UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Gaznik Mikuni BSR 40

Gaznik Mikuni BSR 40 10 lata 7 miesiąc ago #1

  • Torturro
  • Torturro Avatar
No tak - wiem - trudno nie wyczuc tej roznicy w porownaniu do wtrysku. Chodzilo mi o podpowiedz - gdzie dalej szukac - zeby bylo lepiej a ze nie bedzie jak na wtrysku to oczywista.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaznik Mikuni BSR 40 10 lata 7 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Torturro napisał:
Dążę do idealnego 'pykania' na wolnych.
Zatem musisz kupić wersję z wtryskiem. Na gaźniku zawsze pojawią się "potknięcia". Przy dobrze wyregulowanym będzie to bardzo sporadyczne, ale będzie. Tak samo jak delikatne zmiany tonacji. Moim zdaniem to jest jednak jeden z największych uroków gaźnika, którego wtrysk nie potrafi powtórzyć.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaznik Mikuni BSR 40 10 lata 7 miesiąc ago #3

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Czy dobrze rozumiem? W niektórych gażnikach fabrycznie identycznych - przepustnica w jej zamkniętym położeniu - wykazuje różnice domknięcia????
Dążę do idealnego 'pykania' na wolnych. Podniosłem igłę, pokręciłęm PMSem - jest prawie idealnie - ale nieraz co 20-30sek - przeskoczy - pyr-pyr na wolnych a pozniej znów pyka - bum-bum - równo :)
Może ktoś podpowie - gdzie szukać dalej? igłą czy poziom paliwa? Dziura - częściowo istniejąca - częściowo skasowana przez przyspieszacz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 10 lata 7 miesiąc ago przez Torturro.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 10 lata 7 miesiąc ago #4

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Cornmencita napisał:
Update dla sledzacych topic.
Motocykl xv1600. po zmianie kominow na 3" HK i filtra powietrza na pelno przelotowy(hahaha)
motong stracil moc przy czesciowym uchyleniu manetki,jak przy delikatnym ruszaniu lub jezdzie ze stalapredkoscia.
#podniesiony poziom paliwa w komorze plywakowej(wg ostatniej informacji fabrycznej poziom w 1,6 ma byc taki jak w 1,7)
Rafal

He he - miałem dokładnie ten sam objaw w 1600 przy otwartym filtrze i akcesoryjnych wydechach - beznadziejne ruszanie z miejsca i niepewność przy jeździe ze stałą prędkością. Tylko że u mnie sytuację uleczyło OBNIŻENIE poziomu paliwa. Miałem właśnie taki jak dla 1700. Obniżyłem do poziomu łączenia komory pływakowej z korpusem gaźnika, czyli te 2 mm wyżej niż każe serwisówka (bo pieron wie jaki ma byc w końcu poziom w 1600 - pisałem już o tym kilka razy - sławetny biuletyn serwisowy z 2000 r. - który widziała tylko jedna osoba w USA....) Po tej operacji wszystko jest GIT, nie zaglądam już do gaźnika.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaznik Mikuni BSR 40 10 lata 7 miesiąc ago #5

  • tomekz
  • tomekz Avatar
A ten diler ma też dostępne dysze główne żeby komplet można było w jednym miejscu kupić ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #6

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
Update dla sledzacych topic.
Motocykl xv1600. po zmianie kominow na 3" HK i filtra powietrza na pelno przelotowy(hahaha)
motong stracil moc przy czesciowym uchyleniu manetki,jak przy delikatnym ruszaniu lub jezdzie ze stalapredkoscia.
#wymieniona dysza wolnych obrotow na 37,5
#podniesiony poziom paliwa w komorze plywakowej(wg ostatniej informacji fabrycznej poziom w 1,6 ma byc taki jak w 1,7)
CO sie zmienilo:
#motocykl dosc dobrze rusza z miejsca z dlelikatnym uchyleniem przepustnicy.

#motocykl przy predkosciach drogowych- 90-120 przy delikatnym odkreceniu manety dysponuje mocą jak powinien.

#po odkreceniu manety calkowitym motocykl w poczatkowej fazie przyspiesza a po chwili traci moc.

ten ostatni feler powinien byc latwy do ogarniecia,wymiana dysz paliwowych "wolnych obrotow" idle jet" dalo spodziewany efekt.


Jakby co to mam namiar na dilera tych dysz.

bez walki sie poddamy co nie?
C.D.N.

Rafal
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #7

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wcezary – przeczytałem pierwszy post i właśnie zaciekawił mnie wątek dziury (pod oboma obrazkami przekrojów gaźnika), której jak dotąd nie zaobserwowałem. Stąd też moje komentarze w temacie. Ok, może nie mam akcesoryjnego filtra, ale chciałem zgłębić temat i być wyczulonym na potencjalne nieprawidłowości. Nie bardzo rozumiem dlaczego odsyłasz mnie do punktu wyjścia? Chyba na forum można, jeśli nawet nie trzeba dyskutować? B)

Cornmencita – jak piszesz, tak jak i ja wcześniej nie sprzeczamy się, a wręcz przeciwnie. Jestem pełen podziwu dla zamiłowania, wytrwałości, zgromadzonej wiedzy i co najważniejsze chęci dzielenia się doświadczeniami. :dobrarobota
Jak pisałem wcześniej, „przećwiczę” sprzęta z większą uwagą i dam znać co i jak. :piw:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #8

  • wcezary
  • wcezary Avatar
TataMichas napisał:
.......
Jak mam sprzęta dobrze rozgrzanego.....
To tak a propos zwierzeń? :cooo:
TataMichas napisał:
.......
....Zaznaczam, że może się tak dziać bo mam „niegrzebany” gaźnik i jasną stronę mocy (od filtra do tłoków). Jedyne co modyfikowałem to ciemna strona mocy, czyli całkowicie pusty wydech składający się dwóch, odwrotnie niż w oryginale nie złączonych ze sobą rur. Przy tej konfiguracji pomierzone średnie spalanie wyniosło 4,99l/100km. Więc nawet do głowy mi nie przychodzi, by cokolwiek grzebać....
Obiłaniekenobi, zmiana samych wydechów poza efektami dźwiękowymi +20 punktami grande szacun na dzielni nic nie da i nie wniesie do tematu
Tak na marginesie..... przy nieoptymalnej konstrukcji wydechów, "dzięki" większym oporom, turublencji spaliny gorzej wydostają się z cylindrów. Dodatkowo powszechnie panuje przekonanie, że im większa średnica rury wydechowej, tym lepiej. Zgoda, opory są wówczas mniejsze i dzięki temu możemy uzyskać pewien przyrost mocy, ale kosztem przebiegu momentu obrotowego.

W celu wykorzystania potencjału silnika poza zmianą układu wydechowego konieczna jest modyfikacja w układzie dolotowym np. wymiana filtra powietrza oraz "strojenie silnika". Ponieważ w US customizing/tuning jest na porządku dziennym dlatego znakomita większość używanych motocykli,a sprowadzonych stamtąd ma różnego typu modyfikacje. Jak czytać forum już sama ingerencja w układ zasilania powietrzem ma wpływ na kulturę pracy silnika i w konsekwencji zabawę z gaźnikiem. Tutaj dopatrywałbym się jednej z przyczyn (pośrednio) SVS, drugą może być kiepska jakość paliw na polskich stacjach.
TataMichas napisał:
.......
Podsumowując, nie specjalnie wiem o czym piszesz, po prostu niczego takie nie zauważyłem .....
Patrz temat i przeczytaj uważnie pierwszy post B)
Ostatnio zmieniany: 11 lata 10 miesiąc ago przez wcezary.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #9

  • wcezary
  • wcezary Avatar
Cornmencita napisał:
.....gromadzenie i analizowanie opublikowanej przez kogos juz wczesniej wiedzy.....
to już dysertacja doktorska ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #10

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
TataMichas
Ciesze sie ze Ci moto hula jak trzeba.Ja mam zawsze pod gorke bo chce zawracac wode w rzece.I jezdzic bez filtra powietrza i z pustymi kominami.A potem sie pocic: a dlaczego to ,dlaczego tamto itd.Ale, luuuubie to.
Na forum nie o to chodzi aby cos komus udowadniac.Nie trzeba tez byc wytrawnym znawca tematu.Gromadzenie i analizowanie opublikowanej przez kogos juz wczesniej wiedzy.Ot co.Przy okazji ktos moze cos poczytac i sie zastanowic przez chwilke?Mysle ze to jest ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #11

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Nie chcę się spierać z takim wytrawnym znawcą tematu, ale niczego takiego u siebie nie zauważyłem. :nie:

Jak mam sprzęta dobrze rozgrzanego, to z palcem w d… ruszam spod świateł bez użycia manetki gazu. Oczywiście mówię o ruszaniu z pierwszego biegu i odpowiednim używaniu dźwigni sprzęgła. Rzecz jasna, a takim przypadku nie ma mowy o spektakularnym, kontrolowanym uślizgu tylnego kapcia, czy też grzmotu piorunów z wydechów i prędkości światła ale moto jedzie i już. :zab:

Kolejna sytuacja w identycznej konfiguracji, czyli sprzęt rozgrzany i ruszanie bez szału spod świateł na pierwszym biegu, przy czym lekko odkręcam manetę. Zero przytłumienia, czy też zawahania serca Gwiazdy co ma robić dalej. Jak dotąd nie zauważyłem niczego podejrzanego. :zab:

Zaznaczam, że może się tak dziać bo mam „niegrzebany” gaźnik i jasną stronę mocy (od filtra do tłoków). Jedyne co modyfikowałem to ciemna strona mocy, czyli całkowicie pusty wydech składający się dwóch, odwrotnie niż w oryginale nie złączonych ze sobą rur. Przy tej konfiguracji pomierzone średnie spalanie wyniosło 4,99l/100km. Więc nawet do głowy mi nie przychodzi, by cokolwiek grzebać. :nie:

Podsumowując, nie specjalnie wiem o czym piszesz, po prostu niczego takie nie zauważyłem ale jak obiecałem wcześniej przy następnej jeździe przyjrzę się raz jeszcze – tym razem bardziej szczegółowo. B) Dam znać jak coś wyniucham.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #12

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
Wspomniana dziura w mocy da sie zauwazyc gdy silnik pracuje na wolnych obrotach a my delikatnie i powoli zaczniemy podkrecac manetke.Gdy silnik zacznie sie przy pewnej przedkosci obrotowej zastanawiac i obroty bedea nietsabilne,wtedy mowimy o tym samym.

Pytanie jesnak pozostaje:dlaczego w niektorych motocyklach po zamianie filtra /wydechu na wysoko przeplywowy pojawia sie zapotrzebowanie na wieksza ilosc mieszanki?Zakladamy ze, nic nie zmienialismy w gazniku.Dzieje sie tak dlatego, moim zdaniem ze w przypadku oryginalnego filtra powietrza , gestosc materialu filtracyjnego powoduje powstanie pewnego podcisnienia w calej objetosci od zamknietej przepustnicy az po powierzchnie filtracyjna tego filtra.
W drugim przypadku,wezmy skrajny przypadek-brak filtra-Nie ma tam podcisnienia i wobec tego do kolektora silnika przez nieszczelnosci i szczeliny uchylonej przepustnicy przedostanie sie wiecej powietrza a wobec tego mieszanka bedzie ubozsza.I jest bardzo uboga.Silnik nie ma mocy i nie wkreca sie na obroty,ciezko ruszyc bez mocnego odkrecenia manetki(dostarczamy wtedy paliwo z innego- wyzszego ukladu- dyszy glownej)

Motocykle nasze sa fabrycznie bardzo ubogo zestrojone jesli chodzi o uklad wolnych obrotow.Dysza 35 nijak sie ma do np 40 fabrycznie montowanej w gaznikach keihin cvk40 . Dobry Jet kit powinien sie skladac z Idle Jet N224.103(37,5 oraz 40) oraz z dysz powietrza 1,3 i 1,5 (Air Bleed ,Idle Air Jet) Plus main Jety i Needle..

W przypadku naszych motocykli problem zbyt ubogiej mieszanki przy poczatkowym uchyleniu manetki prubuje sie zaleczyc montujac wieksze dysze glowne oraz unoszac wyzej iglice.DO pewnego stopnia dzialanie ukladu wolnych obrotow naklada sie z ukladem glownym,dodatkowo z pomoca przychodzi pompka przyspieszajaca-wtryskujaca dawke suplementujacego paliwa.Lecz uklad wolnych obrotow-progresywny powinien zapewniac dosyc mieszanki nawet przy ruszeniu z ledwie uchylona przepustnica.

Ostatnio zmieniany: 11 lata 5 miesiąc ago przez Cornmencita.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #13

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
NA powyzszych fotach widac dwie rzeczy:
1-sruba regulacyjna PMS , na wolnych obrotach, reguluje ilosc rozpylonego wstepnie paliwa dostarczanego do gardzieli gaznika.Paliwo dostarczane jest przez IDLE JET a powietrze przez SLOW AIR JET.
Odrobina powietrza "zassana" jest tez do kanalu systemu progresyjnego przez kanalik znajnujacy sie pomiedzy zamknieta przepustnica motylkowo a przepustnica,teraz sluzy on jako dysza powietrzna.

2-gdy przepustnica motylkowa zostaje uchylona,ilosc i sklad mieszanki zasysanej przez silnik przestaje byc regulowana JEDYNIE przez srube regulacyjna PMS.
Wtedy wieksze znaczenie na sklad i ilosc mieszanki ma wielkosc (i ilosc) otworkow systemu progresywnego ORAZ wielkosc dyszy wolnych obrotow- Idle Jet.

Jaki jeszcze wniosek mozna sobie wysnuc patrzac na te fotki?
Ano taki ze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach przepustnica motylkowa powinna byc prawie zamknieta.Innymi slowy: mieszanka na wolnych obrotach powinna dac sie regulowac sruba regulacyjna PMS.
Czesto jednak tak nie jest i przepustnica jest uchylona na wolnych obrotach dosc znacznie.
Mysle ze nie tylko ja mam taka sytuacje.W takiej sytuacji wkrecanie czy tez wykrecanie PMS'a zdaje sie nie przynosic zadnych efektow.Wiele razy sie z tym spotkalem na forum.

Gdy do ustawienia wolnych obrotow wymagane jest uchylenie ,dosc znaczne, przepustnicy powoduje to ze otworki Transfer Ports sa zbyt bardzo odkryte i powietrze zaczyna przeplywac w znacznej mierze przez szczeline pomiedzy gardziela gaznika a krawedzia przepustnicy motylkowej.W tej sytuacji przez otworek sruby PMS (Idle Port) przeplywa mniej mieszanki gdyz zmniejszyla sie roznica cisnien na wlocie tego otworka.Odsloniete inne otwory Transfer Ports rowniez zaczynaja dostarczac emulsje paliwowo powietrzna ale sruba PMS nie ma juz globalnie wplywu na sklad i ilosc mieszanki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #14

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Trochę się gaźników naoglądałem więc wciągnął mnie ten temat. B) Bardziej jednak, interesuje mnie wspomniana dziura w mocy. Mam oryginalny filtr i puste wydechy jednakże żadnej dziury/niedoboru mocy nie zauważyłem. Może dlatego, że mam gaźnik jeszcze nie kręcony – dziewiczy się znaczy. :aniol:

Możesz opisać to zjawisko dziury? Sympomy? Zwrócę na to szczególną uwagę.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #15

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
Hej!
Jesli ciebie tez zastanawiaja te wszystkie dziurki,kanaliki i dysze to bedzie ten post na pewno dla ciebie ciekawy.
Uklad "progresion circuit" jest niedoceniony i czesto w ogole niewielu wie co tak naprawde on robi i do czego jest.
A jest to jeden z najwazniejszych systemow obok systemu wolnych obrotow.Zeby podgrzac atmosfere wkleje kolejna fotke tym razem jest to stary jak swiat weber ale system progresyjny jest jak najbardziej widoczny i dwa kolejne zdjecia pokazuja idle speed(wolne obroty) oraz Off idle speed (czyli powoli uchylana manetka)

Ostatnio zmieniany: 11 lata 10 miesiąc ago przez Cornmencita.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaznik Mikuni BSR 40 11 lata 10 miesiąc ago #16

  • Cornmencita
  • Cornmencita Avatar
Dzien doberek wszystkim!
Poniewaz mam teraz duuuuzo czasu a jezdzic nie moge,zajalem sie czyms pozytecznym.
Od zawsze ciekawilo mnie jak wlasciwie funkcjonuje gaznik CV czyli constant velocity.
Przestudiowalem wiele przekrojow ze strony mikuni(oraz keihina cv40 gdyz jest podobny)Niestety sa kiepskiej jakosci i to co najwazniejsze- transition holes -jest niewidoczne.Ale na podstawie rysunkow innych podobnych gaznikow np mikuni bs,jestem na 100 pewien jak to jest tam srodku poukladane.Tak wiec stworzylem dwa rysunki gaznika.Jest to przekroj gaznika keihin cvk40 .Nasz gaznik jest poza nieistotnymi roznicami podobny.

Pierwszy rysunek- bieg jalowy.Przepustnica skrzydelkowa zamknieta.Na tym rysunku przepustnica suwliwa jest nie zamknieta,co nie jest prawda,ale ja tak zostawilem zeby nie zaciemniac rysunku jest tylko strzalka czarna pokazujaca ze slide opada.


Drugi rysunek pokazuje sytuacje gdy z wolnych obrotow zaczynamy odkrecac powoli manetke- jak przy ruszaniu z miejsca.Przepustnica motylkowa sie uchyla i odslania transition holes.Jest ich teraz wiecej i dodatkowo ich wielkosc nie jest zalezna juz od ustawienia PMS'a.



Kogo zaciekawilo to co tu staram sie pokazac pewnie bedzie chcial przeczytac o co mi wlasciwie chodzi.
Ano chodzi mi o ta DZIURE w mocy ktora powstaje gdy zamontujemy akcesoryjny filtr powietrza i wolny wydech.Bede w wolnym czasie opisywal swoje spostrzezenia i dzielil sie nimi na forum.

Pozdrawiam
Rafal
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.036 s.
Zasilane przez Forum Kunena