UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Zmiana wydechów

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #1

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
„Uszy” zostały dorobione (załącznik) i puste Cobry założone.
Wykonane zostały również jazdy testowe zarówno po mieście jak i w terenie bardziej sprzyjającym do odkręcenia manetki.

Wnioski:
Na wolnych całkiem, całkiem, a przede wszystkim znośnie no i Mega basssss :zab:
W wyższym zakresie obrotów jeden ryk i to właściwie jest całkiem nie fajnie bo dyńka puchnie

Obserwacje:
Chyba zwiększone zużycie paliwa. Tylko skąd i dlaczego? Może bardziej drapieżnie odkręcałem gaz?
Na wolnych i trochę wyższych obrotach wyraźnie słyszalny dźwięk cykania. Nie wiem, czy to normalne, coś podobnego dawno temu oglądałem/słyszałem na Roadster Clinic (jakiś filmik o dźwiękach które wydają Gwiazdy – jak namierzę to wrzucę link), ale przedtem tego nie było. :(
O wiele bardziej słyszalny (pomimo dźwięków wydechu) odgłos zasysanego powietrza. Posiadam standardowy filtr powietrza w zwykłej puszce. Jedyne co przy nim grzebałem to pozwoliłem sobie go przedmuchać.

Jakieś pomysły co do objawów?
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #2

  • Prałat
  • Prałat Avatar


To jest piękny klang...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #3

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Jasne!!! Za przysłowiowy kieliszek chleba.:zab:
Tata wynika z tego że nie masz Speedster Longs, te wydechy mają nakładki na całą długość wydechu,osobne dwa kolana i tłumik końcowy połączony na stałe,oraz dwie końcówki Twój to prawdopodobnie model Lo Boy.
Ostatnio zmieniany: 12 lata 10 miesiąc ago przez piter 1600.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #4

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Pit rozumiem że oddasz w dobre ręce?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #5

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
W moim tłumiku nie ma łączników, niestety. :( Chyba producent też ich nie przewidział - patrz załącznik.

Co ważniejsze wydaje się że i „uszy” mam oryginalne, co nie tłumaczy producenta przed użyciem szajs metalu, wartego rumaków ze stajni Zipp a nie Wild/Road Star. :nie:

Teraz najgorsze – moje wydechy są puste w środku w całej swej drodze, to znaczy zostały ogołocone przez poprzednika z końcówek wydechów lub jak kto woli wg języka szlifierek z db killerów. Więc i dźwięk będzie wielce zagadkowy, a co najgorsze z pewnością „lekko” męczący. :nerw:

Wracam do podstawowego pytania. Czy ktoś posiada takowe gotowe uszy, chce odsprzedać lub może chce takowe dorobić?
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 12 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #6

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
A do czego Ci oryginalny wydech?Potrzebne są chyba same kolanka.Mam jeszcze dwa komplety.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #7

  • NightRider
  • NightRider Avatar
od tego musisz miec oryginalny wydech a to wydatek 500 600 zł
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #8

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
A czemu nie słuszna?Kosztują coś ponad 500 $ a to wychodzi poniżej 2 tyś zł. Wg.mnie to cena do przyjęcia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #9

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Jedyne słuszne wydechy to PEACEMAKER ale cena jest nie słuszna.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #10

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Miałem taki sam model Cobry.Fajne rury z łącznikiem miedzy tłumikami.Dźwięk nie męczący.Ja kupiłem nówki w stanach i nie było problemu z montażem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 10 miesiąc ago #11

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Panowie,

Otóż zabrałem się wczoraj za wymianę wydechów i przy bliższych oględzinach tłumika Cobry stwierdziłem iż podkładka kolektora, czyli tzw. „uszy” mocujące za pomocą szpilek rury do głowicy są obie bardzo wygięte. Coś na kształt bananów o ugięciu znormalizowanym przez komisję europejską.
Dodatkowo stwierdziłem, że oryginalne podkładki są o wiele grubsze niż Cobry – 8,0 zamiast 5,0mm.

Wnioski: Otóż podejrzewam, iż „geniusz” od którego odkupiłem Cobry nie wymienił uszczelek w głowicy podczas zamiany i gdy zauważył że spod kolektorów wydobywają się spaliny (osmalone całe uszy) dociągał coraz „dłuższą rurką” nakrętki. Do tego stopnia iż zrobiły się banany. Ciekawe czy pomogło i co na to szpilki w jego moto? :d:

Plan działań: Niestety nawet po wyprostowaniu podkładek nie chcę ich zakładać, gdyż metal z jakiego są wykonane urąga przyzwoitości. Analiza elektroiskrowa wykazała, że to coś pomiędzy masłem, a plasteliną o twardości 120HB, gdzie najzwyklejsza stal do konstrukcji, nawet ta do kupienia w mega popularnej sieci „dla biedoty” Biedronka ma twardość min 140HB. Dlatego też zamierzam dorobić nowe uszy ze stali nierdzewnej 1.4021 o HB min 225 które zapobiegną deformacji elementu i będą miały odpowiedni wygląd (odcień zbliżony do rur) – patrz załącznik.

Obawy: Nierdzewka ma tendencję do żółknięcia – jakieś doświadczenia?

Propozycje:
1. Dorobienie elementów – dożywotni komplet 2 szt. to około 100zł. Może ktoś reflektuje?
2. Ktoś już robił, kupił lub wie gdzie kupić coś takiego gotowego?

Zaznaczam, że oryginalne podkładki z racji innej średnicy kołnierza doszczelniającego średnio zdadzą egzamin.

P.S. Jeszcze jedno, na 100% nie wiem jakie mam wydechy Cobry, jest na nich tylko logo ale z wyglądu wnioskuję, że to te www.cobrausa.com/exhaust_detail.php?make_id=6&model_id=63&product_id=1300&model=Road%20Star%201700&product_type=MotorcycleExhausts&product=Speedster%20Longs
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #12

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Panowie,
Odwołując się do praw mechaniki, fizyki, czegokolwiek, a nade wszystko rozsądku zdrowego sądzę, iż wymieniając wydechy z tłumieniem na puste nic, a nic nie powinno się zmienić, a przynajmniej nie w gaźnikowych wersjach sprzętów (zakładając brak ingerencji w zapłon lub rozrząd). Otóż temu oto przepustnicowemu zwierzu obojętne będzie co się dzieje zań, dopóki zawory ssące są zamknięte, a wydechowe w pełni otwarte – bo informacja zwrotna o spalaniu mieszanki dlań nie jest istotna, a co więcej – nie istnieje. :kl:

Co innego zmiana odwrotna – z pustych na powodujące wzrost ciśnienia w kolektorach. Tu może powstawać jakieś szczątkowe ciśnienie cofające niedopalone spaliny do cylindra, które w przypadku wyimaginowanej „mijanki” zaworów mogą przydławić nieco gaźnik.

Tak mnie wczoraj przestraszyliście obawami, iż zaniechałem niecnego planu zmiany rurek :dia: i wolałem śmigać niż zmieniać, a w domyśle regulować to i owo. Potrzymam postanowienie nakręcenia licznika zamiast picia browarów przy zmianie tłumików ale tylko do czasu pierwszego załamania pogody. :d:

Dam znaka co i jak.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #13

  • perkusista
  • perkusista Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 266
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 2
Ale bywa i tak,że po wymianie wydechów na puste nic nie trzeba robic...
Zmieniłem na puste V&H , nie zmieniło się nic - spalanie jest jakie było , nic nie regulowałem i chodzi bez zarzutu- zrobiłem po wymianie ok. 12 tys km ...
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #14

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Wydechy są sprzedawane bez zestawów iglic i dysz.Wspominają jedynie że może być taka konieczność zakupu.Hyper harger miałem już zamontowany w stanach i gaźnik był pod niego regulowany.ale po zmianie klimatu i w końcu wydechów dokonałem ostatecznej regulacji głownie podniosłem iglicę .Moto chodziło idealnie,przez trzy lata zrobiłem bez najmniejszego problemu 50 tyś km.Zmieniłem ze trzy komplety opon i 10 razy olej z filtrem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #15

  • orcio
  • orcio Avatar
Apropos wydechów to wczoraj robiłem pzregląd rejestracyjny ..
.. w jednym serwisie gość powiedział że nie podbije bo zmierzył i wyszło 100dB bez gazu a po odkręceniu było poza skalą :kl:
.. w drugim nawet nie spojrzał na moto i podbił.
Wydechy mam nie wiem jakie ale wyglądaja na krótkie hard krome (z tego co Krzych wrzucił powyżej, tylko w chromie i kończą się koło piasty), a jest wyciszenie (łuska) w środku.
Ostatnio zmieniany: 12 lata 11 miesiąc ago przez orcio.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #16

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Piter – piszesz, że musiałeś dostosować gaźnik do tłumików, a czy nie było tak że musiałeś go dostroić głównie do hyperchargera? Oglądałem RS właśnie z Cobrami (nie pamiętam jakie ale bez łącznika) i hyperkiem, który strasznie się dławił i strzelał po odjęciu gazu nawet po rozgrzaniu. Po zamontowaniu oryginalnej puchy z filtrem przeszło jak ręką odjąć. :bra:

Z innej beczki. Co to znaczy dostroić? Do wydechów w komplecie są iglice, tak jak do filtrów?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #17

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Niektóre firmy robią wydechy z łącznikiem,założyłem do swojej gwiazdy wydech Cobry model Speedster Longs..Łącznik był ukryty pod osłonami ,ale był.gaźnik również dostroiłem do swojego wydechu ,choć wcześniej był robiony przez amerykańców ale pod inne rury.Miałem założony hyperharger i spalanie w okolicy 5 litrów.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #18

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
:wiki: Powodzenia
Narczcos
:wild:
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #19

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Dobra - dziś dzień dziecka. Spróbuję zmienić i zobaczymy co wyjdzie. :)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zmiana wydechów 12 lata 11 miesiąc ago #20

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Ha.
Mogę się założyć że duża większość takowych ma problemy a to zbyt dużym spalaniem , strzałami w wydech lub w gaźnik.
Naprawdę trzeba poświęcić dużo czasu i nerwów aby to wszystko dostroić jak należy.
Bywa i tak że bez totalnego rozebrania gaźnika się nie obejdzie ,zmiana dysz ,iglic sprężyn przepustnicy ,itp...
Wszystko jest dla ludzi i do zrobienia przy jakiekolwiek wiedzy i zaangażowanie w temat.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.048 s.
Zasilane przez Forum Kunena