UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: System AIS

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #41

  • waltor
  • waltor Avatar
I schemacik
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #42

  • waltor
  • waltor Avatar
W czerwonym kółku
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #43

  • Wilk
  • Wilk Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Bóg wybacza, motór nigdy.
  • Posty: 835
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 8
wykrzyknik napisał:
Wilku wystarcy odkręcić jedna śrubę i wymienic wkład. :-)
Zaglądalem dzisiaj nawet w okularach :laugh: i nie mogłem dostrzec gdzie to się odkręca. Ślepy jestem czy co. Lece na stronkę Ronayers.com kuknąć co i jak.
Ale podpowiedż mile widziana.
Dzięki.

P.s. Dojrzałem jaką śrubkę i kuknę w ten filterek ale dopiero w piątek, jutro arbait 12-to godzinny.
Życie jest jak koło od motoru, się kręci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #44

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
waltor napisał:
Tom taki system z doprowadzonymi spalinami do gaźnika istnieje ale ma na celu ogrzanie gaźnika zwłaszcz w zimie by gaźnik nie zamarzł a mieszanka miała większą temperaturę by wypalać nagar w głowicy. Może stąd właśnie problem z SVS. System AIS wypala nagar więc likwiduje problem z kleącymi się zaworami i brudnymi świecami, oczywiście przy prawidłowo działającym gażniku.

wcale nie przeczę, ja jedynie podałem w przykładzie jak można sobie wyobrazic funkcjonowanie AIS-a, czyli dopalaniu wyrzucanych z spalinami resztek niedopalonej mieszanki - oczywiście taki sposób nazwałbym lekko "chamskim" :woohoo: dla silnika.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #45

  • perkusista
  • perkusista Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 266
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 2
Z ciekawości tam zajrze, może faktycznie warto by wymienić ten filterek...?
Zresztą nie wiedziałem o tym do tej pory... :blush:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #46

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Ewentualnie ebay. koszt o ile dobrze pamietam to około 30 pln ;-) Ja kktoś chce moge oddać całego AISa do 1,6
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #47

  • perkusista
  • perkusista Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 266
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 2
wykrzyknik napisał:
Wilku wystarcy odkręcić jedna śrubę i wymienic wkład. :-)

A skąd go dostać? Pewnie tylko YAMAHA ...
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #48

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Wilku wystarcy odkręcić jedna śrubę i wymienic wkład. :-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #49

  • Wilk
  • Wilk Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Bóg wybacza, motór nigdy.
  • Posty: 835
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 8
waltor napisał:
.....a system ma własny filtr powietrza......
A więc jak każdy filtr się wymienia czy to czyści to i ten winien być przeglądnięty, prawda?
Tylko jak do niego się dostać i czy czyścić czy wymienić jeśli jest zasyfiony?
Jeżeli jest zasyfiony a pewnikiem tak jest bo jest z przodu motocykla to ciągnie mało powietrza i nie spełnia swej roli rozrzedzająć to co ma być ponownie dopalone.
Życie jest jak koło od motoru, się kręci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #50

  • waltor
  • waltor Avatar
Tom taki system z doprowadzonymi spalinami do gaźnika istnieje ale ma na celu ogrzanie gaźnika zwłaszcz w zimie by gaźnik nie zamarzł a mieszanka miała większą temperaturę by wypalać nagar w głowicy. Może stąd właśnie problem z SVS. System AIS wypala nagar więc likwiduje problem z kleącymi się zaworami i brudnymi świecami, oczywiście przy prawidłowo działającym gażniku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #51

  • waltor
  • waltor Avatar
Tak mnie to zaintrygowało że otworzyłem instrukcje obsługi i oni tam napisali ze ten system ma oczyszczać spaliny z węglowodorów przez zwiększenie temperatury spalin dzięki dodatkowej ilość świeżego powietrza doprowadzonego do komory cylindra. Tak więc z podbieraniem kompresji nic nie ma wspólnego, a system ma własny filtr powietrza i do gaźnika nie dochodzą żadne spaliny ten mały wężyk jest po to aby wytworzyć podciśnienie w systemie i zamknąć blaszki “zaworki” by nie zasysać dodatkowego powietrza w czasie zasysania mieszanki. Wpływu na mieszankę nie ma więc mniej czy więcej palić nie powinien a sama praca silnika, chyba tylko trochę szybsze rozgrzanie silnika. Moim skromnym zdaniem zwiększenie temperatura spalania przyczynia się do grzania naszych gwiazdek oraz wypalania zaworów, więc z niego rezygnuję bo to rzeczywiście ukłon w stronę ekologów a silnikowi wyjdzie to tylko na dobre. Ma może ktoś do sprzedania takie zaślepki do cylindrów?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #52

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #53

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Tomie teoretynie tak. Jednak pytanie co dokładnie dostaje się przez dolot AISa do króćca ssacego. Ma to być niby nieprzepalona miesanka, teoretycznie. Co za tym idzie różnica w skąłdzie miesanki z AIS jak i bez niego teoretyczie powinna być niewielka... Oczywiście zalezne to będzie od ustawiań gaxnika. I tak przy mocno bogatej miesance różnica za pewne będzie mniejsza za to przy bardzo ubogich uctawieniach już bardziej odczuwalna.
Jednak przez jeden sezon latałem z AISem, po czym go zdemontowałem i nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy...
Co do spalania, nie wydaje mi się że żeby z AISem był ekonomiczniejszy. Ilość zasysaanego powietrza przez dzirkę w krućcu od AISa jest niewielka co za tym idzie to co wlatywało do krućca ssącego wielkiego wpływu na ilośc pobieranego paliwa z gaźnika nie miało...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #54

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
wykrzyknik napisał:
Ja po wyjęciu AISa nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy... Wyjęcie AIS nie zwieksza w żadnym stopniu kompresji... Wylot spalin jest po za komora spalania a nie w niej wiec jaki ma miec wpływ osiadanie lub nie AIS na kompresję???
AIS to system dopalania spalin, jeg zadaniem jest dopalenie nieprzepalonego badziewia... Wygląda to paskudnie ale moim zdanie mzdjęcie AISa nie daje kompletnie nic po za tym że mamy nieco mniej ekologiczne motory.

Eeeee kolego Wykrzykniku, nie zgadzam się z Tobą. Doprowadzając niedopalone czyli już po przepracowaniu czyli ubogą w tlen porcję do porcji świeżej bogatej odpowiednio w tlen jak i paliwo, zubożamy wartośc energetyczną mieszanki czego efektem jest nie tylko wzrost mocy ale jak i oszczędnośc paliwo w odpowiednim porównywalnym ustawieniu przeopływu mieszanki paliwowo-powietrznej. Kompresji napewno nie zwiększy ale wartośc mieszanki na pewno!

Dla przykładu proponuję do wlotu filtra powietrza doprowadzic spaliny z rur wydechowy - super ekologiczne pytanie tylko czy wydajne. Czasami aby zamknąc usta ekologom produkuje się dziwne patenty które zamiast przynosic korzyści przynoszą wiecej strat w przyrodzie niż zastosowanie starych przetestowanych metod. W przypadku silników gaźnikowych jedynym rozwiązaniem na prawdziwą ekologię jest wtrysk - niestety.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #55

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Fakt wyglada zdecydowanie lepiej :-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #56

  • Rayo
  • Rayo Avatar
wykrzyknik napisał:
Ja po wyjęciu AISa nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy... Wyjęcie AIS nie zwieksza w żadnym stopniu kompresji... Wylot spalin jest po za komora spalania a nie w niej wiec jaki ma miec wpływ osiadanie lub nie AIS na kompresję???
AIS to system dopalania spalin, jeg zadaniem jest dopalenie nieprzepalonego badziewia... Wygląda to paskudnie ale moim zdanie mzdjęcie AISa nie daje kompletnie nic po za tym że mamy nieco mniej ekologiczne motory.
Ja też nie zauważyłem większej różnicy, ale moto ładniej wygląda i jest lżejsze o 2 kg :)
Natomiast teoretycznie rozważając sprawę, to wolę aby moje 1600cm3 napełniało się w 100% świeżą mieszanką z gaźnika, a nie "wzbogacaną" o gazy powrotne do dopalenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #57

  • wykrzyknik
  • wykrzyknik Avatar
Ja po wyjęciu AISa nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy... Wyjęcie AIS nie zwieksza w żadnym stopniu kompresji... Wylot spalin jest po za komora spalania a nie w niej wiec jaki ma miec wpływ osiadanie lub nie AIS na kompresję???
AIS to system dopalania spalin, jeg zadaniem jest dopalenie nieprzepalonego badziewia... Wygląda to paskudnie ale moim zdanie mzdjęcie AISa nie daje kompletnie nic po za tym że mamy nieco mniej ekologiczne motory.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #58

  • waltor
  • waltor Avatar
Dzięki Seba czyli to całe ais działa jak kompresor aby dopalić spaliny kosztem ciśnienia na garach. No co to to nie a na twojej stronie znalazłem instrukcję jak to cos zdemontowac a jakby serce mnie ruszyło i chciałbym pomyśleć o ekologii zawsze będę mógł to zamontować lub pojeździć rowerem. Przesłał byś mi link do tych zatyczek o ile go jeszcze posiadasz
Znalazłem link na szczeliniomierz 0,04 całe 20 zł
PS: Dzięki za namiary na sakwy Terys rzeczywiście są świetne teraz szukam dobrej szyby
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 13 lata 10 miesiąc ago #59

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Pytanie do Wykrzyknika ale wsadzę moje trzy grosze :D
AIS dopala spaliny żeby były bardziej ekologiczne, spotkałem się też z stwierdzeniem że rozrzedza, jak zawał tak zwał ale kompresja ucieka bokiem. Ja przy wywaleniu z 1,6 zobaczyłem dużą różnice w pracy, w 1,7 już się nie zastanawiałem, zamówiłem zaślepki z USA (13$) i zdemontowałem. Poza tym strasznie badziewne te ustrojstwo i brzydkie jak kupa. A co do Motula 15W/50 to powinno być ciszej jak 10W/40. Bo olej gęszczy, zresztą temat już był zbadany i wałkowany i 15W/50 pół syntetyk jest najlepszy. Choć ostatnio z braku takowego zakupiłem 10W/40.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

System AIS 14 lata 3 miesiąc ago #60

  • Polo
  • Polo Avatar
dodatkowo , otrzymujemy wieksze pulsacje spalin w wydechu co daje ładniejszy dźwięk.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.035 s.
Zasilane przez Forum Kunena