wykrzyknik napisał:Ja po wyjęciu AISa nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy... Wyjęcie AIS nie zwieksza w żadnym stopniu kompresji... Wylot spalin jest po za komora spalania a nie w niej wiec jaki ma miec wpływ osiadanie lub nie AIS na kompresję???
AIS to system dopalania spalin, jeg zadaniem jest dopalenie nieprzepalonego badziewia... Wygląda to paskudnie ale moim zdanie mzdjęcie AISa nie daje kompletnie nic po za tym że mamy nieco mniej ekologiczne motory.
Eeeee kolego Wykrzykniku, nie zgadzam się z Tobą. Doprowadzając niedopalone czyli już po przepracowaniu czyli ubogą w tlen porcję do porcji świeżej bogatej odpowiednio w tlen jak i paliwo, zubożamy wartośc energetyczną mieszanki czego efektem jest nie tylko wzrost mocy ale jak i oszczędnośc paliwo w odpowiednim porównywalnym ustawieniu przeopływu mieszanki paliwowo-powietrznej. Kompresji napewno nie zwiększy ale wartośc mieszanki na pewno!
Dla przykładu proponuję do wlotu filtra powietrza doprowadzic spaliny z rur wydechowy - super ekologiczne pytanie tylko czy wydajne. Czasami aby zamknąc usta ekologom produkuje się dziwne patenty które zamiast przynosic korzyści przynoszą wiecej strat w przyrodzie niż zastosowanie starych przetestowanych metod. W przypadku silników gaźnikowych jedynym rozwiązaniem na prawdziwą ekologię jest wtrysk - niestety.