych (np. Trabant).

Inaczej ma się sprawa dla silników w układzie V-twin. Tu zastosowanie wspólnego wykorbienia powodowało, że cykle pracy pierwszego i drugiego cylindra były przesunięte o wartość kata rozchylenia cylindrów. Jeśli konstruktor stosował prostą konstrukcję, to musiał się liczyć z tym, że silnik wytworzy spore wibracje, szczególnie uciążliwe przy niskich obrotach. Na początku ery motoryzacji mało kto zwracał na to uwagę, ale wraz z rozwojem branży i konkurencji producentów, zaczęto zwracać uwagę na komfort. Efektem tego było pojawienie się silników z asymetrycznym wykorbieniem, niwelującym (całkowicie lub prawie) to co wtrącało rozchylenie cylindrów (obrazowo to pokazano w podesłanym linku). Innym sposobem było dokładanie mas (dociążanie wału) w celu niwelacji wibracji i/lub elastycznego zawieszenia silników. Wszystkie te zabiegi podnosiły koszty i zmniejszały osiągi silników, ale komfort wzrastał.
HD jako jeden z nielicznych pozostał przy starej technologii przyjmując jako standard kat 45 stopni przy rozchyleniu cylindrów. Przy jednoczesnym zastosowaniu wspólnego wykorbienia obu cylindrów powoduje to, że w nominalnym kącie cyklu dla silnika wynoszącym 720 stopni, następuje przesunięcie faz zapłonów o właśnie 45 stopni. Prostą konsekwencją jest charakterystyczne patataj-patataj-patataj. Ale to konsekwencja podziału wykorbień, a nie dodatkowej iskry w fazie wydechu! Drugą konsekwencją tego rozwiązania jest to, że np. RK pod światłami telepie się jak galareta na talerzu niesiona przez artretyka. Jak mówi kolega, stojąc na czerwonym, jest w stanie w lusterkach rozróżnić kolor auta stojącego za nim, ale nie jego markę i rodzaj. :) A to wszystko przy zastosowaniu elastycznego zawieszenia i sporych mas wyrównoważających. W innych silnikach tych mas było jeszcze więcej, przez co silniki HD nigdy nie grzeszyły osiągami.

Modyfikacja wykorbień jest też stosowana w drugą stronę. Triumph Thunderbird ma silnik rzędowy, ale celowo przesunięto wykorbienia o 90 stopni, by odgłos pracy przypominał V-twina.

Harlej ma 45 stopni, ale inne konstrukcje amerykańskie mają zbliżone wartości - np. Victory 50-55 stopni. Indiany z okresu lat 20-tych miały kąt 42 stopnie.
Yamaha na początku stosowała silniki o rozchyleniu cylindrów o 70-75 stopni (od Virago po Drag Stary), natomiast dla Road Stara skonstruowała silnik o rozchyleniu 48 stopni. O ile w starszych konstrukcjach różnica w pracy silnika jest znacząco odbiegająca od silników HD, to w przypadku RS'a te 3 stopnie różnicy i tak jak w HD jeden kąt wykorbienia, nie są już tak uchwytne dla ucha, szczególnie dla mało wprawnego ucha.
I ta różnica w wykorbieniach odpowiada za charakterystyczny dźwięk, a nie sposób podawania iskry, bo musi zostać ona podana w określonym momencie, takim samym dla obu cylindrów liczonym od GPZ, a dodatkowe "błyśnięcie" jest jak musztarda po obiedzie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 3 miesiąc ago #19

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
No wybacz ale nie masz racji. Tutaj dokładnie już jest to opisane i konkretnie powiązane z układem zapłonowym oraz jak napisałem wcześniej wałem korbowym i jego konstrukcją i czasem odpalenia iskry.

http://auto.howstuffworks.com/harley3.htm
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Klang HD-ecji a iskra i inne pierduły! 10 lata 3 miesiąc ago #20

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1912
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
To co napisałeś czyli wykorbienie współpracuje właśnie z układem zapłonowym dając sygnał do odpalenia obu iskier na obu cylindrach na raz z czego jedna jest ta "zmarnowana - wasted". Z niczego ten dźwięk się nie bierze. Co się komu podoba.
Nawet z linków, które podałeś, wynika jasno, że układ "straconej" iskry istotnie wpływa na uproszczenie konstrukcji i ilości elementów układu zapłonowego. Celowo podałem przykład Malucha, bo w nim właśnie stosowano taki system - jedna cewka dwubiegunowa - iskra pojawiała się jednocześnie na obu garnkach - w jednym na koniec suwu ssania, w drugim na koniec suwu wydechu. Ponieważ dotyczy to silników z pośrednim wtryskiem, to w tym co jest wokół świecy jedyne co się może zapalić, to ew. resztki paliwa, które nie spaliły się w podstawowym procesie spalania. Jednak nie jest to coś bardzo istotnego, bo gdyby było, to spokojnie zapaliłoby się w podstawowym suwie pracy, gdzie i temperatura i ciśnienie zdecydowanie pomagają w zapłonie.
Dużo bardziej wpływ na gang ma kształt krzywek sterujących zaworem wydechowym (patrz dźwięk silników ze sportowymi wałkami) i wykonanie (zestrojenie) wydechu pod oczekiwany rezultat. Wykonywałem wiele prób z wkładami do kominów H&V i wiem, jak znacząco zmienia się dźwięk - zarówno głośność, tony i ich rozkład (ile wysokich, ile niskich itd.) i to wszystko bez jakichkolwiek modyfikacji w silnik. HD-cje mają po prostu bardzo dobrze dobrane wydechy i w niczym nie jest to zależne od dodatkowego przeskoku iskry, które odbywa się i tak jedynie w samym końcu suwu wydechu, czyli gdy 99% spalin już przelatuje lub opuściło wydech.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.046 s.
Zasilane przez Forum Kunena