UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ślizgające się sprzęgło?

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #141

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Tomson ze Stalówki do Jarosławia nie ma daleko, można to "namacalnie" sprawdzić jak się pogoda poprawi !
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez artek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #142

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Drut66 napisał:
Tomson napisał:
Ale ja nie twierdzę, że Motul mineralny 20W50 jest lepszy od półsyntetyka 15W50 - to byłby raczej nonsens.

ps
Ja nie miałem problemów żadnych z Motulem 3000, ale może dlatego, że mam mocniejsze sprzęgło. Skoro koledzy piszą, że z tym olejem się im ślizgało sprzęgło a z półsyntetykiem nie - to przecież nie będę tego podważał.

Też mam mocniejsze sprzęgło a mimo to na Motulu 3000 się ślizgało..Tak czy inaczj tego oleju juz nei wleje choćby się okazało że to nie wina oleju to i tak mały uraz pozostał....

A jak się objwiało to ślizgające sprzęgło - tak klasycznie, że dodajesz gazu, obroty wzrastają a bryka nie przyspiesza (słabo przyspiesza) ?
Kurka ja nic takiego nie czuję...
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #143

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
Ja dodałbym że w naszych zimnych warunkach porannych (nawet latem), nie będzie błędem wlanie 5W50 a nawet 0W50. Mając taki olej mamy pewność, że w każdym przedziale temperaturowym zachowa swoje właściwości.
Już 20W50 ma zakres pracy łapiący się o minusy na skali termometru. Bardzo szeroka skala temperatur oznacza dużo dodatków do oleju, które znacząco podnoszą cenę, a nie muszą poprawiać parametrów w górnych zakresach temperatur i nie zagwarantują, że te parametry olej będzie trzymał aż do końca przebiegu.
Wszyscy producenci podają parametry olejów w bańkach, na półce sklepowej, a nie można znaleźć nic o olejach z przebiegiem np. 4000 km.

Tak czy inaczej, jest jedna obiegowa prawda, która zawsze się sprawdza - lepiej mieć stan byle jakiego oleju, niż brak najlepszego. :D
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #144

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 579
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Tomson napisał:
Ale ja nie twierdzę, że Motul mineralny 20W50 jest lepszy od półsyntetyka 15W50 - to byłby raczej nonsens.

ps
Ja nie miałem problemów żadnych z Motulem 3000, ale może dlatego, że mam mocniejsze sprzęgło. Skoro koledzy piszą, że z tym olejem się im ślizgało sprzęgło a z półsyntetykiem nie - to przecież nie będę tego podważał.

Też mam mocniejsze sprzęgło a mimo to na Motulu 3000 się ślizgało..Tak czy inaczj tego oleju juz nei wleje choćby się okazało że to nie wina oleju to i tak mały uraz pozostał....
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #145

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tomson - nie kwestionuję wypowiedzi Marka. Jak widać u Dareckiego 15W50 spełnia się znakomicie. Ja dodałbym że w naszych zimnych warunkach porannych (nawet latem), nie będzie błędem wlanie 5W50 a nawet 0W50. Mając taki olej mamy pewność, że w każdym przedziale temperaturowym zachowa swoje właściwości. Jednak reasumując - osobiście podkreślam to tylko moje zdanie, że jak coś jest do wszystkiego to najczęściej jest do :du:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #146

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Jakiś czas temu pisalem tu na forum ze mam problemiki,tylko nie wiedziałem czy to sprzęgło dogorywa czy ze skrzynia cos nie tak,od 3 wymiany od nowości jak odebralem od dilera RSa zalalem syntetykiem,przed zima za porada szacowanych kolegów tutaj z forum wrocilem do polsyntetyka 15W50 i teraz po kilku jazdach tego sezonu problemik zniknął,co prawda tej jazdy nie dużo było ale nawet w garazu miałem przed zima problemy żeby luzik wyląpać teraz miodzio,jak w maselko :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #147

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Ale ja nie twierdzę, że Motul mineralny 20W50 jest lepszy od półsyntetyka 15W50 - to byłby raczej nonsens.
Tylko z tej całej dyskusji wywnioskowałem (z tekstów Wemara), że jednak zalewanie olejem W50 ma sens nawet w naszych warunkach klimatycznych, bo lepiej chroni silnik chłodzony powietrzem w sytuacji przegrzania - niekoniecznie z powodu upału afrykańskiego ale innych czynników - długiego postoju, jazdy w korku itp.

ps
Ja nie miałem problemów żadnych z Motulem 3000, ale może dlatego, że mam mocniejsze sprzęgło. Skoro koledzy piszą, że z tym olejem się im ślizgało sprzęgło a z półsyntetykiem nie - to przecież nie będę tego podważał.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #148

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tomson napisał:
Drut66 napisał:
Kurka wodna czytam te Wasze wywody i zamykam się w sobie dosłownie..Molekuły, mikrocząsteczki , ścieżki olejowe...Swoją droga bardzo ciekawe wywody:)Rozwiały wiele wątpliwości i potwierdziły moje amatorskie domniemania, doświadczenia i przypuszczenia..W tym roku zmienię olej z pol syntetyka 20W50 na 10W40..Chociaż złego słowa na 20W50 nie powiem (w przeciwieństwie do Motula 3000)..

A co powiesz na tego 3000 złego?
ps
czyli chcesz pójść w kierunku gorszej ochrony silnika w wysokich temperaturach.


Sorki Tomson ale ręce opadają nogi też :sor:

20W50 bardziej preferowałbym w warunkach zbliżonych do afrykańskich czy też na południu Europy.

3000 to minerał a 5100 to półsyntetyk. Śmiem mocno powątpiewać żeby minerał bardziej chronił Twój silnik niż półsyntetyk tego samego producenta.

:takjest:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #149

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Możliwe, że zmieniono specyfikację oleju w nowszych partiach. Ja tez mam bańkę po Motulu 7100 z MA i o rok młodszą z MA2.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #150

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Tomson napisał:
wemar napisał:
Motula 3000 i inne sobie podaruj, to nie do naszych sprzętów. Jedyne godne uwagi to 5100 i 7100. Zwróć tez uwagę, by olej miał oznaczenie MA, a najlepiej MA2. To są oleje do mocno obciążonych sprzęgieł.
Nasze V2 generują dość duże momenty obrotowe, występujące skokowo. To wywołuje na sprzęgle siły, jakich nie ma w silnikach 4-o cylindrowych i wysokoobrotowych V2. Te ostatnie występują też zwykle w dużo lżejszych maszynach, a zatem praca silnika nie napotyka na tak dużą masę inercyjną, przy pracy na niskich obrotach. Właśnie te uderzenia momentu wywołują poślizg na sprzęgle i zaciągnięcie na okładziny oleju, który otrzymuje poślizg, póki się nie odpuści manetki i siła sprężyny dociskowej ponownie nie usunie oleju z okładzin.

Motul 3000 ma MA2 :zab:
Motul 5100 ma MA
ciekawe, nie? własnie dziś to sprawdzałem dwa razy czy nie ma pomyłki, ale tak widnieje w kartach katalogowych

To nie do końca prawda…
Też tak myślałem, że Motul 5100 15W50 spełnia tylko normę JASO MA a nie MA2, aż nie spojrzałem na olej który zakupiłem w tym roku. Jak byk napisane jest MA2.
Mam też pusty pojemnik po takim samym oleju zakupionym dwa lata temu i tam jest napisane tylko MA. Więc albo żabojadom nie chciało się uaktualniać karty parametrów, albo to MA2 to tylko napis na opakowaniu… B)
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #151

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Jeszcze słówko o przegrzewaniu. Przegrzanie nie występuje wyłącznie gdy cały silnik świeci na czerwono. Różne elementy silnika mają różne temperatury i już w samej głowicy inna temperatura występuje w okolicy zaworów ssących, a inna przy wydechowych, a jeszcze inna na tłoku, a lokalne przegrzanie równie dobrze może wystąpić gdy stoimy w upalny dzień w korku, jak i jadąc w taki dzień dłuższy czas z granicznymi obrotami. Poajwiają się wtedy punkty o wysokiej temperaturze, które olej wprawdzie schładza, ale sam przejmuje tę temperaturę. Proces degradacji oleju może postępować powoli, ale szybciej niż zamierzamy wymienić olej. Poro osób wymienia olej przed sezonem (lub na koniec, ale potem motocykl stoi w garażu), w efekcie wypada na to, że następna wymiana przypadnie latem. Zatem w okresie największego obciazenia termicznego silnika, przez jakiś czas jeździmy na mocno zużytym oleju.

Można oczywiście wyszukać przykłady, że silniki pracowały na olejach 50-cio letnich, których nikt, nigdy nie wymieniał - tylko to dotyczy silników starej generacji, o zupełnie innych luzach i obciążeniach.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #152

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 579
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Po zalaniu Motulem 3000 zaczęło ślizgać się sprzęgło po zmianie na 20W50 Pol syntetyka objawy ślizgania mineły..Co do 10W40 Wyżej wszyscy go polecają wiec chce się przekonać na własnej skórze a krzywdy motocyklowi nie zrobię nim na pewno..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #153

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Drut66 napisał:
Kurka wodna czytam te Wasze wywody i zamykam się w sobie dosłownie..Molekuły, mikrocząsteczki , ścieżki olejowe...Swoją droga bardzo ciekawe wywody:)Rozwiały wiele wątpliwości i potwierdziły moje amatorskie domniemania, doświadczenia i przypuszczenia..W tym roku zmienię olej z pol syntetyka 20W50 na 10W40..Chociaż złego słowa na 20W50 nie powiem (w przeciwieństwie do Motula 3000)..

A co powiesz na tego 3000 złego?
ps
czyli chcesz pójść w kierunku gorszej ochrony silnika w wysokich temperaturach.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #154

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 579
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Kurka wodna czytam te Wasze wywody i zamykam się w sobie dosłownie..Molekuły, mikrocząsteczki , ścieżki olejowe...Swoją droga bardzo ciekawe wywody:)Rozwiały wiele wątpliwości i potwierdziły moje amatorskie domniemania, doświadczenia i przypuszczenia..W tym roku zmienię olej z pol syntetyka 20W50 na 10W40..Chociaż złego słowa na 20W50 nie powiem (w przeciwieństwie do Motula 3000)..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #155

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
Tomson napisał:

Motul 3000 ma MA2 :zab:
Motul 5100 ma MA
ciekawe, nie? własnie dziś to sprawdzałem dwa razy czy nie ma pomyłki, ale tak widnieje w kartach katalogowych

Eeee cosik tu nie pasi. W lutym zalewałem nowo kupionym Motulem 5100 - 10W40 ze współczynnikiem MA2. .
:wild:

Motul 5100 10W40 ma MA2, natomiast 5100 15W50 ma MA.
przynajmniej tak wynika ze specyfikacji w necie ze strony Motula.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #156

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
wemar napisał:
TomHal napisał:
... pierwsze minuty pracy silnik odbywają się w warunkach nieprzewidywanych dla tych zakresów temperaturowych - kropka!!! Następuje mimowolne mechaniczne rwanie się mikrocząsteczek które to tak bardzo odpowiedzialne są w późniejszej fazie pracy gorącego oleju. Jak wiecie następuje rozszerzenie się objętości płynu który uprzednio pozbawiony wiązań molekularnych zamienia się w przysłowiową "wodę", która niestety nie jest w stanie zaspokoić potrzeb jakie stawia silnik spalinowy nie mówiąc już tu o sprzęgle.
:wild:
Tomku, rwanie molekuł występuje w wysokich temperaturach, a nie w niskich - w niskich mamy problem z docieraniem oleju do końca ścieżki olejowej i w słabym rozpyleniu pod tłokiem, z to odpowiada za smarowanie gładzi cylindra.

Oczywiście Marku masz rację! :dobrarobota
Źle się wyraziłem. Kiedy olej jest uzywany w zbyt niskich temperaturach zamiast swobodnie rozbryzgiwać "lepi" się za bardzo a co za tym idzie "ciągnie się" jak gluty z nocha :zab:
A my kręcąc silnikiem, mechanicznie go dobijamy a jeszcze bardziej podzespoły które pozbawione są smarowania :zol:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #157

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
... pierwsze minuty pracy silnik odbywają się w warunkach nieprzewidywanych dla tych zakresów temperaturowych - kropka!!! Następuje mimowolne mechaniczne rwanie się mikrocząsteczek które to tak bardzo odpowiedzialne są w późniejszej fazie pracy gorącego oleju. Jak wiecie następuje rozszerzenie się objętości płynu który uprzednio pozbawiony wiązań molekularnych zamienia się w przysłowiową "wodę", która niestety nie jest w stanie zaspokoić potrzeb jakie stawia silnik spalinowy nie mówiąc już tu o sprzęgle.
:wild:
Tomku, rwanie molekuł występuje w wysokich temperaturach, a nie w niskich - w niskich mamy problem z docieraniem oleju do końca ścieżki olejowej i w słabym rozpyleniu pod tłokiem, z to odpowiada za smarowanie gładzi cylindra.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #158

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Ja od początku leję motul 3000 20w50 i nie zauważam żadnych objawów ślizgania sprzęgła, a naprawdę gonię te moje kuce i niutki B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #159

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tomson napisał:

Motul 3000 ma MA2 :zab:
Motul 5100 ma MA
ciekawe, nie? własnie dziś to sprawdzałem dwa razy czy nie ma pomyłki, ale tak widnieje w kartach katalogowych

Eeee cosik tu nie pasi. W lutym zalewałem nowo kupionym Motulem 5100 - 10W40 ze współczynnikiem MA2. Co do zaleceń Yamahy to trzeba pamiętać że ich wskazania nie są oparte na jednym oleju. Mam trzy różne serwisówki i jest tam pełen zakres stosowanych olei w zależności od temperatur jakie panują na zewnątrz. Więc nie można ujednolicać że Yamaha zaleca 20W40 więc leję na wiosnę przy temperaturach średnich za dnia 5-10 C a w nocy w granicach -5 do + 5 C właśnie oleju 20W40 który absolutnie jest wręcz niezalecany na takie warunki chociażby ze względu na "zrywanie' się molekuł w niskich temperaturach a co za tym idzie jego walory smarne jak i lepkościowe w podwyższonych temperaturach będą osłabione i nie spełniały zakładanych obciążeń. Nie wiem co próbujecie sobie udowodnić ale jedno jest pewne. Jeżeli motocykl stoi w nie ocieplonym garażu w takim gdzie różnica temperatur wew i na zew jest prawie ta sama nie ma znaczenia fakt że po dopaleniu odczekamy kilkanaście minut żeby się zagrzał nie zmienia to faktu że te pierwsze minuty pracy silnik odbywają się w warunkach nieprzewidywanych dla tych zakresów temperaturowych - kropka!!! Następuje mimowolne mechaniczne rwanie się mikrocząsteczek które to tak bardzo odpowiedzialne są w późniejszej fazie pracy gorącego oleju. Jak wiecie następuje rozszerzenie się objętości płynu który uprzednio pozbawiony wiązań molekularnych zamienia się w przysłowiową "wodę", która niestety nie jest w stanie zaspokoić potrzeb jakie stawia silnik spalinowy nie mówiąc już tu o sprzęgle.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 8 lata 11 miesiąc ago #160

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Nie podawałbym oleju, który znam tylko z etykietki. Zalewałem u siebie i nie miałem większych problemów, niestety, po założeniu HSR'a na zimnym silniku, przy pełnym odwinięciu, sprzęgło miało tendencję do uślizgów - ale nie jestem na 100% pewien, czy to wina oleju, czy sprężyny dociskowej sprzęgła. Teraz zalałem innym olejem i porównam ... gdy pogoda pozwoli.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.116 s.
Zasilane przez Forum Kunena