UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wymiana oleju

Wymiana oleju 3 lata 3 tygodni ago #1

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 201
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
W łykend zalalem motocykl valvoline 10w50 , mam nadzieję że szczęśliwie przelatam zbliżający sie sezon
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 tygodni ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
lenio napisał:
Motula jest tyle podróbek że nie ma pewności co się kupuje, ostatnio w sklepie kupiłem to inny mial kolor od wcześniejszych i sam nie wiem ktory był oryginał , a Valvoline jest tańszy o połowę może więcej
tanie oznacza - drogo. Valvoline jest tylko przyzwoity. Nie lałem go nigdy jednak wiem, że w DE nie zalecają jego lanie do ciężkich motocykli - do skuterów tak czy też chińszczyzny i owszem - jednak nie zalecany jest do cięższych bardziej wydajnych jednostek. To tak podsłuchane u niemiaszków w serwisie B)
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 3 lata 3 tygodni ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 1 miesiąc ago #3

  • ChudyRS
  • ChudyRS Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 215
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
arkadiuk napisał:
Panyyy... a co powiecie na olej Bel-Ray 10W40

Używam. Jak dla mnie spoko
Ostatnio zmieniany: 3 lata 1 miesiąc ago przez ChudyRS. Powód: literówka
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 1 miesiąc ago #4

  • arkadiuk
  • arkadiuk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 187
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 3
Panyyy... a co powiecie na olej Bel-Ray 10W40
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #5

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 201
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
majkelpl napisał:
Pirania napisał:
Majkel, no nie pomagasz koledze :polew:

No fakt w sumie .....
Lenio, ale czesciej jezdzisz w prawo czy w lewo ? :polew: :polew: :polew:
teraz to już jestem na rozdrożu :du:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #6

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Pirania napisał:
Majkel, no nie pomagasz koledze :polew:

No fakt w sumie .....
Lenio, ale czesciej jezdzisz w prawo czy w lewo ? :polew: :polew: :polew:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #7

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 752
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Majkel, no nie pomagasz koledze :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #8

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Yamalube jak fabryka chciała i smiga jak ta lala :chop:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #9

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 201
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Motula jest tyle podróbek że nie ma pewności co się kupuje, ostatnio w sklepie kupiłem to inny mial kolor od wcześniejszych i sam nie wiem ktory był oryginał , a Valvoline jest tańszy o połowę może więcej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #10

  • Don Pedro
  • Don Pedro Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Moim celem jest urzeć młodo najpóźniej jak się da
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 0
lenio napisał:
Lata ktoś na tym oleju allegro.pl/oferta/yamaha-xv-1600-1700-road-star-wild-olej-filtr-10012851215 wcześniej mialem Motul 7100 20W50
Chcesz zmienić ? Motul 7100 Ci się nie sprawdził ?
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #11

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 201
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Lata ktoś na tym oleju allegro.pl/oferta/yamaha-xv-1600-1700-road-star-wild-olej-filtr-10012851215 wcześniej mialem Motul 7100 20W50
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #12

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
longjohn napisał:
Przepraszam,dokładnie obejrzałem rysunki i faktycznie trzecia pompa napédzana przez wałek wyjsciowy
skrzynki transferowej pracuje jedynie na potrzeby tej przekładni.natomiast pompy oleju sa dwie we współnym korpusie i na wspólnym wałku.Pompa ciśnieniowa jest zaopatrzona w zawór nadmiarowy,natomiast pompa powrotowa ma szerszy wirnik,aby miała większą wydajność. Dzieki Lukasz za poprawienie!

Rotory są dwa tak jak mówisz zamknięte w jednej obudowie technicznie masz rację.
Serwisowa natomiast mówi ogólnie że jest to pompa oleju. Nie rozgraniczają na oil pump 1 i 2
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #13

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Przepraszam,dokładnie obejrzałem rysunki i faktycznie trzecia pompa napédzana przez wałek wyjsciowy
skrzynki transferowej pracuje jedynie na potrzeby tej przekładni.natomiast pompy oleju sa dwie we współnym korpusie i na wspólnym wałku.Pompa ciśnieniowa jest zaopatrzona w zawór nadmiarowy,natomiast pompa powrotowa ma szerszy wirnik,aby miała większą wydajność. Dzieki Lukasz za poprawienie!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #14

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
longjohn napisał:
Zalewanie filtra jest dość trudne,bo poziomo wkręcany filtr spowoduje,że i tak część oleju się wyleje i opaskudzi nas i motocykl.Natomiast troszeczke teorii.Jeżeli spuścimy cały olej z układu ,to i tak zostanie nam olej w przewodzie pomiędezy zbiornikiem i pompą.Po wlaniu dwu litrów zapalamy.Proces wypełnienia filtra,magistralek wynosi około 1 do 2 sek.W tym czsie nić nie uszkodzi łożysk slizgowych,wał,korbowód itp
ponieweaz na powierzchni tych łożysk i tak pozostał olej.I ten olej całkowicie wystarczy,aby na kilkadziesiąt obrotów silnika bez obciązenia smarowac skutecznie łożyska. Największe zagrożenie dla łożysk to temperatura i chłodzenie łożysk to najwazniejsze zadanie oleju.Po tych kilku sekundach olej pod nominalnym ciśnieniem wypływa z łożysk i gromadzi sie na dole karteru.Potem druga pompa powrotna zaczyna go "siorbać" i przetłacza go z powrotem do zbiornika wraz z przedmuchami ze skrzyni korbowej.
Dlatego przestrzegam eksperymentatorów,którzy odkrecają bagnet przy pracującym silniku.
Po tych kilkunastu sekundach wyłączamy silnik i lejemy olej do 4 l.Zakręcamy i szlus.W#lewanie oleju przez śrubę niczemu nie służy.Jako ciekawostke dla młodych użytkowników dodam,że przy tym systemie smarowania poziom oleju w skrzyni biegów jest za niski i dlatego w silniku jest trzecia pompa ,która podaje olej ze zbiornika wprost na tryby skrzyni.Ale tylko wtedy gdy włączony jest bieg imotocykl jedzie.
A tak ogólnie system smarowania w YRS jest dobrze przemyslany i trwały. Wystarczy kilka kroków przy wymianie oleju i co jakieś 1000 km profilaktycznie sprawdzic poziom.Większośc maszyn zużywa niewielkie ilości oleju. U mnie jeszcze nie zdarzały mi sie dolewki .Oczywiście po przejechaniu 6000 km poziom sie troche obniży.

W silniku jest jedna pompa która wykonuje ssanie i tłoczenie powrotne do zbiornika.
Druga pompa znajduje się w przekładni "transfer case"
Nie jest to żadna skrzynia biegów, skrzynia znajduje się bezpośrednio w silniku.
W przekładni mamy dwa tryby i łańcuch podczas jazdy pompa ssie sobie olej i polewa trybu na których pracuje łańcuch.
Ostatnio zmieniany: 3 lata 3 miesiąc ago przez LukaszGda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #15

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Zalewanie filtra jest dość trudne,bo poziomo wkręcany filtr spowoduje,że i tak część oleju się wyleje i opaskudzi nas i motocykl.Natomiast troszeczke teorii.Jeżeli spuścimy cały olej z układu ,to i tak zostanie nam olej w przewodzie pomiędezy zbiornikiem i pompą.Po wlaniu dwu litrów zapalamy.Proces wypełnienia filtra,magistralek wynosi około 1 do 2 sek.W tym czsie nić nie uszkodzi łożysk slizgowych,wał,korbowód itp
ponieweaz na powierzchni tych łożysk i tak pozostał olej.I ten olej całkowicie wystarczy,aby na kilkadziesiąt obrotów silnika bez obciązenia smarowac skutecznie łożyska. Największe zagrożenie dla łożysk to temperatura i chłodzenie łożysk to najwazniejsze zadanie oleju.Po tych kilku sekundach olej pod nominalnym ciśnieniem wypływa z łożysk i gromadzi sie na dole karteru.Potem druga pompa powrotna zaczyna go "siorbać" i przetłacza go z powrotem do zbiornika wraz z przedmuchami ze skrzyni korbowej.
Dlatego przestrzegam eksperymentatorów,którzy odkrecają bagnet przy pracującym silniku.
Po tych kilkunastu sekundach wyłączamy silnik i lejemy olej do 4 l.Zakręcamy i szlus.W#lewanie oleju przez śrubę niczemu nie służy.Jako ciekawostke dla młodych użytkowników dodam,że przy tym systemie smarowania poziom oleju w skrzyni biegów jest za niski i dlatego w silniku jest trzecia pompa ,która podaje olej ze zbiornika wprost na tryby skrzyni.Ale tylko wtedy gdy włączony jest bieg imotocykl jedzie.
A tak ogólnie system smarowania w YRS jest dobrze przemyslany i trwały. Wystarczy kilka kroków przy wymianie oleju i co jakieś 1000 km profilaktycznie sprawdzic poziom.Większośc maszyn zużywa niewielkie ilości oleju. U mnie jeszcze nie zdarzały mi sie dolewki .Oczywiście po przejechaniu 6000 km poziom sie troche obniży.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #16

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Panowie , pozwolicie , że się nie wypowiem w tym temacie :kolo:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #17

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Wojtas....no bez jaj :oj: oczywiście,że to panewką w niczym nie pomaga.
Jeżeli tak się o nie martwisz,to powinieneś pierwszą część oleju wlewać bezpośrednio do bloku,i tyle :zab:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #18

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
pinhead napisał:
Pirania,tylko po co.... :mysli:
Po to, aby skrócić do minimum czas pracy panewek bez odpowiedniego ciśnienia oleju...jak wiemy one tego nie lubią :kolo:
Też tak robię, nalewam oleju do filtra na full i po wsiąknięciu we wkład zlewam nadmiar, zakręcam do podstawy.
Może to nie pomaga, ale i nie szkodzi.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #19

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Pirania napisał:
Nie, nie, koledze zapewne chodzi o to, że wlewa niewielką ilość oleju do filtra przed jego przykręceniem.
Pirania,tylko po co.... :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana oleju 3 lata 3 miesiąc ago #20

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 752
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Nie, nie, koledze zapewne chodzi o to, że wlewa niewielką ilość oleju do filtra przed jego przykręceniem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.050 s.
Zasilane przez Forum Kunena