UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Zimy silnik nierówna praca

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #1

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 729
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 3
Nie wiem czy jeszcze ten temat będzie długo wałkowany. Za mało danych , nie wiadomo co było grzebane teraz i poprzednio.
Moim zdaniem zdalnie gaźnika jeszcze chyba nikt nie ustawił.
Można posprawdzać ,pomierzyć ale to działanie " na żywca", trzeba przy tym być , doglądać ,reagować na bieżąco. :sor: ale chyba się nie uda. :mysli:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3610
  • Otrzymane podziękowania: 98
  • Oklaski: 33
Wojtas72 napisał:
Pirania napisał:
Najprościej jest tak jak na zdjęciu poniżej.
Tak jak pisze Pirania, jest to najlepszy sposób ustawienia poziomu paliwa.
Doświadczyłem tego osobiście w moim gazniku.
Wcześniej ustawiałem na przeźroczystą rurkę a później na suwmiarkę i różnica była spora.
Dodam tylko że po ustawieniu na suwmiarkę silnik pracował dużo lepiej.

też swego czasu ustawiałęm na suwmiarkę, tym bardziej że miałem wstawiony zawór z Suzuki ponieważ zdementowałem pompę paliwa.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #3

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 656
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Pirania napisał:
Najprościej jest tak jak na zdjęciu poniżej.
Tak jak pisze Pirania, jest to najlepszy sposób ustawienia poziomu paliwa.
Doświadczyłem tego osobiście w moim gazniku.
Wcześniej ustawiałem na przeźroczystą rurkę a później na suwmiarkę i różnica była spora.
Dodam tylko że po ustawieniu na suwmiarkę silnik pracował dużo lepiej.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #4

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 593
  • Otrzymane podziękowania: 42
  • Oklaski: 5
Najprościej jest tak jak na zdjęciu poniżej.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #5

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3610
  • Otrzymane podziękowania: 98
  • Oklaski: 33
Gabriel z tego co czytam, to raczej podszedłeś do gaźnika jak pies do kota (bez urazy). Poziom paliwa w pływaku to nie tylko wypionowanie motocykla, to proces trochę bardziej skomplikowany. Mimo wszystko uparcie będę pisał, żebyś pobieżnie przeleciał kilka tematów w kwestii gaźnika na forum. Ciągłe kręcenie PMS-em to nie rozwiązanie. Tak jak koledzy pisali: silnik na jałowym przy nisko ustawionych obrotach będzie nierówno pracował, ponieważ to jest to spowodowane jego włąsciwościami konstrukcyjnymi. Silnik dwucylindrowy V nie ma równej pracy jak silniki czterocylindrowe rzędowe czy typu boxer. Tak mocno wykręcony PMS mógłby być jakbyś miał ewentualnie stożkowy sportowy kierunkowy filtr powietrza miał, to ewentualnie jakoś bym to zrozumiał. Co do stanu paliwa w komorze pływaka to sprawdź nie tylko jego wysokość ale i zawór przelewowy, może się zawiesza i leje bez sensu paliwo, chociaż z drugiej strony przy tak otwarym PMS-sie to i tak psu na morde, nie ma znaczenia. Sprawdzenie powyższych jest tylko możliwe po rozkręceniu gaźnika na stole.
PS. Którym właścicielem jesteś o ilę mogę zapytać. Znasz sprzedawcę? Czy te objawy są od samego początku już po zakupie czy nastąpiły dopiero po jakimś dłuższym czasie Twojej eksploatacji.
Nie gniewaj się ale przy gaźnikach trzeba trochę cierpliwości i co najważniejsze czasu aby ustawić go tak aby wszystko hulało. :wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #6

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 692
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 4
LukaszGda napisał:

A może trzeba by było zobaczyć jak pompka przyspieszająca jest ustawiona jak wali na czarno po przygazowce.

Do prawidłowego wyregulowania gaźnika pompka przyspieszajaca w ogóle nie jest potrzebna. Dopiero w fazie testów w trakcie jazdy możemy się tym zająć ale zostawmy to na później co by nie komplikować sytuacji B)
Przy ustawianiu wolnych obrotów przecież nie krecimy manetką. A jeśli nawet przy ruszeniu manetką wypluje jakiś czarny dymek to tragedii wciąż nie ma. Dopiero w czasie jazdy się dowiemy czy wstrzykując dodatkową porcję paliwa moto nam przyspiesza czy jest zalewane.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #7

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 467
  • Otrzymane podziękowania: 23
  • Oklaski: 3
Gabriel napisał:
Tak więc. Trochę pokręciłem dziś przy gaźniku. Poziom paliwa jest prawidłowy. Na zimnym na ssaniu chodzi ładnie przy śrubie wykręconej na 2,75 obrotu. Po nagrzaniu równa praca zaczyna się od 3 do 3,5 obrotu. Rozgrzany silnik pracuje nawet jak wkręcę śrubę całkowicie. Przy około 2 obrotach gaśnie po około 3 minutach na wolnych obrotach. Do 2,75 obrotu pracuje nie równo. Powyżej zaczyna pracować na wyższych obrotach. Obecnie zostawiłem na 3,25 obrotu.

Jednak ciagle po przegazowaniu poleci czarny dym. Jeśli wkręcę czarnego dymu brak jednak praca jest nie równa.

A może trzeba by było zobaczyć jak pompka przyspieszająca jest ustawiona jak wali na czarno po przygazowce.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #8

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 692
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 4
Jeżeli dysze oryginalne i iglica oryginalna w prawidłowej pozycji to PMS powinien być ok.2,5 obrotu wykręcony.
Więc jeżeli w takim wykręceniu PMS moto dalej kuleje to w gazniku należałoby się przyjrzeć poziomowi paliwa (ew.szczelnosci zaworka i pływaka) , membranie głównej oraz układowi Coasting Enricher ( taka membranka i sprężyna pod białym dekielkiem gaźnika).
Dla świętego spokoju zerknąć na TPS.
W ten sposób wyeliminujesz sprawy okołogaźnikowe i pozostanie: czystość filtra powietrza oraz świece.
U mnie akurat po zdjęciu jednej fajki różnicy nie ma ale znam egzemplarze gdzie słychać zmianę.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 4 dni ago #9

  • Gabriel
  • Gabriel Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 50
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Poziom paliwa mierzony dziś na motocyklu. Oczywiście motocykl w pionie na podnośniku.

Czy ściągając jedna fajkę powinna być różnica w pracy silnika ? Wycieczka w niedziele. Zdjęcia podeśle oczywiście.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 5 dni ago #10

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 656
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Co do setupu gaźnika, to jesteś pewien jako pierwszy właściciel?
W jaki sposób stwierdzasz że poziom paliwa jest ok? nie że bym Ci nie wierzył, ale chcę poznać Twoja metodę określania poziomu.
Tak jak zauważył Metal, te silniki na wolnych obrotach nie pracują "równo".
Może posłuchaj sobie na YT jaki te silniki pracują na wolnych obrotach.
Gdy poprawi się pogoda, zrób sobie wycieczkę, min.50 km i po ostygnięciu silnika wykręć świece i zapodaj nam tu zdjęcia.
Żeby obraz świec był miarodajny, nie gaś silnika po drodze,dopiero przed garażem. To ważne dla prawidłowej oceny jakości spalania w Twoich cylindrach.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 3 tygodni 5 dni ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 5 dni ago #11

  • Gabriel
  • Gabriel Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 50
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Gaźnik w środku jest oryginalny. Nic nie było wymienione. W wolnej chwili dobiorę się do niego oraz opisze co i jak. Dysze są jak w serwisówce.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 5 dni ago #12

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 692
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 4
Tak szczerze powiedziawszy, to jest jednak gaźnik i nie będzie równiutko chodził jak na wtrysku. Zależy właśnie co dla kogo jest równo. Ustaw tak PMS,żeby nie było fajerwerków podczas jazdy. I tak 3,25obrotu to zdecydowanie za dużo. Stąd ten czarny dym.
Dalej nie wiemy jaki jest setup gaźnika - a to bardzo ważne jeżeli mamy Ci coś sugerować na odległość.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 5 dni ago #13

  • Gabriel
  • Gabriel Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 50
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Tak więc. Trochę pokręciłem dziś przy gaźniku. Poziom paliwa jest prawidłowy. Na zimnym na ssaniu chodzi ładnie przy śrubie wykręconej na 2,75 obrotu. Po nagrzaniu równa praca zaczyna się od 3 do 3,5 obrotu. Rozgrzany silnik pracuje nawet jak wkręcę śrubę całkowicie. Przy około 2 obrotach gaśnie po około 3 minutach na wolnych obrotach. Do 2,75 obrotu pracuje nie równo. Powyżej zaczyna pracować na wyższych obrotach. Obecnie zostawiłem na 3,25 obrotu.

Jednak ciagle po przegazowaniu poleci czarny dym. Jeśli wkręcę czarnego dymu brak jednak praca jest nie równa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 5 dni ago #14

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 593
  • Otrzymane podziękowania: 42
  • Oklaski: 5
Sprawdziłbym jeszcze zaworek iglicowy i poziom paliwa w komorze, oraz sam pływak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 6 dni ago #15

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3610
  • Otrzymane podziękowania: 98
  • Oklaski: 33
Metal napisał:
Skoro gaźnik był rozebrany to napisz jaki setup masz- dysze i położenie iglicy.
no proszę się już o to od dłuższego czasu. Coś mi się wydaje że tutaj może leżeć problem z tą bogatą mieszanką. Co do odkręcania to spokojnie może zacząć od 1,5 obrotu i wykręcać co 0,25 obrotu. Za każdym razem niestety trzeba wyłączyć silnik trochę odczekać. Wiadomo nie będziemy czekać co 12 godzin bo jajko zniesiemy :zebol:
ale po całej operacji dobrze jest sprawdzić po kilkunastu godzinach czy wszystko gada jak należy
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 3 tygodni 6 dni ago #16

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 692
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 4
Skoro gaźnik był rozebrany to napisz jaki setup masz- dysze i położenie iglicy.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 4 tygodni 29 minut ago #17

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 656
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Z tego co napisałeś to jest za bogato.
Na ssaniu dostaje jeszcze więcej paliwa i dlatego czuć paliwo i czarny dymek.
Wkręć PMS do końca i wykręć 1 obr. tak na początek.
Potem, jeżeli trzeba będzie to wykrecaj co 0,5 obr. NIE zmieniając wolnych obrotów przypadkiem.
Idealnie byloby wykręcać o te pół obr. po dokładnym wystudzeniu silnika, czyli co min. 12 godzin.
Jeżeli nie będzie efektów, to należałoby przyglądnąć się setupowi gaźnika.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 4 tygodni 1 godzinę ago #18

  • Gabriel
  • Gabriel Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 50
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Bez ssania na zimnym pracuje jednak muszę sporo podnieść obroty. Wraz z temperaturą silnika obroty rosną więc muszę je zmniejszać. Jeżdżę spokojnie 80km/h rzadko przekraczam. Główny problem to wolne obroty na ssaniu, wyraźny zapach paliwa, nierówna praca bardziej na ssaniu, czarny dym z wydechów. Po nagrzaniu symptomy ustępują całkowicie. Poziom paliwa jest ok. Gaźnik rozbierany na części pierwsze, czyszczony. Filtr powietrza oraz paliwa nowe. Na ciepłym czy zimnym odpala idealnie nie zdąży rozrusznikiem zakręcić. Postaram się jutro nagrać jak to wygląda. Może będzie łatwiej.
Motocykl ma 34 tysiące km. Olej motul 7100 20w50 zmieniany co 2 tysiące km czyli co dwa lata.
Ostatnio zmieniany: 4 tygodni 1 godzinę ago przez Gabriel.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 4 tygodni 1 godzinę ago #19

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600 teraz czarna Venture
  • Posty: 3610
  • Otrzymane podziękowania: 98
  • Oklaski: 33
Co do tych okopconych świec. Zbyt bogata mieszanka tak. Jednak nie tylko - może być również przechodzący olej przez niebyt już szczelne pierścienie albo najczęściej - zbyt niska wartość cieplna świec.
Sprawdziłbym jeszcze filtr powietrza czy już nie jest zatkany
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zimy silnik nierówna praca 4 tygodni 3 godzin ago #20

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 656
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
PMS to śruba regulujaca ilość mieszanki paliwowo-powietrznej na biegu jałowym silnika oraz do 1/3...1/4 otwarcia przepustnicy.
Wykręcając wzbogacasz.
Z tego co przeczytałem, Twój silnik gdy jest zimny jest w stanie pracować bez ssania co raczej nie powinno mieć miejsca.
Czarne, okopcone świece świadczą o bogatej mieszance. Mogą ją generować:
Za wysoki poziom paliwa, wysoko ustawiona iglica, za duża dysza wolnych obrotów, źle ustawiona pompka przyspieszająca, za duża główna dysza paliwa, nie do końca domykające się ssanie, zanieczyszczony mocno filtr powietrza, przytkany wlot powietrza do filtra(mało prawdopodobne).
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 4 tygodni 2 godzin ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TomHal
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.089 s.
Zasilane przez Forum Kunena