UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pomiar poziomu paliwa

Pomiar poziomu paliwa 9 lata 11 miesiąc ago #61

  • tomekz
  • tomekz Avatar
WITT33 napisał:
wemar napisał:
Jeśli zaworek nie jest wychechłany, to prawidłowy poziom paliwa powinieneś mieć przy blaszce ustawionej równo w płaszczyźnie zawiasu/dźwigni pływaka. Wepchnięcie języczka w stronę zaworka obniża poziom. Odgięcie w górę podnosi poziom.

Wemar jest dokładnie na odwrót, skoro wpycha w stronę zaworka to pływak podnosząc się wcześniej zamyka zaworek a odginając blaszkę później zamyka czyli jak podniesie się pływak bardzo wysoko.

Odginasz od gaźnika - poziom się powiększa, doginasz do gaźnika/zaworka - zmniejszasz poziom.

No chyba że kolega Wemar miał na myśli gaźnik wyciągnięty z motocykla i odwrócony do góry nogami to wtedy Jego opis się zgadza :zab: :piw:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez tomekz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 9 lata 11 miesiąc ago #62

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
wemar napisał:
Jeśli zaworek nie jest wychechłany, to prawidłowy poziom paliwa powinieneś mieć przy blaszce ustawionej równo w płaszczyźnie zawiasu/dźwigni pływaka. Wepchnięcie języczka w stronę zaworka obniża poziom. Odgięcie w górę podnosi poziom.

Wemar jest dokładnie na odwrót, skoro wpycha w stronę zaworka to pływak podnosząc się wcześniej zamyka zaworek a odginając blaszkę później zamyka czyli jak podniesie się pływak bardzo wysoko.

Odginasz od gaźnika - poziom się powiększa, doginasz do gaźnika/zaworka - zmniejszasz poziom.
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 9 lata 11 miesiąc ago #63

  • tomboj
  • tomboj Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 142
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Dzięki za szybką odpowiedź.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 9 lata 11 miesiąc ago #64

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Jeśli zaworek nie jest wychechłany, to prawidłowy poziom paliwa powinieneś mieć przy blaszce ustawionej równo w płaszczyźnie zawiasu/dźwigni pływaka. Wepchnięcie języczka w stronę zaworka obniża poziom. Odgięcie w górę podnosi poziom.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 9 lata 11 miesiąc ago #65

  • tomboj
  • tomboj Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 142
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
Cześć. Mam za wysoki poziom paliwa w gaźniku o jakieś 4-6 mm. Napiszcie, czy blaszkę mam podgiąć do góry, czy do dołu. I jak dużo?
Ostatnio zmieniany: 9 lata 11 miesiąc ago przez tomboj.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #66

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
WITT33 napisał:
Dla 1600 te same wartości minus 4-5 mm aczkolwiek wskazane jest ustawienie poziomu dla 1700.

Mocno bym polemizował. Tak z autopsji.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #67

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Sprawdziłem i mierzy się zawsze od strony pompy paliwa. Dla 1700 4-5 mm powyżej łączenia natomiast jak ktoś się uprze i chce "od przodu", od strony filtra to jest to aż 15-16 mm (ta strona jest 11mm wyżej niż tylna).
Dla 1600 te same wartości minus 4-5 mm aczkolwiek wskazane jest ustawienie poziomu dla 1700.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #68

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Hejka, to ja mam źle pomierzone, bo zawsze mierzyłem od strony filtra powietrza, ale lipa.
Musze sie dobrac do wszystkiego i jeszcze raz zmierzyć :-(
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #69

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Na zdemontowanym gaźniku zanotujesz za niski poziom bo mimo zaworka nie działa ciśnienie pompy. Załóż wężyk, sprawdź bez zapłonu na zimnym moto nie przekręcając wcześniej kluczyka a potem włącz zapłon, poziom się deczko podniesie. Ważny jest poziom w moto w czasie jazdy a nie na stole, też tak robiłem...wyszła kupa. Zatem przestrzegam przed tym sposobem, stare sprawdzone są najlepsze, wychodzi w praktyce.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #70

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Wyznaję zasadę, że jak działa, to nie ruszać, ale spojrzeć wypada. Tyle tylko, że w żadnej dostępnej mi literaturze nie znalazłem danych o pomiarze od przodu. Serwisówka mówi o pomiarach od tyłu i na zdemontowanym gaźniku. Manual i Suplement nic o tym nie wspominają. Dlatego pytałem, bo wydaje mi się, że pomiar od tej strony jest miarodajniejszy.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #71

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Mi też przecież zasłania ale mam latareczkę i zmieniam kąt patrzenia a oplot rurki zmierzyłem i wiem że jeden rombek oplotu ma właśnie te 4-5 mm :-) czyż nie łatwiej ? Mam drugą metodę "na oko" po odkręceniu spodu gaźnika, jest mniej dokładna oczywiście ale większą różnicę od razu wykryję :-)
Jak poziomu nikt nie ruszał to lepiej też zostawić, trzeba uważać przy wymianie dysz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #72

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Kiedyś, na zasadach miernictwa, uczono mnie, że pomiarów poziomów (i nie tylko) należy dokonywać, mając wzrok prostopadle do poziomu/wskaźnika. W RS-ie jak chcę to uzyskać, to rurkę wskaźnikową przesłania mi przewód paliwowy od pompy - dokładnie tak jak na Twojej fotce.
BTW - używam rurek z zestawów do kroplówek (w aptece zestaw za 1 PLN'a), cieńsze, bez oplotu i łatwiej wygiąć w dowolną stronę.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #73

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
No to sam sobie utrudniasz bo lepiej widać różnicę jak jest parę milimetrów nad łączeniem które jest zaraz obok i to poniżej niż liczyć te kilkanaście milimetrów ale jak ? chyba że masz trzecią rękę albo drugą osobę do pomocy ;-)

motocykl musi być wyprostowany, ja łapię go lewą reką za siedzenie i pociągam do siebie, opieram o swoje kolano a drugą ręką latareczka..te sprawy.. :-)

http://img594.imageshack.us/img594/6443/xkxx.jpg
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #74

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Czemu od strony filtra? Bo tak jest wygodniej, choć fakt, rureczkę trzeba odgiąć, ale to żaden problem, bo zasada naczyń połączonych działa niezależnie od długości rurki i ilości zagięć - byle zagięcia nie blokowały swobodnego przepływu.
Sprawdzenie od strony pompy jest niewygodne i ja nie potrafiłem się tam wcisnąć z rurką i ... oczami. Po prostu kiepsko tam widać linię łączenia korpusu z pokrywą - od strony filtra, szczególnie gdy jest zdemontowany, jest dużo prościej.

Czy to jest za niski poziom? Wychodziło, że jest to mniej więcej na zewnętrznej krawędzi gardzieli wlotowej. Podniesienie o 3 mm wyżej spowodowałoby, że poziom paliwa przekroczyłby krawędzie dyszy wolnych obrotów i gniazda dyszy głównej (tej z iglicą), a co za tym idzie byłby swobodny wypływ paliwa, a chyba nie o to chodzi.
Pomiar wykonywałem z motocyklem na podnośniku, co mogło nieznacznie zafałszować wynik, bo motor po podniesieniu jest nieznacznie, ale jest, przechylony na prawo.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #75

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Wemar czemu sprawdzasz od strony filtra? Nawet kierunek rureczki spustowej z gaźnika jest w stronę pompy paliwa więc musisz wyginać przezroczystą rurkę w drugą stronę co jest chyba niewygodne nawet. 1700 od 2004 roku jak pisze 4-5 mm od łączenia od strony pompy paliwa przy motocyklu w pionie, zapłon włączony. Jak masz np 3 mm to zostaw. Lepiej ciut mniej niż więcej.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #76

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Cytuję RSC:
There are two mating surfaces, a "front (air cleaner side), and a back (intake side)...the back is 11 mm higher than the front.

Koniec cytatu. A poziom dla 1700 ma być 4-5 mm ponad "back mating surface"
Czyli jesli wierzyć amerykańcowi w te 11 mm (nie sprawdzałem) to masz poziom za nisko.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pomiar poziomu paliwa 10 lata 5 miesiąc ago #77

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Podpowiedzcie proszę, jaki powinien być poziom paliwa w gaźniku przy pomiarze na zamontowanym gaźniku i porównywaniu do krawędzi pokrywki od strony filtra powietrza. Pokrywka jest w tym układzie pod kątem do poziomu, przy czym poziom zewnętrzny tej linii jest niżej od wewnętrznego.
Mi na rurce wskaźnikowej wyszło 11 mm od linii (pompa w układzie).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena