UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Uszczelniacze zaworowe.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 2 tygodni ago #1

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
a wracając do tematu to fakt - nie przypominam sobie żebym wymieniał uszczelniacze, tak więc sorry za nie potrzebne zamieszanie, nie mniej z całą resztą sobie poradziłem tak , że Shreku śmigał jak nowy. Nie chcę teraz ściemniać ale chyba goniłem go pod 175-180 km/h. Proszę nie pytaj teraz o szczegóły - to było tak dawno a ja jak nie grzebałem w moto dwa trzy razy w miesiącu to byłem chory :covid:

Pamiętam jak w 2012 wracając z Bamberga ze zlotu Wild Road Star w strugach ulewy podjechaliśmy pod stację paliw Aral na autostradzie A9, gdzie dosłownie na ok. 300 metrów przed stacją zdechł mi Shreku i co zrobiliśmy. Na oczach całej klienteli pod jednym z dystrybutorów zadaszonych zaczeliśmy rozbierać serducho Shreka aby ... wylać wodę z układu paliwowego. Wiecie jak to wyglądało? Po godzinie jechaliśmy dalej :zol:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 2 tygodni ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
marekkacper napisał:
TomHal w tym poście co podałeś : www.yamaha-star.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&Itemid=175&catid=22&id=10409&limitstart=0
Nie ma ani słowa o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy. Ba mało tego Ty przecież zdemontowałeś tam głowice a nawet cylinder. Ktoś tam Cię pytał o ustawianiu luzów zaworowych i nie odpowiedziałeś mu. No i już na koniec jak poskładałeś dalej nie palił jak powinien, a następna twoja wypowiedź była że troszkę pojeździłeś ostatecznie i że są niewielkie wycieki oleju że motor zachlapany że musisz to poprawić... Co w końcu było że motor nie palił jak powinien już po reanimacji na tylnej głowicy ? Co z tymi cewkami kablami itd ?

Spoko luzik.
Bardzo dobrze że poruszyłeś resztę tematów które nie były w tym konkretnym rozdziale poruszane. Aby nie powielać wiele tematów w jednym było w owym okresie kilka wątków prowadzonych równolegle. Stąd też brak odpowiedzi na Twoje pytania.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 2 tygodni ago #3

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
majkelpl napisał:
Metal napisał:
Ale bardzo dobrze,bo może troszkę Forum odżyje....

Gdzie tam, teraz wszyscy na fejsie siedzą i na nowym forum :czad: B)

Majkel na FB nie ma czegoś takiego jak "Forum". Jest w prawdzie nowa grupa posiadaczy Wild i Road Starów ale to twór jak wiele innych na fejsie. Żeby coś się dowiedzieć musisz godzinami grzebać w postach które są wrzucane jak leci.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Metal

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #4

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
marekkacper , dobrze że opisujesz takie rzeczy . Ja już kilka lat radka nie mam , ale bardzo chętnie czytam o ich naprawach . Nie wszyscy wszystko muszą wiedzieć , a takie fora po to właśnie są , żeby jeden drugiemu coś podpowiedział i pomógł :piw:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Metal

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #5

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Ależ spoko ,nie widzę tu absolutnie,żeby ktoś kogoś uraził. Jest dobrze. A może i dyskusja nieco nabierze kolorów - w końcu po to jest Forum :piw:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #6

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Metal napisał:
Aaaaa, Marekkacper,wsadzileś kij w mrowisko :polew:
Ale bardzo dobrze,bo może troszkę Forum odżyje....

Metal, napisałem to co przeczytałem w poście u kolegi TomHal. Starałem się czytać ze zrozumieniem i ni chu ja nic tam nie znalazłem o wymianie uszczelniaczy zaworowych wymienianych bez demontażu głowic. Czy coś źle napisałem ? Jeśli kogoś uraziłem to bardzo przepraszam. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #7

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
majkelpl napisał:
i na nowym forum :czad: B)
jakim nowym ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #8

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Metal napisał:
Ale bardzo dobrze,bo może troszkę Forum odżyje....

Gdzie tam, teraz wszyscy na fejsie siedzą i na nowym forum :czad: B)
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 3 tygodni ago #9

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Aaaaa, Marekkacper,wsadzileś kij w mrowisko :polew:
Ale bardzo dobrze,bo może troszkę Forum odżyje....
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 4 tygodni ago #10

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
TomHal w tym poście co podałeś : www.yamaha-star.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&Itemid=175&catid=22&id=10409&limitstart=0
Nie ma ani słowa o wymianie uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy. Ba mało tego Ty przecież zdemontowałeś tam głowice a nawet cylinder. Ktoś tam Cię pytał o ustawianiu luzów zaworowych i nie odpowiedziałeś mu. No i już na koniec jak poskładałeś dalej nie palił jak powinien, a następna twoja wypowiedź była że troszkę pojeździłeś ostatecznie i że są niewielkie wycieki oleju że motor zachlapany że musisz to poprawić... Co w końcu było że motor nie palił jak powinien już po reanimacji na tylnej głowicy ? Co z tymi cewkami kablami itd ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 4 tygodni ago #11

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
marekkacper napisał:
A więc sam odpowiem sobie na pytanie. Bo nikt z obecnych na forum nie przerabiał tematu wymiany uszczelniaczy zaworowych na niezdemontowanej głowicy w Road Star. Odpowiedź brzmi jak najbardziej można wymienić te uszczelniacze na motocyklu.

nie zgadzam się :zebol:
nie grzebałeś w forum - proszę bardzo. Nie tylko wymieniałem uszczelaniacze ale bez wyciągnięcia z ramy rozebrałem prawie cały silnik co skutkowało lekkim wkurwem w serwisach Yamahy którzy wcześniej kasowali kupę kasy za niby ekstra wyciągnięcie silnika w celu dojścia do zaworów.
B)

www.yamaha-star.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&Itemid=175&catid=22&id=10409&limitstart=0
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 5 miesiąc 4 tygodni ago #12

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Metal napisał:
A widzisz - przypuszczenia okazały się słuszne,że można w ten sposób tego dokonać. Ale najważniejsze, że potwierdziłeś to w praktyce :br:
Wiedza dla potomnych bezcenna.
Ciekaw jestem czy to była przyczyna tego oleju w wydechu ... :mysli:

Chyba tak bo już nic nie kopci z wydechu. Nie miałem okazji jeszcze przetestować motoru w trasie bo pogoda słaba, ( u mnie deszcz cały czas pad ).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 12 godzin ago #13

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
A widzisz - przypuszczenia okazały się słuszne,że można w ten sposób tego dokonać. Ale najważniejsze, że potwierdziłeś to w praktyce :br:
Wiedza dla potomnych bezcenna.
Ciekaw jestem czy to była przyczyna tego oleju w wydechu ... :mysli:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 2 dni ago #14

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
A więc sam odpowiem sobie na pytanie. Bo nikt z obecnych na forum nie przerabiał tematu wymiany uszczelniaczy zaworowych na niezdemontowanej głowicy w Road Star. Odpowiedź brzmi jak najbardziej można wymienić te uszczelniacze na motocyklu.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #15

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Pirania napisał:
A po co chcesz wymieniać uszczelniacze ? one wytrzymują po 120000 km bez problemu.

Tyż prowda :zebol:
U mnie ponad 130 000 km i świece suchutkie,spalin nie widać.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #16

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Pirania napisał:
A po co chcesz wymieniać uszczelniacze ? one wytrzymują po 120000 km bez problemu.

Pewnie jest tak jak napisałeś ale.. Przy montażu gaźnika a później filtra powietrza zagiął się wąż który idzie z pokrywy zaworów drugiego cylindra do filtra powietrza,(odpowietrzenie skrzyni korbowej). W skutek czego jak pojechałem na testy, podciśnienie które się wytworzyło w skrzyni korbowej wywaliło ten wąż z pokrywy zaworów. Olej rzygną króćcem na który był nałożony wąż oraz górnym wydechem który idzie od drugiego cylindra. Po wy czeszczeniu silnika oraz tłumika z oleju oraz poprawieniu węża tak jak powinien być, objawy teraz takie że właśnie z górnego tłumika spaliny w kolorze niebieskawym (czyli spala olej). Przejechałem dystans około 30 km gdzie resztki oleju powinny się już wypalić które gdzieś tam sobie zalegały ale nic z tych rzeczy. Tak że na 99% sądzę że poszedł któryś uszczelniacz na zaworze wydechowym i po odpuszczeniu manetki a później dodaniu gazu olej z głowicy dostaje się do komory spalania i stąd właśnie ten niebieski dym z jednego wydechu. Dla zobrazowania załączniki.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #17

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 753
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
A po co chcesz wymieniać uszczelniacze ? one wytrzymują po 120000 km bez problemu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #18

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Metal, no ja też sam będę robił więc zaryzykuję i założę chyba te uszczelki co są, jak by nie patrzył to sztuka kosztuje 165.47 zł a potrzebne są dwie. Najwyżej jak będzie się coś "pociło" z pod tej uszczelki to wtedy będę zmuszony wymienić na nową. W końcu to nie dużo roboty kilka śrubek...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #19

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
W takim razie może się odezwie ktoś ,kto przerabiał wymianę uszczelniaczy. Ja w Radku tego nie robiłem więc nie będę się wymądrzał ale gdyby mi przyszło ,to i tak trzeba górne pokrywy demontować więc...można próbować.
Co do uszczelek - mechanik na pewno będzie zakładał nowe jeśli serwisowka tak podaje. Chodzi o to,że nikt nie będzie brał ryzyka ponownego demontażu jeśli stara będzie ciekła.
Co innego,gdy bawisz się sam. Albo zaoszczędzisz kasę i stare uszczelki będą jeszcze trzymać albo dołożysz robotę i niestety jeszcze raz trzeba demontować. To już loteria.
Ja osobiście,przy regulacji zaworów zaryzykowałem i wykorzystałem stare uszczelki. Udało się i nic nie cieknie :jahu:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Uszczelniacze zaworowe. 6 miesiąc 1 tydzień ago #20

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
Metal, ogólnie to ja wiem że można wymieniać uszczelniacze zaworowe bez zdejmowanie głowicy bo robiłem tak w głowicach samochodowych. Chodziło mi bardziej czy nie mam z tym problemu w Road Star 1600/1700. Czy jest tam dojście itd. Czy ktoś z forum już to robił i nie było z tym problemu ? I jeszcze jedno pytanie czy uszczelka nr 19 w załączniku musi być wymieniana za każdym razem jak jest demontowana czy może być użyta np 2-3 razy. Pytam bo np w Hondzie Acoord manual mówi że uszczelka pod pokrywą zaworową powinna być wymieniana za każdym razem przy demontażu. A ja w tej hondzie reguluję zawory co 20 000km i wymieniam ją co 3 regulację czyli co 60 000km i olej nie cieknie.
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.048 s.
Zasilane przez Forum Kunena