Witam wszystkich,
Jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość.
W najbliższym czasie planuję zakup RS 1700, w związku z tym mam kilka wątpliwości. Pomimo prób poszukiwań nie udało mi się znaleźć wszystkich odpowiedzi na moje pytania, dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat
, tym bardziej że czas nagli bo jestem umówiony na oględziny i ewentualny zakup.
moto.allegro.pl/yamaha-xv1700-road-star-1700-biale-opony-i2232553157.html
Rzecz dotyczy pewnego rodzaju testu
, przeczytałem o tym gdzieś na forum. Polega on na rozpędzeniu motocykla i puszczeniu kierownicy, jeżeli motocykl jest w porządku powinien jechać prosto, nie ściągać i nie "dygotać". Do tej pory oglądałem dwa RS 1700, obydwa podczas jazdy próbnej po puszczeniu kierownicy wpadały w "dygotanie" nasilające się w miarę pokonywania kolejnych metrów, musiałem szybko łapać kierę żeby nie zaliczyć gleby. Próbowałem tak kilka razy i za każdym razem było tak samo. Mimo że motocykle bardzo mi się podobały, zrezygnowałem z ich zakupu.
Rozmawiałem o tym z prywatnym importerem, który stwierdził iż przyczyny mogą być bardzo prozaiczne np. nierówno zdarta opona, nieodpowiednie ciśnienie w kołach a nawet drgania wywołane pustymi wydechami.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie ?
I jeszcze jedno pytanie, motocykl którym się obecnie interesuje został sprowadzony z hameryki i jeszcze nie był rejestrowany. Sprzedawca deklaruje że wszystkie opłaty związane z importem są opłacone a koszt rejestracji będzie taki sam jakbym kupił moto już zarejestrowane.
Jakie dokumenty powinienem otrzymać i na co zwrócić uwagę ?
Sprzedawca wydaje się być uczciwy, przesłał mi fotki jak wyglądał motocykl przed zakupem w USA, na których nie widać poważniejszych uszkodzeń (popękane sakwy, pogięte gmole). Zapewnia mnie że lakier jest oryginalny, nigdzie nie porysowany.
Niestety nie mam znajomego mechanika, który zdecydowałby się na blisko 300 km. podróż ze mną na oględziny w/w moto. Może ktoś z forumowiczów mógłby pomóc mi na miejscu tzn. w Tarnowie ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam