UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Filtr powietrza.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #41

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
lukezbrus napisał:
TataMichas napisał:
Moim zdaniem, lepiej niech ten olej brudzi obudowę filtra, niż wraca do gaźnika a potem do cylindrów. To może prowadzić do zaklejenia zaworów - słynny SVS.

Tzn że sugerujesz mi żebym całkowicie wywalił ten wężyk i niech leci w obudowe ?

Przecież w akcesoryjnych obudowach nikt nie patrzy na ten wężyk.
Takie odprowadzenie w obudowę filtra ma ujemne skutki w momencie jak odma musi coś wywalić. Wtedy zapaskudzi Ci filtr a w przypadku oryginału który jest papierowy to możesz go juz praktycznie wywalić nawet jak jest nowy.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): lukezbrus

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #42

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
No zgadza się, u mnie codziennie pada.
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #43

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Jak taka pogoda do dupy za oknem, to się takie dyskusje wywiązują.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #44

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Panowie, po chuj to rozbijać gówno na atomy . Takie tematy zostawmy na zimę. :hej:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #45

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
By uciąć dyskusje dużo/nie dużo, olej/mgła, spalać/wyrzucać na zewnątrz proponuję każdemu z Was, kto posiada oryginalny filtr i oryginalną odmę (nie jak proponuje Pinhead) zrobić najprostszy z możliwych test. Odłączcie wężyk od filtra i skierujcie go ku dołowi puszki - oczywiście zaślepiając króciec w filtrze!
Zróbcie kilkadziesiąt km i zobaczcie co i ile Wam się tego zbierze. Następnie proszę o podzielenie się wynikami eksperymentu wraz z podaniem całkowitego stanu licznika, tak by mieć pogląd odnośnie zużycia silnika i potencjalnych przedmuchów.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #46

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
pinhead napisał:
Co to znaczy silnik nie pluje olejem,bo nie rozumiem :czad: chodzi oczywiście o odmę.
Odma od początku do końca żywotności silnika puszcza tylko opary olejowe pomieszane z parą wodną powstałą w wyniku różnic temp. i w wężyku może tworzyć się tłusty glut.
To w takim razie ja nie rozumiem po co wypuszczać odmę pod moto, do atmosfery, skoro tam tylko leci mgła wodno-olejowa w znikomych ilościach? tego jest tak mało że silnik to przepala bez żadnego uszczerbku.
Wypuszczenie odmy poza filtr rozumiem tylko w momencie gdy silnik ma już duże przedmuchy, tak duże że cały układ dolotowy skąpany jest w oleju i zarzuca olejem świece. To jest dla mnie powód wywalenia odmy.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #47

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
To ja chyba na wężyku w air boxie wstawie sobie mały filterek ( zaznaczyłem jak na foto)

Jest tam dużo miejsca więc da się go upchnąć tak żeby nie blokować dopływu powietrza
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez lukezbrus.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #48

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wemar to wszystko się zgadza,większy przedmuch więcej oparów,ale i to nie powoduje kapania oleju z odmy.
Odma (wężyk) musi mieć trochę pod górę,bo w głowicy jakiś rozbryzg oleju jest i początek odmy zawsze będzie zaolejony.Wtedy jak wężyk od razu poprowadzimy w dół głowicy,to wiadomo,że ciśnienie będzie go pchało na zewnątrz.....stąd właśnie kapiąca odma.
Co do oleju znajdującego się w oparach,to myślę,że po przejechaniu 1000 tys km odmą wyleci go w czystej postaci może kilka kropel :zab:

Wemar jak nie wierzysz to zrób mały test.
Poprowadź odmę za silnik i na końcu wężyka przyczep jakiś malutki pojemniczek.....zajrzyj tam po 1000-2000 km,
zobaczysz,że się zdziwisz,tylko pod bakiem zawiń wężyk nie co do góry.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #49

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Wojtas72 napisał:
Zapomniałeś dodać że tylna opona natłuszczona olejem będzie zajebiście nie przyczepna.
Opona nie będzie natłuszczona, bo aż tyle oleju się tam nie wydostaje. Opona nie będzie mokra od oleju.
pinhead napisał:
Odma od początku do końca żywotności silnika puszcza tylko opary olejowe pomieszane z parą wodną powstałą w wyniku różnic temp. i w wężyku może tworzyć się tłusty glut.
Nie ma tu mowy o jakimś kapaniu oleju na opone :co:
Póki nie pojawi się przedmuch na pierścieniach. Bo jak się już pojawi, to przez odmę będzie uciekać nadmiar ciśnienia, zabierając ze sobą opary rozgrzanego oleju. Kwestia przedmuchu, to nie to czy się pojawi i kiedy, ale jak jest duży.
pinhead napisał:
... bo jak by tu kapało,to po intensywnym sezonie w silniku oleju by pewnie nie było :oj:
Sprawdziłeś przy wymianie ile go zostało? Niech to będzie raptem ćwiartka i połowę z tego niech weźmie tłok do spalenia. Przez 4 tys mil robisz areozol z ok. 150 ml - porównawczo tyle samo płynu jest w areozolach do mycia szyb, kokpitu i tapicerki z napisem 350 ml.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #50

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wojtas72 napisał:
Jeszcze są "śmichy, chichi" bo silnik nie pluje olejem, ale jak zacznie to...uśmiech zgaśnie szybko.
Obym nie był złym prorokiem.
Poza tym po co wywalać odmę na zewnątrz, skoro każdy ma silnik w super kondycji?...przecież :polew:

Co to znaczy silnik nie pluje olejem,bo nie rozumiem :czad: chodzi oczywiście o odmę.
Odma od początku do końca żywotności silnika puszcza tylko opary olejowe pomieszane z parą wodną powstałą w wyniku różnic temp. i w wężyku może tworzyć się tłusty glut.
Nie ma tu mowy o jakimś kapaniu oleju na opone :co:
Odmę,rurkę z głowicy wystarczy zawinąć na początku tak ,że by miała trochę pod górkę,a nie od razu prowadzić wężyk na dół :lek: z przyczyn oczywistych.

Co do samego zbierania oleju przez oponę,to na pewno więcej go zbieramy z asfaltu z kipiących olejem samochodów,a nie z odmy :polew: bo jak by tu kapało,to po intensywnym sezonie w silniku oleju by pewnie nie było :oj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #51

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
pinhead napisał:
No chłopaki daliście ostro czadu z tym olejem,oponą i słabą przyczepnością :polew: :polew:
Jest moc :polew:
Jeszcze są "śmichy, chichi" bo silnik nie pluje olejem, ale jak zacznie to...uśmiech zgaśnie szybko.
Obym nie był złym prorokiem.
Poza tym po co wywalać odmę na zewnątrz, skoro każdy ma silnik w super kondycji?...przecież :polew:
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #52

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
No chłopaki daliście ostro czadu z tym olejem,oponą i słabą przyczepnością :polew: :polew:
Jest moc :polew:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #53

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Takie małe przypomnienie dla amatorów odprowadzania odmy pod silnik - za silnikiem jest koło, którego guma nie przepada za olejem. Nie rzecz w tym, że koło się zapaskudzi olejem, bo jednorazowo nie wydostaje się go tam aż tyle, ale w tym, że olej powoli, acz systematycznie nanoszony bedzie utwardzać gumę opony. Środek opony jeszcze jakoś to przeboleje, bo jest ścierany, ale boki opony będą kumulować utwardzanie.
Zapomniałeś dodać że tylna opona natłuszczona olejem będzie zajebiście nie przyczepna.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #54

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Takie małe przypomnienie dla amatorów odprowadzania odmy pod silnik - za silnikiem jest koło, którego guma nie przepada za olejem. Nie rzecz w tym, że koło się zapaskudzi olejem, bo jednorazowo nie wydostaje się go tam aż tyle, ale w tym, że olej powoli, acz systematycznie nanoszony bedzie utwardzać gumę opony. Środek opony jeszcze jakoś to przeboleje, bo jest ścierany, ale boki opony będą kumulować utwardzanie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #55

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
SATURIAN napisał:
Majki weź się za robotę :urlop:

Zara !!!! Nie poganiaj człowieka B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #56

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
.TataMichas napisał:
lukezbrus napisał:
TataMichas napisał:
Moim zdaniem, lepiej niech ten olej brudzi obudowę filtra, niż wraca do gaźnika a potem do cylindrów. To może prowadzić do zaklejenia zaworów - słynny SVS.

Tzn że sugerujesz mi żebym całkowicie wywalił ten wężyk i niech leci w obudowe ?

Sugeruję dwa wyjścia:
1. Dla profesjonalistów - odłączyć wężyk odmy jeszcze przed puszką i wypuścić go na zewnątrz montując na końcu filtr/odolejacz. Nową rurkę, by się nie pałętała można umieścić razem z odmą chyba od zbiornika paliwa - wylot poniżej ramy, tuż koło zbiornika oleju.
2. Dla leniwych. Oryginalną, krótką, wygiętą rurkę znajdująca się w puszce, a łączącą metalowy króciec z filtrem należy przekręcić o 180 stopni, tak by skierować jej wylot na dno puszki. Następnie szczelnie zaślepić króciec w nowym filtrze powietrza (do którego rurka była podłączona) tak, by do gaźnika nie dostawało się nie filtrowane powietrze. W tym przypadku dół puszki, poniżej krawędzi otworu wlotowego będzie stanowił awaryjny rezerwuar olejowy, Niestety, raz na jakiś czas trzeba będzie go wyczyścić. Z doświadczenia wiem, że potrafi się go tam sporo zebrać, Wbrew pozorom to bardzo dobry znak. B)


Dzięki Michał, duże piwo dla Ciebie :piw: , widzę żeś z okolic Tczewa, to nie daleko !
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez lukezbrus.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #57

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Majki weź się za robotę :urlop:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #58

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
TataMichas napisał:
Jeszcze lepszym sposobem jest odprowadzenie tej odmy całkowicie na zewnątrz wraz z instalacją jakiegoś odolejacza/filtra na końcu.
pinhead napisał:
Ja obecnie mam odmę puszczoną za silnik :taj: na końcu zwykły malutki filterek paliwowy od jakiegoś "piździka" i jest git.

Wlasnie ja tak mam ....
Do filtra powietrza nie ma zadnych rurek i przewodów i dlatego jest czysciutko i sucho B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #59

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
lukezbrus napisał:
TataMichas napisał:
Moim zdaniem, lepiej niech ten olej brudzi obudowę filtra, niż wraca do gaźnika a potem do cylindrów. To może prowadzić do zaklejenia zaworów - słynny SVS.

Tzn że sugerujesz mi żebym całkowicie wywalił ten wężyk i niech leci w obudowe ?

Sugeruję dwa wyjścia:
1. Dla profesjonalistów - odłączyć wężyk odmy jeszcze przed puszką i wypuścić go na zewnątrz montując na końcu filtr/odolejacz. Nową rurkę, by się nie pałętała można umieścić razem z odmą chyba od zbiornika paliwa - wylot poniżej ramy, tuż koło zbiornika oleju.
2. Dla leniwych. Oryginalną, krótką, wygiętą rurkę znajdująca się w puszce, a łączącą metalowy króciec z filtrem należy przekręcić o 180 stopni, tak by skierować jej wylot na dno puszki. Następnie szczelnie zaślepić króciec w nowym filtrze powietrza (do którego rurka była podłączona) tak, by do gaźnika nie dostawało się nie filtrowane powietrze. W tym przypadku dół puszki, poniżej krawędzi otworu wlotowego będzie stanowił awaryjny rezerwuar olejowy, Niestety, raz na jakiś czas trzeba będzie go wyczyścić. Z doświadczenia wiem, że potrafi się go tam sporo zebrać, Wbrew pozorom to bardzo dobry znak. B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Filtr powietrza. 6 lata 10 miesiąc ago #60

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Wężyk zwykle jest przenoszony na zewnątrz, czyli przedłużany np. w stronę asfaltu.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.064 s.
Zasilane przez Forum Kunena