UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: kranik zamykac czy nie

kranik zamykac czy nie 7 lata 9 miesiąc ago #1

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
nie ma oringów, stuknij lekko małym młoteczkiem aby dobić
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 7 lata 9 miesiąc ago #2

  • Rayo
  • Rayo Avatar
tomboj napisał:
W ubiegłym roku miałem ten sam problem. Myślałem o zastosowaniu jakiegoś kleju, ale mi odradzono. Wcisnąłem na swoje miejsce i tak jeżdżę do dziś. Żadnej kropelki paliwa nie widać. Wężyk zdejmowałem jeszcze kilka razy i wszystko jest Ok.
A u mnie cieknie, mimo, że zdjąłem kranik i wcisnąłem ten króciec do oporu. Tam powinien być jakiś oring czy nie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 9 lata 1 miesiąc ago #3

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
No to spox - kranik, przepraszam, kamień z serca :oj:
Dzienks.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 9 lata 1 miesiąc ago #4

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
Tak się zdarza, wsadz na swoje miejsce, możesz nawet lekko czymś stuknąć aby mocniej się trzymał
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 9 lata 1 miesiąc ago #5

  • tomboj
  • tomboj Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 142
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 0
W ubiegłym roku miałem ten sam problem. Myślałem o zastosowaniu jakiegoś kleju, ale mi odradzono. Wcisnąłem na swoje miejsce i tak jeżdżę do dziś. Żadnej kropelki paliwa nie widać. Wężyk zdejmowałem jeszcze kilka razy i wszystko jest Ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 9 lata 1 miesiąc ago #6

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Dziś zdejmując rurkę paliwową z kranika - króciec (ten na który nasadza się rurkę) wyszedł mi z korpusu kranika...trochę smutek mnie ogarnął.
Czy to jest normalne czy kranik do wymiany? Wsadziłem króciec z powrotem w korpus - tak na czucie to tam jest o-ring uszczelniający, sprawdziłem - nic nie cieknie. Ale to się trzyma tak na wcisk. Przecież może się powoli wysuwać na skutek drgań...Nie wiem czy normalnie ten króciec jest osadzony na mocny wcisk.
Proszę o poradę jak ktoś miał z tym do czynienia.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #7

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Artek wiem, czytałem... ale doszedłem do wniosku że fabryczny gaźnik jest ble B) a "CARB PUKE" przyśpieszyło moją decyzję :jahu:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #8

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Tomson napisał:
kiwak napisał:
Zaworek iglicowy pewnie masz do wymiany (jest w gaźniku).

Kiwak, zaworek nie ma tu nic do rzeczy. W USA ludzie pisali masowo do Yamahy w temacie tego zjawiska, pokrętne odpowiedzi, że wina paliwa z metanolem itd.
Są różne metody, już było o tym na naszym forum. Izolowanie termiczne ukladu paliwowego jest ponoć do bani.
Najlepszy efekt w tym temacie daje wywalenie pompy i przejście na grawitację albo opisywane przez Witta zamykanie kranika.

Ponoć inne duże silniki chłodzone powietrzem mają podobne problemy - HD np.

Kto jest zainteresowany tematem - niech poszuka w necie - hasło klucz: CARB PUKE

No tak, ale jak moze puszczac - ktoredy ? Jeśli nie idzie przez zaworek iglicowy, to którędy ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #9

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Nitol napisał:
czyli można przypuszczać, że przeniesienie pompy pod dekle może pomóc walczyć z tym zjawiskiem?

Pomóc owszem - bo odsłonisz cylindry z jednej strony - lepsze chłodzenie. Ale to półśrodek. Ja mam silnik odsłonięty tak, że bardziej się nie da - relokacja pompy, filtr Baron BAK i wywalony AiS. Mimo to jeśli nie odetnę paliwa przed zgaszeniem silnika - jak opisałem wyżej - to w lecie mam spód filtra mokry od paliwa. Nie miałem natomiast nigdy tak jak amerykanie opisują - że normalnie leje sie paliwo mocno z filtra.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #10

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... osobiście TomkuZ bym dociekał powodu takiego stanu rzeczy, wg. mnie przy obecnych temperaturach taki objaw nie powinien występować :nie:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #11

  • Nitol
  • Nitol Avatar
czyli można przypuszczać, że przeniesienie pompy pod dekle może pomóc walczyć z tym zjawiskiem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #12

  • tomekz
  • tomekz Avatar
artek napisał:
Tomek przy obecnych temperaturach masz opisane objawy ?

Niestety tak...

Zaworek oczywiście sprawny bo zamyka dopływ paliwa i trzyma poziom paliwa taki jaki ma być.

Niedługo przechodzę na grawitację i inny gaźnik więc problem jakość szczególnie mnie już nie boli ale zdziwił mnie sam fakt.
Strach przed pożarem swoje zrobił... ;-) niby można puścić wężyk pod moto żeby nie leciało na silnik ale sam fakt że pluje mi paliwem jakość źle na mnie działa...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #13

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
kiwak napisał:
Zaworek iglicowy pewnie masz do wymiany (jest w gaźniku).

Kiwak, zaworek nie ma tu nic do rzeczy. W USA ludzie pisali masowo do Yamahy w temacie tego zjawiska, pokrętne odpowiedzi, że wina paliwa z metanolem itd.
Są różne metody, już było o tym na naszym forum. Izolowanie termiczne ukladu paliwowego jest ponoć do bani.
Najlepszy efekt w tym temacie daje wywalenie pompy i przejście na grawitację albo opisywane przez Witta zamykanie kranika.

Ponoć inne duże silniki chłodzone powietrzem mają podobne problemy - HD np.

Kto jest zainteresowany tematem - niech poszuka w necie - hasło klucz: CARB PUKE
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 1 tydzień ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #14

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Tomek przy obecnych temperaturach masz opisane objawy ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #15

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Zaworek iglicowy pewnie masz do wymiany (jest w gaźniku).
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #16

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Niestety opisywane zjawisko u mnie zaczęło się pojawiać. Mam pompę paliwową. Po dobrze nagrzanym silniku jak wjadę do garażu to po 4-6 minutach od zgaszenia silnika siknie paliwem. Słyszę jak paliwo bulgocze w gaźniku i po pewnym czasie wyrzuca je na silnik :oj:
Może mam trochę za ubogie ustawienie gaźnika i zbyt mocno grzeję sprzęt ale motocykl jeździ świetnie nic nie kicha nic nie prycha ma moc :h-r:. Świece mają dobry kolor, poziom paliwa książkowy, spalanie 5,5-7,5 w zależności od prawej ręki :zab:
Za pierwszym razem strasznie się wystraszyłem bo przecież to benzyna i może dojść do pożaru :nie:
Miałem kombinować z pompą paliwową ale stwierdziłem że wywalę dla pewności i pompę i gaźnik B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #17

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... potwierdzam, że przypadki z przelewaniem występują ale muszą być bardzo wysokie temperatury i wówczas zamknięcie kranika pomaga na kilkanaście sekund przed zgaszeniem silnika ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #18

  • Paździoch
  • Paździoch Avatar
No i jaka ciekawa dyskusja kurcze dobrze ze zaptalem bo mam wszystkie warianty super ....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #19

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
No tak ale nie każdy taki włącznik ma a problem czasem występuję. Yamaha nigdy się do niego nie przyznała twierdząc że problemu nie ma. Paliwo zostaję uwięzione pomiędza gaźnikiem i pompą a że biegnie pomiędzy rozgrzanymi cylindrami nie ma miejsca na rozszerzanie swojej objętości pod wpływem gorąca.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

kranik zamykac czy nie 10 lata 1 tydzień ago #20

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
WITT33 napisał:
Zamyka się na chwilę przed zgaszeniem jeśli jest silnik gorący i zostawiamy go na upale, nie tworzy się zbędne ciśnienie które wywali paliwo górą gaźnika. Ciepło od silnika prawie gotuje paliwo w gaźniku a zamknięcie wcześniej kranika zostawia mu trochę miejsca na opary. Był jeden przypadek spalonego motocykla.

Owszem, tak robią amerykanie zdesperowani manianą jaką Yamaha odwaliła z "carb puke" i nic nie mogła na to poradzić przez lata aż do wprowadzenia wtrysku.
Ja zrobiłem inaczej - kupiłem uniwersalny potrójny wyłącznik Kuryakyna na zbiorniczek plynu hamulcowego. I zrobiłem wyłącznik (przez przekaźnik) pompy paliwa. Kilkanascie sekund przed zgaszeniem moto wyłączam pompkę, paliwko w gaźniku się dopala i zostaje miejsce na ekspansję.
A drugi wyłącznik założyłem na główny reflektor.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.042 s.
Zasilane przez Forum Kunena