UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: stuki w przodzie silnika

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #1

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Tak mi się nasunęło wieczorową pora. Te stuki mogą być winą wydechu, jest ... zbyt cichy :polew:

hue hue, dokladnie, to wina db killera :h-r:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tak mi się nasunęło wieczorową pora. Te stuki mogą być winą wydechu, jest ... zbyt cichy :polew:
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #3

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Poszukam a po swietach nagram film i wrzuce.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #4

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Może olej,może przydałoby się zrobić regulację zaworów,a może dźwięk jest naturalny :mysli:
Poczytaj dokładnie,bo było tu już wiele razy pisane na ten temat :zab:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #5

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
I tak mój silnik chodzi bardzo cichutko kiedy jest zimny, wraz z rosnącą temp. staje się głośniejszy ( a ma przeleciane 70 000 ).
Zastanawia mnie tylko jakby ćwierkanie silnika, może wiecie czym to spowodowane?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #6

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
sosnos napisał:
Kiedys Krzysiek z Motostylu (Upload) fajnie podał opis co i gdzie słychać - było to tłumaczenie z angielskiego dla sprzedawców z salonu Yamahay którzy mieli umiec wytłumaczyć czemu silnik w nowym moto stuka.

To był dokładnie ten tekst

"Ostatnio na necie spotkałem się z broszurką dla dealerów Yamahy z 2005 roku w której są zamieszczone instrukcje pomocne w wyjaśnieniu głośnej pracy silników Motocykli Road Star/Wild Star. Chciałbym coś takiego usłyszeć w salonie wydająć kilkadziesiąt tysiaków:)
(broszurka była tłumaczona)

Yamaha tech bulletin 2/205

Proszę użyć poniższych informacji do doradzania użytkownikom odnośnie normalnych dźwięków silnika .
Yamaha zaprojektowała Road Srar’a jako bardzo wyjątkowy motocykl, którego sercem jest ogromny silnik V-Twin. Naszym celem było zbudowanie silnika dużej pojemności z dużym momentem obrotowym w tradycji klasycznych motocykli które od dawna są częścią Amerykańskiego krajobrazu. Chcieliśmy również by miał wyjątkowo czystą, muskularną linię która będzie przyciągać do niego spojrzenia.
By tego dokonać podjęliśmy kilka inżynieryjnych decyzji. Na przykład wybraliśmy chłodzenie powietrzem by chłodnica nie zakłóciła czystej linii motocykla.
Wybraliśmy sprawdzone popychacze by dodać silnikowi właściwego stylu i rozdystrybuować masę i wysokość. Daliśmy mu również 98-102 cale pojemności – to więcej niż wiele samochodowych silników – z ciężkimi wewnętrznymi komponentami takimi jak 45 funtowy wał korbowy.

Jeśli klient zapyta o hałas dobiegający z silnika, należy mu wytłumaczyć że określone mechaniczne dźwięki są oczekiwane. Road Star wydaje naturalne dźwięki wynikające z budowy silnika. Chłodzony powietrzem silnik zaprojektowany dla Road Star’a w przeciwieństwie do jednostek chłodzonych cieczą nie jest wytłumiony.

Przypomnij klientowi że jest ot bardzo duży silnik chłodzony powietrzem. Aluminium oraz inne metalowe części rozszerzają się pod wpływem temperatury, silnik jest zaprojektowany tak by tolerował akomodację tych elementów. W efekcie klient najczęściej będzie słyszał więcej mechanicznych dźwięków kiedy silnik się rozgrzeje a olej stanie się rzadszy.

Przede wszystkim upewnij się że klient ma świadomość że silnik Road Star’a udowodnił swoją wyjątkową niezawodność i że jesteśmy przekonani że Road Star dostarczy pewności i niesłabnących osiągów przez lata. Zapewnij klienta o tym że dźwięki dochodzące z silnika nie świadczą o jego wadach.

Analiza dźwięków
Pukanie rozrządu

Normalny dźwięk
Podczas uruchamiania zimnego silnika klient może usłyszeć pukanie rozrządu.
Może to wynikać z przerwy pomiędzy popychaczem zanim hydrauliczny kasator jej nie wyeliminował. Jeśli silnik zatrzyma się w pozycji w której jeden z zaworów pozostanie otwarty, jeden z kasatorów straci ciśnienie a gdy silnik zostanie uruchomiony niewielka ilość powietrza dostanie się do kasatora. Wytworzenie właściwego ciśnienia może potrwać kilka minut.

Nienormalny dźwięk
Ciągłe pukanie, niezależnie od temperatury może być wynikiem nieszczelnego kasatora który nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia w układzie. Taki zapadnięty kasator należy wymienić.

Cykanie z okolic głowicy

Normalny dźwięk
Należy wytłumaczyć że cykanie jest wynikiem zastosowania chłodzenia powietrzem i pochodzi od „młoteczka zaworowego”, wyjaśnij że ten dźwięk może narastać wraz z temperaturą silnika co wynika z rozrzedzenia oleju

Nienormalny dźwięk
Ciągły silny dźwięk cykania niezależny od temperatury może być wywołany niewłaściwą regulacją zaworów. Wyjaśnij klientowi że ten silnik wyposażony jest w 2 zawory wydechowe i 2 zawory ssące w każdej z głowic. Pojedyncza dźwignia otwiera i zamyka oba zawory w tym samym czasie, jedna strona tej dźwigni jest regulowana ręcznie a druga poprzez hydrauliczny kasator

Pukanie w okolicy wału korbowego
Normalny dźwięk
Kiedy gorący silnik pracuje na wolnych obrotach klient może usłyszeć co niektórzy opisują jako pukanie dochodzące z okolicy wału korbowego, głównie z prawej strony.
Dźwięk ten jest słyszalny kiedy obroty spadną poniżej 900rpm i jest to normalny dźwięk tego silnika.
Wytłumacz że silnik Road Star’a jest zaprojektowany by dawał bardzo mocny moment obrotowy przy niskich obrotach.
Ze względu na tak niskie obroty alternator musi wykonywać 2 razy więcej obrotów niż wał korbowy by zapewnić odpowiednie zaopatrzenia systemu w prąd.
Kiedy silnik osiągnie wysoką temperaturę aluminium zmieni swoją objętość a olej stanie się rzadszy alternator zacznie hałasować.
Jest to również zależnie od gęstości używanego leju.
Jeśli obroty spadną poniżej 500 RPM hałas może stać się jeszcze głośniejszy.
Należy zapewnić klienta że dźwięki te nie świadczą o wadach silnika i nie mają wpływu na jego zużycie.
Jeśli klient będzie zaniepokojony tymi dźwiękami. I będą one niezależnie od temperatury silnika [...] Mogą wynikać z uszkodzenia „powierzchni wału”
Przypomnij mu że takie uszkodzenia bardzo szybko postępują i jeśli dźwięk nie narasta gwałtownie a nawet czasem wykazuje tendencję do znikania to nie jest to uszkodzenie"
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 2 tygodni ago #7

  • Moped
  • Moped Avatar
jacek71 napisał:
Ciekawy jestem czy ktoś napisze że u niego nic nie "tłucze i klekocze" :polew: ,pewnie nie ma silnika ,he :dobrarobota

A u mnie nic nie tłucze i nie klekoce bom juz prawie głuchy. :sor:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 8 miesiąc ago #8

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Marek73 napisał:
Popij, poruchaj, muzyki posłuchaj :lek: :roza: :polew:

Marek teraz mogę balować. Łomot w przednim garnku usunięty,więc jest okazja. :cyc: :toast: :piw: :polew: :czad:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 8 miesiąc ago #9

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Kusy - robaczku. Ewidentnie jesteś na coś uczulony. Nie wiem. Coś co jesz albo może szampon...? Nie wiem co ale widać, że Cię po tym łapy swędzą :mysli: :takjest:
Daj sobie siana i wyluzuj bo Cię to zeżre. Popij, poruchaj, muzyki posłuchaj :lek: :roza: :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 8 miesiąc ago #10

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Nie no spoko. W czerwonym moto zlikwidowałem stuk.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 8 miesiąc ago #11

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Ja pier%$^$ !!! :sor:

Nie mów że wiercisz jakieś dziury w tym silniku na dotarciu ? :czad:

Z tym alkoholem to jednak prawda że wypala jakieś dziury w mózgu B) :polew: :polew: :polew:

Żona mi to często mówi ale myślałem że ściemnia B) :polew: :polew: :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 7 lata 8 miesiąc ago #12

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Panowie u Mnie zaczęło tak stukać w okolicy zaworów,że bałem się jeździć. Zawory ustawione,ponownie sprawdzone.Podczas ponownego sprawdzania zaworów ( sam sobie przestałem ufać )Moją uwagę zwrócił pewien szczegół. W wałkach klawiatury są zamontowane rurki przez cała ich długość. Ta od strony tylnego garnka siedzi na sztywno. A ta przeciwna ma luzy. Do przodu i tyłu wysuwa się około pół centymetra,oraz obraca się w zakresie pół centymetra. Po demontażu szpilki,która ją blokuje wszystko było jasne.Szpilka miała wyraźne ślady wytarcia. Na początek wszystko połączyłem klejem do połączeń współosiowych,aby upewnić się ,że to jest przyczyną.Dałem im dobę. Po odpaleniu cisza i po chwili ten sam odgłos. Czyli klej się zerwał.Czyli przyczyna znaleziona. I wtedy pojechałem grubo..



Tak wygląda śruba mocująca





Następnie wiercenie na przelot wiertłem 4




Tak wiercone aby rurka miała wgłębienie.



Później śruba odpowiedniej długości,na końcu zrobiona w stożek,oraz klej.




Na koniec szlifowanie dekla.Jakby puścił klej to ten rant nie pozwoli jej się odkręcić.Po odpaleniu moto muzyka dla ucha.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 7 lata 8 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 10 lata 11 miesiąc ago #13

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
lenio napisał:
Więc któregoś dnia umówil się na servisie w N. Sączu (prowadzi go rodzina motocyklistów jeden z nich nazwisko Górka ściga się zawodowo) servisant potwierdził wcześniejsze obawy i zgodnie z umową motocykl zostawiłem w N. Sączu z ze przebywałem w Norwegii to nie zależało mi na szybkiej naprawie , i dalej rozebrali silnik do najmniejszej śróbki i ku ich zdziwieniu WSZYSTKO W PORZĄDKU
Ty lepiej już do nich nie idź, niech się lepiej ścigają a idź do ludzi którzy juz trochę górnozaworowców chłodzonych powietrzem się narozbierali, ponaprawiali. Masz szczęście że na siłę nie zaczeli czegoś naprawiać bo mogłoby sie gorzej skończyć. Wiem co pisze miałem już moje moto u "zaufanego" mechanika :nie:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 10 lata 11 miesiąc ago #14

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Chłopy jeździjta, i cieszta się. te motocykle naprawde są twarde :-) i jak to mój znajomy mówi głupioodporne,
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 10 lata 11 miesiąc ago #15

  • jacek71
  • jacek71 Avatar
Ciekawy jestem czy ktoś napisze że u niego nic nie "tłucze i klekocze" :polew: ,pewnie nie ma silnika ,he :dobrarobota
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 10 lata 11 miesiąc ago #16

  • burza
  • burza Avatar
Ojciec napisał:
sosnos napisał:
Kiedys Krzysiek z Motostylu (Upload) fajnie podał opis co i gdzie słychać - było to tłumaczenie z angielskiego dla sprzedawców z salonu Yamahay którzy mieli umiec wytłumaczyć czemu silnik w nowym moto stuka i łomocze a gdzie sie przytknie ucho co innego puka. Dodatkową informacją jest to że silnik to wiatrołap i jest głośny brak w nim płaszcza wodnego jak w silnikach chłodzonych ciecza który wycisza silnik.

Także nie przejmujta się - a jak kogo drażni to niech głosny wydech zamontuje i wio.

Ja mam głośny wydech, ale ostatnio miałem okazję pojeździć bez kasku :-)
Słyszałem jakieś dzwonienie w przedniej części silnika :-(
Ale przy jeździe w kasku nic nie słychać :-)
Więc koledzy na koń i do przodu :chop:


z tego jasno wynika, że trzeba jeździć w kasku :polew:
no to i ja za jakiś czas zakładam kask i ruszam :wild:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 10 lata 11 miesiąc ago #17

  • OJCIEC
  • OJCIEC Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 231
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 0
sosnos napisał:
Kiedys Krzysiek z Motostylu (Upload) fajnie podał opis co i gdzie słychać - było to tłumaczenie z angielskiego dla sprzedawców z salonu Yamahay którzy mieli umiec wytłumaczyć czemu silnik w nowym moto stuka i łomocze a gdzie sie przytknie ucho co innego puka. Dodatkową informacją jest to że silnik to wiatrołap i jest głośny brak w nim płaszcza wodnego jak w silnikach chłodzonych ciecza który wycisza silnik.

Także nie przejmujta się - a jak kogo drażni to niech głosny wydech zamontuje i wio.

Ja mam głośny wydech, ale ostatnio miałem okazję pojeździć bez kasku :-)
Słyszałem jakieś dzwonienie w przedniej części silnika :-(
Ale przy jeździe w kasku nic nie słychać :-)
Więc koledzy na koń i do przodu :chop:
Pozdrawiam

Ojciec
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 11 lata 7 godzin ago #18

  • Skygge
  • Skygge Avatar
W sumie mi też cośtam zaklekocze od czasu do czasu ale jak piszecie że to norma to jestem spokojny ;)

Mój sprzedawca niedawno dzwonił do mnie i pytał jak się jeździ, jak maszyna się spisuje i czy jestem zadowolony. I że znalazł oryginalną instrukcję do niego że mogę sobie wstąpić po nią, będzie czekać w sklepie (gość ma sklep z elektroniką).

Pzdr!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 11 lata 19 godzin ago #19

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 202
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Opisze Wam moje stuki . Więc w zeszłym roku kupiłem mojego Radka i porównując go do wcześniejszego DS 650 to zauwazyłem ze w czasie dodawania gazu zilnik jakoś dziwnie się tłucze , wystraszony wale na Service a tam masakra gość potwierdza że to panewki, ja zalamka i żeby potwierdzić wale do nastepnego mechaniora a on ten sam tekst , ja totalna załamka.A teraz najlepsze, kupując Radka od motocyklisty z mojej okolicy dal mi PISEMNĄ GWARANCJE na 2 Lata na silnik , więc ja mu mówię co i jak,a on mi na to że jeśli jego mechanik potwierdzi to nie ma żadnego problemu i on w ramach gwarancji mi to zrobi. Więc któregoś dnia umówil się na servisie w N. Sączu (prowadzi go rodzina motocyklistów jeden z nich nazwisko Górka ściga się zawodowo) servisant potwierdził wcześniejsze obawy i zgodnie z umową motocykl zostawiłem w N. Sączu z ze przebywałem w Norwegii to nie zależało mi na szybkiej naprawie , i dalej rozebrali silnik do najmniejszej śróbki i ku ich zdziwieniu WSZYSTKO W PORZĄDKU, luzy na panewkach w normie, na swożniu też , i ogólem wsio OK, ale mając rozebrany silnik wymienili mi panewki korbodowe (głównych sie nie wymienia) i chcąc nie chcąc uszczelki ,a składając to przy okazji nie muszę sie martwic o "duży przegląd".Były wlaściciel za całą usluge w ramach gwarancji zapłacil ok 3000zł i chwała mu za to i SZACUNEK za dotrzymanie słowa, a na koniec to znaczy jak na początku JAK SIĘW SILNIKU COŚ TŁUKŁO TAK DALEJ SIĘ TŁUCZE . w naszych maszynach niestety tak już jest, czasami nasłuchuje maszyny kolegów( Waldki ) i u nich też sie coś tłucze tylko jakoś inaczej więc wszystko w porządku.A Wam wszystkim życzę takiego sprzedawcy jaki mnie sie trafił,coć nie powiem sam zaproponowal że jesli chce to moze mi dać gwarancje na piśmie na 2 lata , a powiedzial tak po tym że motocykl był po lekkim szlifie i powiedziałem mu że z kosmetyką sobie poradze jesli tylko silnik w pożądku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

stuki w przodzie silnika 11 lata 2 dni ago #20

  • jacek71
  • jacek71 Avatar
Raczej nie przeoczysz ,bo to będzie głośniejsze od pustego wydechu :di:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.051 s.
Zasilane przez Forum Kunena