UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Otwarty filtr powietrza K&N

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #1

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Dzięki za cenne info chłopaki..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #2

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
tomekz napisał:
Drut66 ten olej bierze się z odmy tylnego garnka. U mnie jak kupiłem moto i miałem za wysoki poziom oleju to waliło olejem do aiboxa aż miło. Potem ciekło przez filtr na wydech i nogawkę w czasie jazdy ;-)

W ten sposób (pewnie część oleju wciągał motocykl razem z powietrzem przez gaźnik ) + bogate ustawienia gaźnika zafundowałem sobie SVS. Teraz profilaktycznie mam odmę puszczoną pod spód motocykla bezpośrednio tak samo jak przelew paliwa z gaźnika.

Ja też mam odmę pod spód - tak w bok, podpiętą do ramy co by nie celowała pod oponę centralnie. Z tego co wiem z lektury hamerykańskich "forumów" to jest normalna praktyka posiadaczy takich filtrów jak nasz. Bo inaczej to co u Ciebie było - wyciek spodem filtra na silnik.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #3

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Drut66 ten olej bierze się z odmy tylnego garnka. U mnie jak kupiłem moto i miałem za wysoki poziom oleju to waliło olejem do aiboxa aż miło. Potem ciekło przez filtr na wydech i nogawkę w czasie jazdy ;-)

W ten sposób (pewnie część oleju wciągał motocykl razem z powietrzem przez gaźnik ) + bogate ustawienia gaźnika zafundowałem sobie SVS. Teraz profilaktycznie mam odmę puszczoną pod spód motocykla bezpośrednio tak samo jak przelew paliwa z gaźnika.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #4

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Tomson napisał:
Drut66 napisał:
No mój był z przodu zapieprzony solidnie i dlatego skusiłem się powietrzem...W ogóle co sądzicię o tych filtrach?? www.baronscustom.com/catalog/display/260/index.html
Mam taki nigdy nie zastanawiałem się nad nim specjalnie, ale teraz przy okazji czyszczenia zainteresowałem się bardziej poryłem w necie i opinie są rożne, czytałem też ten temat od początku..Nigdy nie miałem z nim problemów a jeździłem w ekstremalnych deszczach czasem..

Mam identyczny. Co sądzę? Dużo miejsca na prawą nogę, dużo przestrzeni wokół cylindrów, ładnie wygląda...chrom na wspornikach do bani - robią się na nim takie małe wykwity.
Ogólnie to mam wątpliwości co do koncepcji takich filtrów - w sensie, że pęd powietrza wali centralnie bez żadnej osłony w powierzchnie filtrującą. Ciekawe, czy nie "przepycha" czasem czegoś nieporządanego na drugą stronę.
Fajnie, że wypróbowałeś go w ulewie i jest OK. Bo jak wiesz po lekturze forum - zdania są podzielone co do tego. Ja jeszcze nie miałem "przyjemności" sprawdzić osobiście.
Chrom na wspornikach faktycznie nie jest najlepszy co prawda wspomniane wykwity mam na jednym wsporniku, co do przepychania syfu przez wiatr to nie sądze ponieważ jak wspomniałem nie czyściłem go dawno i z zewnatątrz był baardzo zasyfiony a wewnetrzna strona była przepiękna..zero syfku..jakiś czas temu czyściłem też gaźnik i nie odnotowałem wiekszego syfu niż taki "normalny" jedyna wadą filtra jest to że z węża którego się wpina w filtr spływa oleisty syf który poźniej spływa w dolną część filtra a z filtra niżej na silnik i w jego zakamarki.No właśnie od czego ten wąż??Jest to odma jakaś od garnka??Ktoś może mi przełożyć to z polskiego na nasze skąd ten syf i co to za syf?z biegiem czasu i jazdy syf ten pod wpływem wiatru dostaje się na wydech i brudzi go..To jakiś powód do zmartwień?Bo troszkę tego oleistego czegoś jest..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #5

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Ja mam hipka, ale wkład filtrujący jest tego samego typu. Mimo przesłon, wydłubywałem już z filtra całkiem spore owady, ale uszkodzeń mechanicznych nie było. Oryginalny płyn myjący do filtrów dość dobrze rozpuszcza owady i brud, ale jak jest tego dużo, to oprócz płynu dedykowanego psikam też trochę płynu do usuwania owadów z szyb samochodowych i tak zostawiam na godzinę, by chemia miała czas na działanie. Potem przepłukuję ciepłą, bieżącą wodą, lejąc ją od wnętrza filtra, tak by woda wypłukiwała brud z niego, a nie wciskała. Jeśli jeszcze zostało coś, wbitego głęboko w fałdy, to delikatnie zginam filtr, tak by fałdy w miejscu brudu się rozchyliły i leję od środka strumieniem ciepłej wody z kranu (żadnym karcherem czy podobną myjką). To pozwala pozbyć się 99% syfu. Jeśli jeszcze coś zostanie, to używam małego pędzla ze sztywnym włosiem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #6

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Drut66 napisał:
No mój był z przodu zapieprzony solidnie i dlatego skusiłem się powietrzem...W ogóle co sądzicię o tych filtrach?? www.baronscustom.com/catalog/display/260/index.html
Mam taki nigdy nie zastanawiałem się nad nim specjalnie, ale teraz przy okazji czyszczenia zainteresowałem się bardziej poryłem w necie i opinie są rożne, czytałem też ten temat od początku..Nigdy nie miałem z nim problemów a jeździłem w ekstremalnych deszczach czasem..

Mam identyczny. Co sądzę? Dużo miejsca na prawą nogę, dużo przestrzeni wokół cylindrów, ładnie wygląda...chrom na wspornikach do bani - robią się na nim takie małe wykwity.
Ogólnie to mam wątpliwości co do koncepcji takich filtrów - w sensie, że pęd powietrza wali centralnie bez żadnej osłony w powierzchnie filtrującą. Ciekawe, czy nie "przepycha" czasem czegoś nieporządanego na drugą stronę.
Fajnie, że wypróbowałeś go w ulewie i jest OK. Bo jak wiesz po lekturze forum - zdania są podzielone co do tego. Ja jeszcze nie miałem "przyjemności" sprawdzić osobiście.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #7

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Ja mam taki filtr www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=RK-3925-1
Szerokość filtra 3cm (nie jestem pewien ale chyba są dwa rozmiary 2 i 3cm), według mnie musiałbym jak w enduro po polach jeździć żeby go zaje*** ;-)
Jeździłem w deszczu i filtr dawał radę, gorzej ze mną ;-)

Nie wiem czy to dobry czy zły filtr ale daje radę przy "ogień na tłoki" B)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #8

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
No mój był z przodu zapieprzony solidnie i dlatego skusiłem się powietrzem...W ogóle co sądzicię o tych filtrach?? www.baronscustom.com/catalog/display/260/index.html
Mam taki nigdy nie zastanawiałem się nad nim specjalnie, ale teraz przy okazji czyszczenia zainteresowałem się bardziej poryłem w necie i opinie są rożne, czytałem też ten temat od początku..Nigdy nie miałem z nim problemów a jeździłem w ekstremalnych deszczach czasem..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #9

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Można i prać w pralce tylko nie wirować B)

Nie wiem co i dlaczego ale w gwarancji jest " ....Zastosowanie sprężonego powietrza lub substancji chemicznych nieprzeznaczonych do czyszczenia lub ponownego nasączania bawełnianych filtrów powietrza (benzyny, płynów przekładniowych, oleju silnikowego, oleju lekkiego lub oleju napędowego) unieważni gwarancję....."

Może zapis jest tylko po to żeby zwiększać sprzedaż oryginalnych środków do pielęgnacji KN, tego nie wiem.
Mam duży, otwarty filtr powietrza KN i pierwszy raz kupiłem zestaw KN do czyszczenia i zrobiłem według instrukcji. Teraz zrobiłem od czyszczenia jakieś 15000km i filtr jest z przodu bardzo brudny ale przecież jak jest zapchany przód to tyłem ciągnie... Moto jeździ dobrze więc problemu z brakiem powietrza nie ma. Wyczyszczę go wedle instrukcji jak będzie mi się nudzić bo i płyn i olej mam ...
Po co kombinować powietrzem? Nie jestem pewien ale może faktycznie to "pory" powiększy i filtrowanie będzie słabe.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 1 miesiąc ago #10

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Po zimowym zakupie szuwaksow do czyszczenia nadszedł czas użycia jejich:)Przyznam że robię to drugi raz od zakupu (3lata), a zjeździłem troszkę.. wiem, wiem że powonieniem częściej,ale nie o tym chciałem mianowicie tym razem użyłem celem wyproszenia zamordowanych much, bąków i innych gadów oraz śmieci powietrza pod ciśnieniem a wiem że instrukcja o tym nie wspomina co się równa :nie zaleca..Mam tu pytanko: Co się może stać??Uszkodzenie bawełny? Powiększenie porów filtrujących??
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 6 miesiąc ago #11

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Po Swoim doświadczeniu wiem,że sprayem lepiej się dozuje i precyzyjniej nanosi :chop:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 6 miesiąc ago #12

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
czyli poza sposobem uzycia roznicy nie ma..dzieki..wybieram sprej
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 6 miesiąc ago #13

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Właśnie pooglądałem swoje zestawy,i sprawa ma się tak.
Biały zestaw to olej stosowany po myciu jest w sprayu.
Czarny zestaw to olej stosowany po myciu wyciska się naciskając pojemnik. :takjest:

:wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 9 lata 6 miesiąc ago #14

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Witam koledzy! na rynku dostepne sa dwa rodzaje zestwow do czyszczenia filtrow K&N bialy i czarny..wiecie czym sie roznia??
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 10 miesiąc ago #15

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Ale jak można do motocykla proponować filtr, który źle znosi jazdę w deszczu? Chore.
Są tacy co w deszczu nie jeżdżą i są takie miejsca, gdzie deszczu jest jak na lekarstwo. :D
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 10 miesiąc ago #16

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Ja mam płaski filtr K&N na nim jest taka opaska która niby wody nie przepiuszcza - jeździłem w deszczu i nic nie było, raz nawet miałem traskę 500 km do kudowy zdroju i chmura szła za mna i wszystko było ok,jednak podczas mycia zakładam reklamówkę w razie czego :-) co do patentu z pończocha nie wiem, może jakiś eksperyment zrób.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 10 miesiąc ago #17

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Koledzy takie oto zdanie znalazłem w opisie przeciwdeszczowej opaski to filtra BAK Barona:

"Baron BAK filters are water resistant, but extended riding in rain is not recommended"

No rewelacja, naprawdę wspaniały produkt. Wodoodporny (???) ale lepiej tego nie sprawdzać na dłuższą metę – dobre.
Ten filtr ma swoje zalety – jest płaski i dzięki temu jest lepsze chłodzenie silnika. No i jest wiecej miejsca na nogę.
Ale jak można do motocykla proponować filtr, który źle znosi jazdę w deszczu? Chore.

Dobra, popastwiłem się nad BAKiem (bardzo to lubię) a teraz konkretne pytanie: czytałem, że pończocha naciągnięta na tenże filtr dobrze spełnia rolę zabezpieczenia przed wodą – czy to prawda? Ktoś wypróbował?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 11 miesiąc ago #18

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Tomson napisał:
W temacie olejenia filtra - wygląda na to, że szanowni koledzy mieli rację - chyba zalałem za dużo :sor:
Bo już praktycznie nie pryska tylko się poci spodem. Chyba się pozbył nadwyżki. No to kurka wodna naprawdę trzeba delikatnie aplikować.
Następnym razem wykorzystaj wilgoć filtra po kąpieli oczyszczającej (odczekaj jakieś 10 min.) i aplikuj w formie pocierania raz od wewnątrz na około raz od zewnątrz na około. Powinno wystarczyć.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 11 miesiąc ago #19

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
Tomson napisał:
Koledzy...kochani...złoci...
Na moim poprzednim motocyklu przejechałem 35.000 km bez najmniejszych problemów, wszystko fabryczne, tylko wydech trochę popruty, raz demontowałem gaźniki w celu wyczyszczenia i to wszystko. Teraz kupiłem RSa i zamiast jeździć doktoryzuję się z gaźnika, położenia iglicy, dysz itd - dobrze wiedzieć co sie ma w bebechach ale 20 razy wszystko demontować i montować z powrotem to mnie nie bawi. Ja chcę po prostu jeździć. Takie jest moje podejście do tematu. I niestety po lekturze tego forum (nawet poprzedniego posta kolegi Majkiego) mam wrażenie, że aby osiągnąć swój cel czeka mnie powrót do oryginalnego air boxu i iglicy. Bo z tego co do tej pory przeczytałem tu i ówdzie - WS/RS "niegrzebany" jest raczej nudny w pozytywnym tego słowa znaczeniu...Lubię ten rodzaj nudy - jadę i nic się nie dzieje - złego.
To po cholere w nim grzebiesz jak w poprzednim też nic nie robiłeś bo Cię nie bawiło. To jest tak samo jak z samochodem. Dlaczego nie jeździmy maluchami, dużymi fiatami czy Polonezami - przecież wystarczy żeby jeździły i spełniały swoje zadanie: przenieś nasze 4 litery z pkt. A do pkt. B. :kolo:

Przepraszam - czy ja piszę po chińsku ?! Grzebię, bo muszę !!! Bo dziadowsko jeździ !
Tzn. jeździł dziadowsko :zab: Bo teraz jest już dobrze.
TomHal Ty po prostu lubisz to grzebanie - i OK.
PS
Z tymi samochodami to chyba nie przemyślałeś do końca :cooo:

W temacie olejenia filtra - wygląda na to, że szanowni koledzy mieli rację - chyba zalałem za dużo :sor:
Bo już praktycznie nie pryska tylko się poci spodem. Chyba się pozbył nadwyżki. No to kurka wodna naprawdę trzeba delikatnie aplikować.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 11 miesiąc ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Otwarty filtr powietrza K&N 10 lata 11 miesiąc ago #20

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Tomson napisał:
I niestety po lekturze tego forum (nawet poprzedniego posta kolegi Majkiego) mam wrażenie, że aby osiągnąć swój cel czeka mnie powrót do oryginalnego air boxu i iglicy. Bo z tego co do tej pory przeczytałem tu i ówdzie - WS/RS "niegrzebany" jest raczej nudny w pozytywnym tego słowa znaczeniu...Lubię ten rodzaj nudy - jadę i nic się nie dzieje - złego.

Moj poprzedni Wadek byl z 2001 roku i od 2003 w rekach jednego Angola.
Kupilem go w 2008 i do wypadku tylko jezdzilem. Mial chypka, wydechy Vansa dlugie puste ale ...... wszystko to bylo ustawione i zamontowane w salonie Yamahy w Anglii.
Podczas gdy moi kumple borykali sie z roznymi problemami ja tylko lalem wache i smigalem. Spalanie mnej niz 5 litrów. Motocykl byl po prostu niezawodny.
Wydaje mi sie ze to tylko kwestia dobrego ustawienia i juz. A tu mamy doczynienia z tym ze chlopaki lubia zwyczajnei pogrzebac przy motocyklach i juz. :h-r: :jahu:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.038 s.
Zasilane przez Forum Kunena