UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 3 tygodni ago #1

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
tomekz napisał:
Według mnie jest coś na rzeczy z tym ciśnieniem zwrotnym również w naszych sprzętach.
Nie mam porównania do jazdy i osiągów z pustymi rurami i z wkładką. Wiem jednak z innej dziedziny, że dla osiągnięcia maksimum mocy stosuje się ... nie stosuje się jakiegokolwiek wydechu, a jedynie krótki odcinek rury sporej średnicy, by wyprowadzić spaliny poza komorę silnika.

Wemar ja mam porównanie. Na pustych rurach tracisz moment przy niskich obrotach i jest to wyraźne. Ja mam wydechy akcesoryjne, w których wkładki wspawałem przegrody - aby było nieco ciszej. Jak sie przejechałem wildkiem kumpla z pustymi rurami to różnica jest ewidentna. Mój sie lepiej zbiera z dołu. A podejrzewam, że różnica między fabrycznym wydechem a pustym jest jeszcze wyraźniejsza.
Zresztą to żadne odkrycie ani nowość - kiedyś zapodałem tu linka do artykułu który dokładnie opisuje to zjawisko.
Puste rury nie na darmo nazywa sie drag pipes - to sie wzięło z wyścigów. Bo one niestety podnoszą moc ale tylko w górnym zakresie obrotów - tzw. pyta...natomiast w dolnym, przy ruszaniu - dokładnie odwrotnie - pogarszają osiągi.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Dzięki Baronie, dobra lektura na weekend :dobrarobota
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #3

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Dla zainteresowanych polecam ten o to artykuł :
grabowski.info.pl/?page_id=367
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #4

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
tomekz napisał:
Według mnie jest coś na rzeczy z tym ciśnieniem zwrotnym również w naszych sprzętach.
W czterosuwach jest tak, że tuż przed końcem suwu wydechu uchyla się zawór ssący - czyli przez krótką chwilę otwarte są oba. Ponieważ mamy silnik wolnossący, to w kanale dolotowym panuje ciśnienie atmosferyczne. Jeśli zatem w wydechu pozostanie jakieś ciśnienie, to zechce zrobić sobie wycieczkę w stronę gaźnika, a to nie poprawi napełnienia cylindrów. Nie mam porównania do jazdy i osiągów z pustymi rurami i z wkładką. Wiem jednak z innej dziedziny, że dla osiągnięcia maksimum mocy stosuje się ... nie stosuje się jakiegokolwiek wydechu, a jedynie krótki odcinek rury sporej średnicy, by wyprowadzić spaliny poza komorę silnika.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #5

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Pierwsze wrażenia jak wyprułem wydechy to myślałem że sprzęgło poszło bo nienormalnie szybko obroty na załączonym biegu rosły :-) (testowane na seryjnym gaźniku)
Po zmianie na HSR było jeszcze lepiej :-)

Nie miałem okazji przetestować wkładek na HSR ale zamierzam to na początku tego sezonu sprawdzić czy idzie na tym jako tako jeździć. Założyłem na próbę teraz wkładki ale jeździłem przy niskich temperaturach i niskich prędkościach i nie mam jeszcze zdania... (śnieg na poboczach leżał i miałem 10 letni plecaczek )

Teraz taki mały off-top ale zamówiłem dziś mechaniczny gaźnik do drugiego motocykla :-)
Pisze na wypadek jakby ktoś zastanawiał się czy warto ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #6

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
tomekz napisał:
wemar napisał:
TataMichas napisał:
Jak zmienia na jak to określiłeś "puste" to kompresji zwrotniej żadnej nie będzie ...
Na cóż w silniku czterotaktowym kompresja zwrotna?

Marek nie mam tego jak udowodnić ale ...

Moje odczucia przy pustych wydechach to że jest sporo większa moc na wysokich obrotach i spadek mocy/momentu na niskich oraz odwrotnie przy zastosowaniu wkładek w tłumikach...
Co prawda tłumiki i wkładki mam specyficzne ale tłumik to tłumik.
Według mnie jest coś na rzeczy z tym ciśnieniem zwrotnym również w naszych sprzętach.

Tomek,całkowicie się zgadzam co do tych zależności. :jahu:
Mam oba wydechy, czyli nie przerabiany oryginał i pustaki. Zaraz po zmianie rur bardzo wyraźnie można odczuć opisaną przez Ciebie zależność - obroty vs. moc. Zresztą oryginalne tłumiki są ze sobą połączone w celu...no moim zdaniem właśnie tej lekkiej. zwrotnej "kompresji" gazów spalinowych??? :ble:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #7

  • tomekz
  • tomekz Avatar
wemar napisał:
TataMichas napisał:
Jak zmienia na jak to określiłeś "puste" to kompresji zwrotniej żadnej nie będzie ...
Na cóż w silniku czterotaktowym kompresja zwrotna?

Marek nie mam tego jak udowodnić ale ...

Moje odczucia przy pustych wydechach to że jest sporo większa moc na wysokich obrotach i spadek mocy/momentu na niskich oraz odwrotnie przy zastosowaniu wkładek w tłumikach...
Co prawda tłumiki i wkładki mam specyficzne ale tłumik to tłumik.
Według mnie jest coś na rzeczy z tym ciśnieniem zwrotnym również w naszych sprzętach.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #8

  • TAXI
  • TAXI Avatar
maiłem podobne objawy czyli lekko zadymiał przy cylindrze dałem troszkę pasty miedzianej i objaw ustąpił
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #9

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Poduszki sa miedziane, takie powietrzem napchane, ja bym powiedzial jednorazowe.
Jak ich nie dasz, moim zdaniej jak i tak nie masz org. wydechow i mozesz sie bawic w regulacje gaziora to moim zdaniem niewiele sie moze stac.
Nie wiem czy Ci tam przy samym cylindrze nie bedzie lekko w niektorych sytuacjach dymic... Ja bym nie panikowal - dokupil w stosownej chwilii.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #10

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
No ale pytanie jest: musza byc czy nie bo czlowiek panikuje !!!! :oj: :cooo:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #11

  • kiwak
  • kiwak Avatar
uszczelki po pare zl chodzą na aledrogo
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #12

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Jak zmienia na jak to określiłeś "puste" to kompresji zwrotniej żadnej nie będzie ...
Na cóż w silniku czterotaktowym kompresja zwrotna?
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #13

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Dziki bardzo :piw: :dobrarobota
Czyli.
Ad1. Jak nie ma uszczelek to sie nic nie dzieje, spoko
Ad2. Troszke cus podregulowac trzeba ale "kitu" nie zakladac :dobrarobota
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #14

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Jak zmienia na jak to określiłeś "puste" to kompresji zwrotniej żadnej nie będzie tylko przelot spalint w jednym kierunku. Zatem moim zdaniem nie musi. Zresztą ja, odkąd mam puste Cobry nie zakładam uszczelek - szkoda materiału, a i z lenistwa w oryginalnym gaźniku nie grzebałem zbyt wiele. B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #15

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Ja uszczelek nie miałem i nie mam!Nabyć je można np.na ALLEGRO,chyba po 9zł.Po wymianie wydechów powinno się przynajmniej pogrzebać w gaźniku :kolo:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

uszczelki do wydechu pomiedzy nim a cylindrem 9 lata 1 miesiąc ago #16

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4599
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Panowie !!!!
Jest taka sprawa ...
Nie wiem czy to jest konieczne i wszystkie Wild/Road Stary maja, ale ...
Jak zdejmowalem wydechy i odkrecałem je od cylindrów, to tam, pomiedzy mocowaniem wydechów a gniazdem cylindra sa dwie chyba metalowe uszczelki. Ja to mam wiec spoko, ale ...
Moj ziom w uk zdjal swoje oryginalne i tam on nie ma tych uszczelek ...
I ma zagwostke bo kupil puste Vansy i ktos mu powiedzial ze musi miec te uszczelki ...
I stad moje pytanie? Musi czy nie ? :mysli:
Wszystkie nasze motury maja te uszczelki ? :oj:

No i oczywiscie jak musi to gdzie mozna takowe nabyc ?

I pytanie pomocnicze:
Czy zmieniajac wydechy wlansie na Vansy musi jakis kit do gaznika zamontowac ? :mysli:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 9 lata 1 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.059 s.
Zasilane przez Forum Kunena