UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Trzepotanie kierownicy

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 2 tygodni ago #1

  • Villie
  • Villie Avatar
U mnie takie myszkowanie też występuje, jak puszcze kierownice (szeroka akcesoryjna) to po kilunastu/dziesięciu metrach zaczyna się pojawiać pogłębiające się kiwanie kiery na boki, wtedy trzeba złapać moto za lejce znowu. Najprawdopodobniej to wina opony, bo już jest zdrowo wytarta (dodatkowo przy małej prędkości przód podskakuje lekko - bańka na oponie). Zakupiłem już kapcie, po zmianie napiszę czy temat ustał.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 2 tygodni ago #2

  • wcezary
  • wcezary Avatar
Dall-as tak jak napisał Never zacznij od wymiany przedniej opony. Możesz mieć zząbkowaną gumę
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 2 tygodni ago #3

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie.
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem "Radka" :)) którym na pewno się pochwalę w odpowiednim dziale, jak zrobię fotki.
Oczywiście nie omieszkałem przeprowadzić opisanego w temacie testu. Po puszczeniu kiery, moto jedzie jak po sznurku, na biegu czy na luzie nie robi żadnej różnicy. Nic nie "dygocze" nie wibruje, jedzie prosto jak strzała nie ważne z jaką prędkością.
Wrażenia z jazdy pierwszych kilkuset kilometrów są jak najbardziej pozytywne, jestem bardzo zadowolony :dobrarobota.
Pozdro !!!
Ostatnio zmieniany: 12 lata 2 tygodni ago przez Dall-as.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 3 tygodni ago #4

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Dall-as tu masz troszkę teorii na temat Shimmy:lek:
Shimmy - Samowzbudne drgania ustalone występujące w przednim zawieszeniu pojazdu. Składają się na nie zwykle drgania kół wokół osi pionowej i obroty przedniej osi z kołami wokół osi podłużnej pojazdu. Shimmy powoduje powstawanie dużych dynamicznych obciążeń w elementach zawieszenia i układzie kierowniczym, co może doprowadzić do utraty sterowności pojazdu.
Wielu autorów badało to zjawisko z teoretycznego punktu widzenia. Pierwsze próby okazały się jednak bezowocne, gdyż początkowo uważano, że shimmy jest wynikiem działania zewnętrznej siły wymuszającej (nierówności drogi, niewyrównoważenie kół itp.) i efektu giroskopowego kół, wzmacniającego się w rezonansie.
Takie tłumaczenie było jednakże nieuzasadnione chociażby dlatego, że zjawisko shimmy występowało także podczas jazdy po równej drodze i przy dobrym wyrównoważeniu kół.

Poprawiona teoria shimmy powstała dopiero wtedy, gdy wyjaśniono, że jest to zjawisko samowzbudne, powstające podczas przypadkowych wymuszeń wynikających z niestateczności układu.
Drgania shimmy bardzo często mylone są z niestatecznością pojazdu, do której mogą jedynie się przyczynić.

Amortyzator skrętu – jest najbardziej skutecznym podzespołem tłumiącym drgania kierownicy. Motocykle wyścigowe wyposażone w sztywne, lekkie zawieszenia o małym wyprzedzeniu i kącie główki ramy muszą być wyposażone w amortyzator skrętu, a nawet w tych wyposażonych da się zauważyć efekt shimmy przy szybkim wychodzeniu z zakrętu.

Ciężkim motocyklom raczej to nie grozi ale zawsze lepiej być ostrożnym:hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 3 tygodni ago #5

  • Never
  • Never Avatar
mialem to samo, sprobuj wymienic przednia opone
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 3 tygodni ago #6

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Dzięki Never, o takie właśnie zachowanie moto pytałem :dobrarobota , tyle że po puszczeniu kierownicy. W momencie jej złapania motocykl na szczęście się uspokajał. Testy przeprowadzałem oczywiście z mniejszą prędkością.
Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez Dall-as.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kierownicy 12 lata 3 tygodni ago #7

  • Never
  • Never Avatar
to jest wlasnie shimmi


Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez Never.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #8

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
pinhead napisał:

"Moim zdaniem jest to tzw. SHIMMY bardzo niebezpieczny objaw,można nie zdążyć wyhamowac i zaliczyć glebę,motocykl zaczyna coraz bardziej trzepotać i nawet może kierowcę wywalić z siedzenia..oby nikomu z nas się to nie przydażyło.
Jeżeli kierownica podczas jazdy tylko drży,może to świadczyć również o sładym mocowaniu silnika,lub nadszarpniętego mocowania pod silnikiem są one dość słabe i czasem pękają,można to sprawdzić wybijając na luz rozpędzony motocykl,jak będzie drżenie to można to wyeliminować i szukać dalej:hel:[/quote]"

Co to jest SHIMMY ? Co jest przyczyną ? :mysli:

PS. robrob, widziałem zdjęcia, fajna maszyna, ale na razie odpuszczę. Może odezwę się po świętach.
Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez Dall-as.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #9

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
TataMichas nie pomagales czasem Elizie w "nad niemcem" ? :polew:

Never – z największą i należytą pieczołowitością zawsze pomagam każdej damie :kob: w…potrzebie. B)

P.S. No chyba nie chodziło Ci o moje "zdolności" literackie? :polew:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #10

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
Dallas moje ogłoszenie jest w sekcji sprzedam ze zdjęciami i tel, a sprawdzić możesz go w łomży :wild: Jak masz chęć to nawet jutro
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #11

  • Never
  • Never Avatar
TataMichas napisał:
Znam jeszcze jedną i to Mega prozaiczną przyczynę drgań kierownicy, choć z góry zapowiadam, że raczej nie dotyczy ona ciężkich Gwiazdek. Otóż koledze w turystyku również nagle zaczęła drgać kierownica poniżej 80km/h. Wezwany pilnie sztab „mechaników” objeżdżał sprzęta i przy odpowiedniej ilości napojów chłodzących bardzo długo debatował nad potencjalnymi przyczynami tego stanu rzeczy. Wreszcie po kilku godzinnej wymianie zdań zespół co prawda nie jednogłośnie ale zawyrokował iż głównym winowajcą tego stanu rzeczy jest łożysko przedniego koła. Zamówiono i wymieniono zatem secik razem z uszczelniaczami i profilaktycznie skasowano luz łożyska w główce ramy. Pierwsze jazdy i…dupa, bez zmian. Kolejna dyskusja panelowa w temacie: „O co tu ku…wa chodzi”. Padają kolejne coraz bardziej śmiałe teorie, że to pały krzywe, że kiera się przekrzywiła, że opony mają coś z bieżnikiem, że koła nie wycentrowane/wyważone itp. Kika z tych hipotez postanowiono zweryfikować i poddać testom. Niestety z zerowym skutkiem. Moto jak zaklęte – poniżej 80km/h rzuca kierą tak, że strach się bać. „Mocna grupa pod wezwaniem” z dnia na dzień okazywała się bezsilna. Po prostu kończyły się pomysły.

Wreszcie, któregoś dnia, tak całkiem przypadkiem właściciel moto celem czyszczenia czy też konserwacji tudzież pożyczenia komuś zdjął z moto tylny, plastikowy kufer i zrobił rudkę bez tego gadżetu. Objawy zniknęły jak ręką odjął. Dopiero później zaczął kojarzyć fakty i doszedł do wniosku, że drżenie kierownicy zbiegło się w czasie z zakupem kufra. W ten oto sposób przypadek znów uratował świat. B) Co więcej sprawdziliśmy, iż w przypadku zamontowanego bagażnika i zasiadania z tyłu plecaczka – problem nie występuje. :zab: Zatem plecaczek – dobra rzecz. :P

Tak więc i drobne zmiany w aerodynamice mogą mieć niestety spory wpływ na prowadzenie się pojazdu (patrz Formuła 1), ale u tak na zawsze będę podejrzliwy przy zakupie i na pierwszym miejscu będę stawiał geometrię pojazdu celem wykluczenia dzwona.


TataMichas nie pomagales czasem Elizie w "nad niemcem" ? :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #12

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Dall-as pisal że podczas testów motocykl wpadał w wibracja ktore nasilały się coraz bardziej.
Moim zdaniem jest to tzw. SHIMMY bardzo niebezpieczny objaw,można nie zdążyć wyhamowac i zaliczyć glebę,motocykl zaczyna coraz bardziej trzepotać i nawet może kierowcę wywalić z siedzenia..oby nikomu z nas się to nie przydażyło.
Jeżeli kierownica podczas jazdy tylko drży,może to świadczyć również o sładym mocowaniu silnika,lub nadszarpniętego mocowania pod silnikiem są one dość słabe i czasem pękają,można to sprawdzić wybijając na luz rozpędzony motocykl,jak będzie drżenie to można to wyeliminować i szukać dalej:hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #13

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Próby robiłem była na biegu, bez wyrzucania na luz. Tak jak już pisałem robiłem takie próby DS-em (na biegu)i nic się nie działo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #14

  • Paweł
  • Paweł Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 225
  • Otrzymane podziękowania: 4
  • Oklaski: 1
Mam pytanie zasadnicze. Czy próba była robiona po rozpędzeniu i wyrzuceniu na luz, czy na biegu. Powinno się
to robić na luzie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 3 tygodni ago #15

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Moją anegdotą chciałem powiedzieć jedno, że choć czasem przyczyny mogą być prozaiczne to i tak musisz być cholernie ostrożny - to Twoje pieniądze, a nade wszystko Twoje zdrowie. Więc lepiej dmuchaj na zimno!

P.S. U mnie ten objaw nie występuje.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 4 tygodni ago #16

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Trochę mnie uspokoiliście, aczkolwiek dalej mam mieszane uczucia. Z Waszych postów wynika bowiem, że takie objawy nie muszą być wynikiem jakiś poważnych przejść moto i partackiej naprawy, ale też jej nie wykluczają.
Moje doświadczenie w tym temacie sprowadza się do Drag Stara 650, w którym puszczam kierę i moto jedzie jak po sznurku, niemalże do samego zatrzymania. RS to zupełnie inna maszyna, może po prostu jest dużo wrażliwsza na jakieś drobne niedomagania.
Tak czy siak, będę musiał sam podjąć decyzję, szkoda że nie odezwał się nikt z Tarnowa bądź okolic.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.:takjest:

PS. robrob wzbudziłeś moją ciekawość, chętnie obejrzę moto i dowiem się czegoś bliżej. Gdzie można je zobaczyć ? może jakieś fotki ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 4 tygodni ago #17

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Znam jeszcze jedną i to Mega prozaiczną przyczynę drgań kierownicy, choć z góry zapowiadam, że raczej nie dotyczy ona ciężkich Gwiazdek. Otóż koledze w turystyku również nagle zaczęła drgać kierownica poniżej 80km/h. Wezwany pilnie sztab „mechaników” objeżdżał sprzęta i przy odpowiedniej ilości napojów chłodzących bardzo długo debatował nad potencjalnymi przyczynami tego stanu rzeczy. Wreszcie po kilku godzinnej wymianie zdań zespół co prawda nie jednogłośnie ale zawyrokował iż głównym winowajcą tego stanu rzeczy jest łożysko przedniego koła. Zamówiono i wymieniono zatem secik razem z uszczelniaczami i profilaktycznie skasowano luz łożyska w główce ramy. Pierwsze jazdy i…dupa, bez zmian. Kolejna dyskusja panelowa w temacie: „O co tu ku…wa chodzi”. Padają kolejne coraz bardziej śmiałe teorie, że to pały krzywe, że kiera się przekrzywiła, że opony mają coś z bieżnikiem, że koła nie wycentrowane/wyważone itp. Kika z tych hipotez postanowiono zweryfikować i poddać testom. Niestety z zerowym skutkiem. Moto jak zaklęte – poniżej 80km/h rzuca kierą tak, że strach się bać. „Mocna grupa pod wezwaniem” z dnia na dzień okazywała się bezsilna. Po prostu kończyły się pomysły.

Wreszcie, któregoś dnia, tak całkiem przypadkiem właściciel moto celem czyszczenia czy też konserwacji tudzież pożyczenia komuś zdjął z moto tylny, plastikowy kufer i zrobił rudkę bez tego gadżetu. Objawy zniknęły jak ręką odjął. Dopiero później zaczął kojarzyć fakty i doszedł do wniosku, że drżenie kierownicy zbiegło się w czasie z zakupem kufra. W ten oto sposób przypadek znów uratował świat. B) Co więcej sprawdziliśmy, iż w przypadku zamontowanego bagażnika i zasiadania z tyłu plecaczka – problem nie występuje. :zab: Zatem plecaczek – dobra rzecz. :P

Tak więc i drobne zmiany w aerodynamice mogą mieć niestety spory wpływ na prowadzenie się pojazdu (patrz Formuła 1), ale u tak na zawsze będę podejrzliwy przy zakupie i na pierwszym miejscu będę stawiał geometrię pojazdu celem wykluczenia dzwona.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 tygodni ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 4 tygodni ago #18

  • Kostass
  • Kostass Avatar
Co dotrzepotania kierownica to w zasadzie temat został wyczerpany , moze dodam jeszcze turbulencje wywołane przez pojazd jadacy z przed nami , ale to sie moze zdarzyc incydentalnie .
Co do dokumentów to sprzedający powinien ci dac amerykański dokument własności motocykla "Title" , dokumenty odprawy celnej i oczywiscie fakture sprzedaży. Zwykle sprzedający robia jeszcze przegląd po imporcie jak nie będziesz musiał go zrobic sam .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 4 tygodni ago #19

  • Never
  • Never Avatar
Tez mialem ten problem. Mowili mi ze przycyzn moze byc wiele:
- opona przednia
- nawet ze opona tylnia
- zle wywazone kolo
- lozysko w glowce ramy
- olej w teleskopach (nierowny wyciek albo wyciek z jednego)
- malo powietrza w oponie


Ja akurat wymienilem opone i problem znikl
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Trzepotanie kirownicy 12 lata 4 tygodni ago #20

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1080
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 8
No właśnie - prozaicznych przyczyn może być wiele,co nie zmienia faktu,że Nabywca będzie musiał się z nimi uporać :boks:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.051 s.
Zasilane przez Forum Kunena