UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Renowacja lakieru

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #1

  • Nitol
  • Nitol Avatar
ja używam i polecam meguiars ultimate compound - nadaje się do ręcznego i maszynowego używania. Butla starcza na baaardzo długo. Potem można dopieścić meguiars swirl x.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Powalla napisał:
Największą wadą Tempo nie jest nazwa lecz jej ścieralność, bo po prostu jest za ostra . Ściera jak głupia ale nie zostawia wykończonego lakieru i po czasie (jedno mycie) jak wypełniacze w niej zawarte się zmyją i zaświeci słońce ... same hologramy na lakierze zostaną .
To w takim razie mam jakieś inne Tempo, bo mimo ostrego potraktowania błotnika w RS-ie, połysk pozostał jak na reszcie, a lakier nie został zdegradowany. Na błotniku miałem ślady po położeniu i docierałem, by usunąć zmatowienie. W trakcie pracy okazało się, że to nie było zmatowienie, ale "osad" z czegoś, ale i tak, by to usunąć, było dość mocne docieranie. Możliwe, że gdybym robił to mechanicznie, to wyszłoby to inaczej (gorzej) ale robiłem ręcznie. Wystarczyło, by usunąć to co chciałem, ale nie pojawiły się efekty uboczne, jak podajesz.
Tak samo robiłem na aucie. Po wszystkim miejsce akcji zostało przemyte i nałożony zwykły wosk. Na aucie nie wiem jak to się długo utrzyma, ale na błotniku RS'a od 3 lat nic się nie zmieniło.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #3

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Vini,vidi i...zobaczymy,podobno najlepszy na świecie,a jak będzie zobaczymy po użyciu :piw:


reviews.canadiantire.ca/9045/0391003P/quixx-quixx-paint-scratch-remover-reviews/reviews.htm
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #4

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Największą wadą Tempo nie jest nazwa lecz jej ścieralność, bo po prostu jest za ostra . Ściera jak głupia ale nie zostawia wykończonego lakieru i po czasie (jedno mycie) jak wypełniacze w niej zawarte się zmyją i zaświeci słońce ... same hologramy na lakierze zostaną .
Pasty ścierne muszą być stopniowane , czyli po takiej "ostrej" musi ona zostać wymyta np. IPA , potem innym padem należy przejechać auto pastą o niższej ścieralności i na koniec znów po jej wymyciu leci się pastą wykańczającą na wykańczającym padzie(np. koch antihologram, menzerna sf 4500)

Auta zrobione Tempo są na takim samym poziomie "jakości lakieru" , co kokpit napaćkany Plakiem ...czyli nie dość że łapie kurz , to jeszcze wygląda jak nasmarowany słoniną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

farba 9 lata 1 miesiąc ago #5

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Bardzo dziękuje :dobrarobota w tygodniu podjade do "biedronki" i poszukam naszych odpowiedników, :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #6

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Powalla napisał:
W sunie i dobrze ze Tempo nie dostaniesz , bo to nie jest dobry specyfik B)
Jego największą wadą jest ... nazwa, polska, banalna, niesprzedawalna poza klientami Biedronki. B) Pomijając preparaty zawierające związany teflon lub aktywatory syntetyczne, to pasta Tempo jest na tym samym poziomie, aczkolwiek wymaga trochę więcej wysiłku. Niedawno szykowałem auto do sprzedaży i zabrakło mi renomowanego specyfiku, więc użyłem Tempo, bo było pod ręką. Efekt taki sam. Jeśli lakier nie jest mocno uszkodzony, to efekt po Tempo utrzyma się też dłużej, bo przy nakładaniu została zdjęta najbardziej utleniona warstwa, a nie tylko zamaskowana warstwą wosku, który zmyje się przy którymś myciu na myjni.
Natomiast warto użyć preparatów z aktywatorami syntetycznymi z dodatkiem twardych wosków (często opisywanych jako preparaty ceramiczne - taki chłyt marketingowy, bo z ceramiką to nie ma nic wspólnego), bo faktycznie dają bardzo ładny efekt i utrzymuję się bardzo długo.
Darecki napisał:
Nie znalazłem odpowiedniego działu wiec będzie "przy kufelku" :zebol:
"Tuning optyczny" jest jak znalazł.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #7

  • Powalla
  • Powalla Avatar
W sunie i dobrze ze Tempo nie dostaniesz , bo to nie jest dobry specyfik B)

Polecam rozejrzeć się , bo rynek Kanadyjski jest mi obcy ;) za :

showcarshine.pl/woskowanie/1787-bilt-hamber-auto-balm-50ml-aplikator.html

lub

sklep.motogo.pl/pl/p/Auto-Finesse-Tripple-All-In-One-Polish-250ml/790

lub
sklep.motogo.pl/pl/p/Autobrite-Cherry-Glaze-AIO-500ml/922

To preparatu które maskują ryski . Spytasz dlaczego maskować , a nie usunąć? Otóż w ciemno nie ma polecać past ściernych , bo praktycznie każda firma produkująca specjalistyczną chemię ma w swojej ofercie takie środki jednak ręcznie to sobie możesz tylko dalszych szkód narobić. Potrzebowałbyś polerki najlepiej z małym padem i kilka padów (różnej twardości) i trochę wprawy , no i nie zapominaj że te zakamarki przy motocyklu są ciężko dostępne , a wirujący talerz polerki przy jednym elemencie może niechcący narobić szkód na innym ...tak więc pozostaje robota ręczna.

Produkty ww. są polecane na forach detalilingowych i co ważne ich aplikacja jest banalna (umyć motocykl, potem ten malowany element należy odtłuścić (alkohol izopropylowy lub zmywacz silikonowy) i następnie gąbeczką nakładasz Cherry lub Tripple , potem czekasz 10 min i miękką ściereczką z mickrofibry polerujesz . Ryski zostaną zakryte , a cały lakier lśni i jest śliski .

Aplikacja wosku auto balm jest bardziej upierdliwa ale on naprawdę zakrywa takie ryski że głowa boli! Po odtłuszczeniu lakieru bierzesz ten dołączony aplikator , lekko zwilżasz go wodą i nakładasz ruchami kolistymi malutką ilość wosku na lakier ale nakładasz tylko na powierzchnię wielkości kartki z zeszytu i po 30s docierasz microfibrą do połysku . Jakbyś pozwolił na zaschnięcie tego wosku to ...docieranie będzie koszmarem, więc robisz małą powierzchnię i szybko docierasz .


Ogólnie szukaj produktów oznaczonych jako AIO (all in one) , bo lekko są ścierne , maskują to co nie potrafią zetrzeć i pozostawiają na lakierze warstwę ochronną .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #8

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Darecki jeśli nie masz doświadczenie w tego typu polerce nie zabieraj się za to. Spalisz lakier i zostanie Ci tylko lakiernik. Szukaj pasty średnio ścieralnej i poleruj ręcznie. Po takiej polerce nałóż wosk koloryzujący i będzie ok ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #9

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Jeśli to tylko delikatne zmatowienie, a nie zdarcie do podkładu, to ... pasta Tempo, tylko gdzie ją tam biedaku dostaniesz za Wielka wodą?
;)
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Renowacja lakieru 9 lata 1 miesiąc ago #10

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Nie znalazłem odpowiedniego działu wiec będzie "przy kufelku" :zebol:
Zauwazylem na przednim "fairingu" male ryski na lakierze,normalne od użytkowania,piasek,kurz itp.macie jakiś pomysł jakimi środkami to w miarę zakryć/usunac,ktoś mi powiedział żebym użył "scratch remover" środek do usuwania zarysowan i polerka wysokimi obrotami,jak to sie robi bo nigdy tego nie zrobiłem,jakies pomocne opinie,zdjęcia,filmiki,będę dzwieczny :piw:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.048 s.
Zasilane przez Forum Kunena