UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Regulator napięcia czy alternator ?

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #1

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
No to możesz spać spokojnie skoro masz trochę led-ów. Ja z kolei jestem konserwatystą w tej kwestii i akurat w tym motocyklu muszę mieć wszystkie źródła światła na żarówkach. :zebol:
A tak tytułem uzupełnienia to dodam,że spotkałem kilku ludzi,którzy mieli awarię alternatora. Co się później okazało - nie zwrócili uwagi,że mają w lightbarach żarówki o mocy 55 W. Dwa takie światła to już 110 W a gdzie reszta.? Ja mam założone 35 W w każdym lightbarze i jest spoko jednak staram się ich nie nadużywać. Co prawda trudniej je kupić w sklepie ale ma necie są. Warto na to zwrócić uwagę.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #2

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Jakoś się udało, mam nadzieje że nie rozleci się gdzieś w trasie. Mimo wszystko wole pędzle i ołówki :) Co do "choinki" to z nadprogramowych rzeczy mam tylko ledowe lightbary. Lampa główna też led więc myślę że wielkiej tragedii nie ma.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #3

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Skoro zamontowałeś to jednak nie tylko do pędzla masz predyspozycje :zebol:
Niech Ci służy bezawaryjnie. Niestety,trzeba pamiętać, że XV 1600 mają małą moc alternatora. 216 Wat. Więc nadwyżki tu raczej nie ma i wszelkiego rodzaju "choinki" świetlne jeśli nie są przemyślane i oparte o led powodują ustawiczne przeciążanie :nie:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #4

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Niestety, okazuje się że nikt w okolicy nie przewija rozruszników motocyklowych. Zamontowałem ten który miałem. Na razie jest O.K, mam nadzieje ze podziała co najmniej kilka lat :)
Dziękuję Panowie za wszelkie podpowiedzi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #5

  • arkadiuk
  • arkadiuk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 187
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 3
Na regenerowany/przewijany alternator też dostaniesz gwarancję także.. Przerabiałem temat jeszcze w DragStarze
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #6

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Dzięki Metal, Czyli nie muszę spuszczać oleju z całego moto? Małe straty w granicach normy po prostu uzupełnię dolewką.
Kupiłem już nowy alternator ale jeżeli mówisz że śmigasz tyle czasu na zregenerowanym to też się nad tym zastanowię. Cena na pewno będzie lżejsza do zniesienia a nowy nie otwarty, więc nie będzie problemów ze zwrotem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #7

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Trochę oleju będzie jak zdejmiesz dekiel alternatora. Prosta czynność ale trochę rozkrecania jest żeby się tam dostać.
Poszukaj sprawdzonego zakładu gdzie nsprawiają silniki elektryczne i powinni bez problemu przewinąć. Ja robiłem to 7lat temu i od tamtej pory wszystko ok.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Plastyk

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #8

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Okazuje się, że niestety alternator dał :du: Czy wymiana jest skomplikowana, czy jest tam jakiś olej , potrzebne będą uszczelki itp? Ja niestety lepiej radze sobie z pędzlem i ołówkiem niż z kluczem i śrubkami. :oj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #9

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Podładuj aku,zdejm siedzenie i woltomierzem DC zakres 20V sprawdz napiecie aku po zapaleniu silnika..Na obrotach min 2000 napęcie powinno wynośic
13,8-14,4.jeżeli jest takie napiecie to szykuj sie na wymiane akumulatora.
jeżeli napięcie jest niższe niz 13v to sprawdz alternator.
metoda: woltomierz na zakresie AC 100v
Po odpaleniu moto musisz zmierzyc napęcie pomiedzy trzema kablami (fazami)
wychodzącymi z alternatora. wszystko to nalezy zrobic bez odłączania ( pomocne szpilki na zakończeniu przewodów woltomierza.Wszystkie trzy napiecia muszą byc równe. Jeżel nie sa to walnął alternator..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Plastyk

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #10

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
:nonie:
Nigdy nie odłączaj klemy na zapalonym silniku,to nie Wsk,MZ itp,bo możesz od ręki zjarać regulator,lub co gorsza ECU .
Bateria jest swego rodzaju stabilizatorem napięcia,czy jest sprawna czy padnięta.
Większość motocykli po odpięciu klemy oczywiście że zgaśnie,bo obwód zostanie przerwany.
W Twoim przypadku najprawdopodobniej padł aku,i oby nie okazało się, że przez swoje eksperymenty, załatwiłeś coś z elektroniki... :oj:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Plastyk

Regulator napięcia czy alternator ? 2 lata 8 miesiąc ago #11

  • Plastyk
  • Plastyk Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 488
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 0
Koledzy kolejny problem w moim złomku.
Wczoraj na trasie brakło mi prądu, po małej pauzie moto nie miało siły zakręcić. Musiałem się wspomóc prądem z kabla od "złotówy".
Dojechałem do domu ok. 30km, po zgaszeniu moto już nie chciało odpalić. Aku był słaby, naładowałem i pali ale po odpięciu klemy gaśnie, czyli brak ładowania. Czy to wina regulatora czy alternatora, można to jakoś sprawdzić? :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.035 s.
Zasilane przez Forum Kunena