UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ślizgające się sprzęgło?

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 9 miesiąc ago #81

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Opisz wrażenia z działania tego ustrojstwa.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 9 miesiąc ago #82

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Nowe zdjęćko :)
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #83

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Metal napisał:
Jeżeli chcesz mocniejszy docisk to musi być ciężej na klamce. Fizyki nie oszukasz. Przecież musisz wtedy przyłożyć większą siłę,żeby pokonać mocniejsze sprężyny.
Czy jest to naprawdę duża siła :mysli:
Z pewnością zauważalna jednak wielu z Nas już się po prostu przyzwyczaiło i spokojnie śmigają nie zwracając uwagi. Nie ma tragedii a same plusy.
Zaletą Barnetta jest nie tylko mocniejszy docisk. Charakterystyka pracy jest NIEPORÓWNYWALNA do fabrycznej sprężyny talerzowej. Przede wszystkim liniowe załączanie napędu a co za tym idzie lepsze wyczucie na klamce. Dużo lepsze manewry na półsprzęgle ( nie szarpie,precyzyjniej można kontrolować). Fabryczny talerz działa jakby zero-jedynkowo. Przy tak ciężkim motocyklu bardzo to ważne.
Barnett jest również swego rodzaju receptą na bliskie minimum grubości tarcz. Cztery lata temu miałem już wywalić tarcze bo miały już prawie kres żywota. Zdecydowałem się na docisk Barnetta. I to był strzał w dziesiątkę.
Przy tych dogorywających tarczach sprzęgło zaczęło pracować lepiej,niźli 40000 km wcześniej. Na dodatek tarcze dalej mają dalej taką samą grubość :cooo:
Ewidentnie świadczy to o drastycznym ograniczeniu ciągłych mikropoślizgów o co posądzam fabryczną spręzynę talerzową. Czyli kolejny plus w postaci dłuższej żywotności tarcz.

Całkowicie się zgadzam - "trza menszczyzom" być a nie LGBT ;)
W łapie musi być MOC B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 2 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #84

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Saturian,to nie tak :polew: to wszystko wina setek tysięcy km w siodle,od smarkatych lat,aż po teraz :oj: Cała masa Junaków,radzieckich,niemieckich boxerów itp. a tam klamki nie raz nie szło wcisnąć,bo wiadomo...linka popękana,pozawijana,sprzęgła stare,spalone,to i sprężynę trzeba było mocniej napinać,więc taki Barnett,to dla mnie jak sprzęgło hydrauliczne....ech,to były czasy :czad:
Jeżeli chodzi o Barnetta,to jestem bardzo na tak,i kolejne moto również będzie w taki zestaw zaopatrzone.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #85

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Jeżeli chcesz mocniejszy docisk to musi być ciężej na klamce. Fizyki nie oszukasz. Przecież musisz wtedy przyłożyć większą siłę,żeby pokonać mocniejsze sprężyny.
Czy jest to naprawdę duża siła :mysli:
Z pewnością zauważalna jednak wielu z Nas już się po prostu przyzwyczaiło i spokojnie śmigają nie zwracając uwagi. Nie ma tragedii a same plusy.
Zaletą Barnetta jest nie tylko mocniejszy docisk. Charakterystyka pracy jest NIEPORÓWNYWALNA do fabrycznej sprężyny talerzowej. Przede wszystkim liniowe załączanie napędu a co za tym idzie lepsze wyczucie na klamce. Dużo lepsze manewry na półsprzęgle ( nie szarpie,precyzyjniej można kontrolować). Fabryczny talerz działa jakby zero-jedynkowo. Przy tak ciężkim motocyklu bardzo to ważne.
Barnett jest również swego rodzaju receptą na bliskie minimum grubości tarcz. Cztery lata temu miałem już wywalić tarcze bo miały już prawie kres żywota. Zdecydowałem się na docisk Barnetta. I to był strzał w dziesiątkę.
Przy tych dogorywających tarczach sprzęgło zaczęło pracować lepiej,niźli 40000 km wcześniej. Na dodatek tarcze dalej mają dalej taką samą grubość :cooo:
Ewidentnie świadczy to o drastycznym ograniczeniu ciągłych mikropoślizgów o co posądzam fabryczną spręzynę talerzową. Czyli kolejny plus w postaci dłuższej żywotności tarcz.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #86

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
pinhead napisał:
Dzarko,czy na Barnettcie jest ciężej :mysli: to zależy,jakie masz czucie w dłoni.
Ja osobiście nie czuję różnicy w napięciu klamki,czy to Barnett czy OEM,ale i "czucia" w rękach nie mam :zebol:

Z takim to lepiej nie zaczynać :boks:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #87

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Ja to w ogóle myślałem, żeby kupić same tarcze cierne i je wymienić. W zasadzie delikatnie zaczęło się ślizgać i podejrzewam, że się zużyły. Nie mam żadnych modyfikacji.
Ostatnio zmieniany: 2 lata 10 miesiąc ago przez Dzarko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #88

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Jak masz fabryczne parametry silnika,to oryginalne sprzęgło Tobie wystarczy,ale jak będziesz szukał przygód,to szlag go trafi szybciej niż byś się spodziewał :oj:
Możesz kupić sprężynę ( słoneczko ) EBC i takie same tarcze, jakość jest przyzwoita,a jak chcesz nie co lepiej,to TRW,chyba, że bierzesz pod uwagę cały komplet OEM.
Nie zapomnij kupić uszczelki pod pokrywę,i tu tylko i wyłącznie OEM.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 2 lata 10 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #89

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
A tak przewrotnie zapytam. A czy w ogóle warto myśleć o założeniu po prostu nowej okrągłej sprężyny dociskowej? Po prostu powrót do fabrycznego sprzęgła.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #90

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Dzarko,czy na Barnettcie jest ciężej :mysli: to zależy,jakie masz czucie w dłoni.
Ja osobiście nie czuję różnicy w napięciu klamki,czy to Barnett czy OEM,ale i "czucia" w rękach nie mam :zebol:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #91

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Jak pisałem, mam 2 opinie niezależne i jedną od sprowadzającego (ale nie produkujacego) że jest dużo lepiej jak na fabryce.

Co do siły potrzebnej do wysprzęglenia. Dobrze zrozumiałem, że na Barnettcie jest dużo ciężej? Bo ja już w tej chwili w korku miewam problemy po jakimś czasie. Jeśli tutaj będzie tak strasznie mocno trzeba cisnąć, to może mi to zepsuć temat.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #92

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
O to to - to miałem na myśli. Istotne właśnie jak te sprężyny mają się do Barnettowych :mysli:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #93

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Dokładnie jak Metal piszę.....siłę docisku zmieniamy sprężynami.Są dwa rodzaje do XV, standardowe i heavy duty,i to one dociskają tarczę,ale jeżeli ten docisk jest wyższy,to oczywiście,że po dokręceniu do kosza,sprężyny będą mocniej napięte.
Ja bym tylko zapytał tego Białorusina o pochodzenie tych sprężyn,oraz ich specyfikację - można by porównać z tymi od Barnetta :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #94

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Barnett ma różne twardości sprężyn- bodajże trzy. I tylko same sprężyny wymieniamy jeśli nam się podoba. Talerz zostaje.
A co do grubości tego białoruskiego - sama grubość talerza nie spowoduje mocniejszego docisku. Wszystko zależy od sprężyn a tutaj bez faktycznego pomiaru siły trudno mówić czy bardziej czy mniej dociska. Subiektywne odczucia czy opisy mogą się nijak mieć do stanu faktycznego :mysli:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #95

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Tom , Łukaszenka to pikuś , Chinole ,ci to mogą nawkładać. :oj: :zebol:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Ostatnio zmieniany: 2 lata 10 miesiąc ago przez Lord Zed.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #96

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Dzarko , chciałem tylko powiedzieć , o ile mnie pamięć nie myli , że Barnett ma różne dociski , tzn. dociskają z różną siłą . Ten fioletowy , o którym tu rozprawiamy , jest bodajże najsłabszym dociskiem , ale na klamce różnica mocno zauważalna , a ułomkiem nie jestem . Nie miałem okazji dociskać mocniejszych Barnettów , ale myślę , że trzeba by użyć jeszcze większej siły .
Jeżeli ten kolega mówi , że dociska lepiej od Barnetta , to ciekawi mnie od którego .
Oczywiście nie chcę krytykować tego białoruskiego , bo może akurat być dobrym rozwiązaniem , również finansowym .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #97

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Założył to człowiek z Mad Moose i bardzo sobie chwali. Lepszość ma polegać na tym, że któryś kawałek jest wyższy o 0,1mm i dzięki temu tarcze dociska mocniej i dłużej niż Barnett.

"To jest robione na obrabiarce przez maszynę tak samo robi barnet .z tego co Aleksander mówił wczoraj jest o jedną10mm więcej mięsa od środkowej strony i bardziej dociska tarcze, więc nawet nie wiem czy nie lepsze . Wszystko jest w komplecie jak widać na zdjęciach. Czy barnet czy docisk od Aleksandra? Dla mnie jest proste nie widać różnicy po co Przepłacać "

"Polecam sam zamontowałem różnica kosmos"

Opis:

"Cześć wszystkim chłopaki)
to moja inicjatywa i pomoc)
rozwiązywanie problemów z motocyklami Yamaha xv 1600, xv1700(Road star/warrior)
Odpowiednik Barnet, a nawet lepiej.
tym, że jest znak, dla prawidłowej instalacji.
Rozwiązuje problemy z poślizgiem sprzęgła.
Poprawia dynamikę motocykla 0-100, zmianę biegów i oczywiście poślizg tylnej opony."
Ostatnio zmieniany: 2 lata 10 miesiąc ago przez Dzarko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #98

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Dzarko napisał:
Na grupie FB można znaleźć coś robionego na Białorusi. Pono lepsze od Barnetta.

Ponoć - hmm. Właśnie ponoć jest najbardziej niepewnym stwierdzeniem. Tak jak poprzednicy. Jestem zdania że lepsze jest wrogiem dobrego. A co do Białorusi - to ja wolę póki co raczej nic od nich nie brać. Cholera wie co ten Łukaszenko Ci jeszcze przyśle. NIe że w tym g... GPS jest zainstalowany i juz śledzą kolesi w EU
B) :polew:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #99

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Dzarko napisał:
Do 1600 to samo będzie? Nie ukrywam, że miałem odpuścić, bo sam docisk za 1000 czasem chodzi.

Cło z Niemiec? Czy to z USA idzie?

większość towarów jest już w Europie, zamrożona na odprawach celnych. W momencie zakupu dany handlarz wyciaga takie cacko z kontenera odstawia do punktu celnego i wtedy dopiero dochodzi do opłaty celnej. Dlatego co niektórzy sie dziwią że zza wielkiej wody a sama przesyłka trwała dwa trzy dni. Przynajmniej jeżeli chodzi o przedpłacony towar wysyłany do DE. Jedyne co musisz opłacić podczas dostawy to własnie cło dla kuriera.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 10 miesiąc ago #100

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Za nim wykosztujesz się na Barnetta, zwiększ luz na klamce sprzęgła do 6-7 mm.
Chyba że będziesz miał problemy ze zmianą biegów, to ustaw 5-6 mm.
Ja miałem 8 mm i wszystko było ok.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.051 s.
Zasilane przez Forum Kunena