UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Obciążenie, wydajność alternatora

Obciążenie, wydajność alternatora 5 lata 6 miesiąc ago #1

  • Don Pedro
  • Don Pedro Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Moim celem jest urzeć młodo najpóźniej jak się da
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 0
Dzięki Wemar za poświęcenie i referat. Wyjaśniłeś temat dogłębnie. :dobrarobota Czyli u mnie RS'2008r da radę jak będę mądrze zarządzał odbiornikami, a to chciałem wiedzieć.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Obciążenie, wydajność alternatora 5 lata 6 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Wydajność prostownika-regulatora alternatora wynosi:
- roczniki 1999-2005 - max. 18 Amper
- roczniki od 2006 - max 22 Ampery.
Przekładając to na moc mamy odpowiednio 216 i 264 Wat.

Jednak te wartości są osiągane dopiero gdy alternator kręci się szybko, na niższych obrotach będzie mniej prądu. Wydajność alternatora to 21 i 28 A ale przy prędkości obrotowej 5000 obr./min, której nigdy nie osiągnie. Źródła nie podają jednak wydajności prądowej alternatora dla prędkości obrotowej wału. Motocykl na zasilanie stałych odbiorników (zapłon, licznik) bierze ok. 10A. Zatem drugie tyle pozostaje na inne odbiorniki.

Stałe odbiorniki (modele do 2005r.):
- lampa główna 55W
- pozycja przód 2x8W
- pozycja tył 8W
- inne lampki ~5W
Razem ~85W (90W z długimi), co daje ok. 8A poboru.

Kierunki i stop obciążają układ okresowo i krótkotrwale, wiec nie bierze się ich pod uwagę - w przypadku ujemnego bilansu prądu, pobierany on jest z baterii.

Orginalne lightbar'y mają żaróki H3 2x35W, czyli 70W - ~5,8 Ampera, zatem dla modeli 1600 i 1700 do 2005 roku jesteśmy na styk z "elektrownią".

W przypadku modeli od 2006 roku jest dużo lepiej. Stały pobór prądu jest podobny jak wyżej, ale dzięki większej wydajności "elektrowni" mamy większy zapas i nawet z H4 w lightbarach mamy lekką nadwyżkę.

Trzeba jednak pamiętać, że alternator daje prąd nominalny gdy się kręci szybciej, niż na biegu jałowym. Jazda wyłącznie po mieście z pewnością skutkuje niedoładowaniem akumulatora.
Inna kwestia to fakt, że regulator nie jest chroniony bezpiecznikiem, a ma jedynie ograniczniki wewnętrzne. Mocne przeciążenie układu elektrycznego może doprowadzić do "ugotowania" regulatora.

Można pomyśleć o zastosowaniu żarówek LED, ale nie oznacza to dużego obniżenia mocy pobieranej. Ja mam u siebie wymienioną lampę główną i wkłady lightarów, ale na mijania pobór jest 40W (+20W po załączeniu długich - wewnętrzne połączenie wewnątrz lampy). Lightbary to LED 2x30W. Tyle tylko, że światła jest dużo więcej i do tego jest one bardziej ukierunkowane na istotny obszar.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 6 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Don Pedro

Obciążenie, wydajność alternatora 5 lata 6 miesiąc ago #3

  • Don Pedro
  • Don Pedro Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Moim celem jest urzeć młodo najpóźniej jak się da
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 0
Zastanawiam się na ile można dokładać odbiorników w naszych RS-ach. Fabrycznie mamy lampę główną, tył ze stopem plus kierunkowskazy, a my dokładamy, dokładamy, u siebie naliczyłem ok. 270W max. obciążenie. Ile mają nasze alternatory ?
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena