UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wymiana tarcz sprzęgłowych.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 2 lata 10 miesiąc ago #1

  • kaer30
  • kaer30 Avatar
Wielkie dzięki - czyli tak jak myślałem.
Swoją drogą, nie wiedziałem, że są potrzebne specjalne szczypce więc użyłem zwykłego, płaskiego śrubokręta i zrobiłem. Wychodzi po raz kolejny na to, że jeśli czegoś nie da się zrobić, to trzeba znaleźć kogoś, kto o tym nie wiem, przyjdzie i to zrobi :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 2 lata 10 miesiąc ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
To nie ma znaczenia. Tutaj chodzi o to że mając odpowiednie szczypce możesz w loży ich końcówki w te rowki i w ten sposób łatwiej ściągnąć. Np. w Barnetta nie ma żadnych rowków, kropek czy czegoś innego ... I działa.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 2 lata 10 miesiąc ago #3

  • kaer30
  • kaer30 Avatar
LukaszGda napisał:
swoją drogą jestem ciekaw czy takie złe założenie tarcz wpływa na jego pracę.
bo tak na chłopski rozum jaki znaczenie ma gdzie są ułożone rowki :mysli:

Trochę odgrzebię temat. Swoją przygodę z RS XV 1700 (2009 r.) zacząłem od wymiany sprzęgła. Kupiłem pojazd ze świadomością, że sprzęgło "się ślizga" i jeśli wymiana oleju nie pomoże trzeba będzie robić. Olej zmieniłem ale objawy pozostały więc zdecydowałem się na wymianę tarcz. Ponieważ w PL ceny są kosmiczne, odwiedziłem zagraniczny portal aukcyjny i kupiłem oryginalny zestaw 5VR-W001G-10 do mojego motocykla. W skład wchodzą: tarcze, przekładki, sprężyna docisku , ten "drucik" zabezpieczający 1-wszą tarczę, uszczelka pokrywy. Rozebrałem i złożyłem całość. Wszystkie objawy ślizgającego się sprzęgła ustąpiły, a ja dumny z siebie zajrzałem na to forum (ale nie mam pojęcia dlaczego po wymianie, a nie przed...).
No i w tym wątku doczytałem, że tarcze po 2004 roku, montuje się w ten sposób, że jeden "rowek" w tarczy ma być tam gdzie dwie "kropki" na koszu sprzęgła. Sęk w tym, że książka serwisowa, której używałem, pokazywała, że dwa "rowki" w tarczach mają się schodzić z dwoma kropkami na koszu (czyli tak jak do 2004 r.). I tak też to poskładałem. Stąd teraz pytanie: jakie to ma znaczenie ? Sprzęgło działa poprawnie, przejechałem 500 km i nie widzę żadnych anomalii. Obejrzałem zdemontowane tarcze i nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla ponownego rozbierania sprzęgła. Niemniej jeśli trzeba będzie...
:mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #4

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Darecki problem został rozwiązany?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #5

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
W poprzednim Moim moto przyczyną takiej samej awarii był czujnik luzu.W zeszłym tygodniu to samo było u kolegi.Mam na myśli DS 650.Warto go poszukać i sprawdzić.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #6

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Gdzieś jest problem,rozebralem,wyczyscilem,przesmarowalem,złożyłem ponownie,pojechałem się przejechać,biegi wchodzą lekko tylko do góry,redukcja na dół jest trochę cięższa,wyzwaniem jest znalezienie(wbicie) neutralny będąc na postoju,pół biedy jak się turlam np.do czerwonego światła,to wtedy jeszcze Luz wejdzie,tragedia jest jak zatrzymam się i chce znalez Luz,za ch...pana,efekt jest taki jakby coś się zakleszczylo,ani do góry ani na dół,silny nacisk noga na pedal zmiany biegów nic nie daje a boję się że coś mogę urwać,dopiero wciśnięcie sprzęgła i lekkie ruszenie do przodu powoduje że po kilku zmianach na jedynkę później przeskok na dwójkę uda mi się złapać Luz :oj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #7

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
tak to ten na który przychodzi podkładka nr 21 14 i 15. :tutaj:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #8

  • Darecki
  • Darecki Avatar
OK.zanim zacznę rozbierać kołyskę,Kiwak pisze na swoim poście żeby przesmarowalem łożysko,jakie łożysko jak tam nie ma żadnego?trzpień domyslsm się że chodzi o numer 19 tak?


www.partzilla.com/parts/search/Yamaha/Motorcycle/2008/ROAD+STAR+SILVERADO+S+%28Dark+Bluish+Gray+Metallic+8%29+%28CA+Ed.%29+-+XV17ATSXSC/SHIFT+SHAFT/parts.html
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #9

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Darecki napisał:
B) Uwielbiam te wasze powiedzonka:piórniki,kołyska itp. :zab:
Dobra wpisuje i ten wyraz w memory :piw:

I co,trzeba to rozebrać i przesmarowac,tak?

of kors :br:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #10

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Darecki napisał:
B) Uwielbiam te wasze powiedzonka:piórniki,kołyska itp. :zab:
Dobra wpisuje i ten wyraz w memory :piw:

I co,trzeba to rozebrać i przesmarowac,tak?

Na Memory to my z kolei mamy swoje kawałki - z filmu Killer

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #11

  • Darecki
  • Darecki Avatar
B) Uwielbiam te wasze powiedzonka:piórniki,kołyska itp. :zab:
Dobra wpisuje i ten wyraz w memory :piw:

I co,trzeba to rozebrać i przesmarowac,tak?
Ostatnio zmieniany: 7 lata 10 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #12

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
to jest wajcha od biegów , z jednej strony kopiesz gdy wbijasz jedynkę, a drugą stronę walisz piętą aby wrzucić wyższe biegi. pośrodku jest oś , i dlatego wołamy kołyska. :tutaj:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #13

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Kiwaku, :piw:
Tylko jeszcze jedno pytanie,operujecie nazwami typu "kołyska", qwa ctj.ta kołyska,i co mam ew.przesmarowac?no sorky ale ja już 100 lat na obczyźnie i posłużę się klasykiem z filmu " kochaj albo rzuć",
Powymyslali te Farenhajdy,Celcjusze ale temperatura ta sama :polew: :piw:
Ostatnio zmieniany: 7 lata 10 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #14

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Darecki napisał:
Kiwaku podeslij temat nie mogę znaleźć,a chce po kolei wyeliminować wszystko po drodze :piw:

Tu plakalem swego czasu
yamaha-roadstar.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=60&id=54925&Itemid=188&lang=pl#66323
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #15

  • Darecki
  • Darecki Avatar
OK.dzięki za podpowiedzi,obacze co z tym cieglem,
Kiwaku podeslij temat nie mogę znaleźć,a chce po kolei wyeliminować wszystko po drodze :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #16

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Ktoś na forum wspominał,że po założeniu innego cięgna miał problemy z biegami. Element ten był zbyt miękki i się wyginał.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #17

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
kusy napisał:
Darecki a cięgno masz oryginał,czy jakieś akcesoryjne?

Cięgno raczej nie gra tu roli :jez: ja na początku miałem oryginał,potem samoróbka,a obecnie akcesoryjne frezowane z Al.zaadoptowane od HD.Nigdy nie było problemu ze zmianą biegów,również po zmianie podnóżków z całym ich osprzętem.
Najlepiej zdemontuj cięgno i sprawdź czy dźwignia zmiany biegów oraz element z którym łączy się cięgno,nie przycinają się.To powinno dać Tobie jakiś obraz sytuacji :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #18

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Darecki napisał:
Ciąg dalszy...może ktoś miał podobne objawy,
Sprzęgło wyregulowane,dla pewności pojechałem do dilera Yamahy i zaprzyjaźniony mechanik potwierdził że wszystko jest książkowo,ale...w trakcie jazdy biegi wchodzą ciężko i nie ma to nic wspólnego z cięższym wysprzeglaniem że względu na Barnetta,po przejechaniu ponad 200 km po wymianie i silowaniu się mojej lewej stopy żeby wrzucić bieg,wymienilem olej(zaznaczam że ten "stary" miał 200 km i był to polsyntetyk 15W50) na fabryczny czyli mineralny 10W40 i...i qwa nic się nie zmieniło,a już wyzwaniem jest wbicie jedynki lub dwójki szukając neutral w trakcie postoju,
PS.
Kusy,chyba się przeprosze z Barnettem,nie jest tak źle,

Miałem w Radku kiedys taka sytuacje, ze zapiekl mi sie ten element, gdzie osadzona jest dzwignia zmiany biegow. Nic nie moglem przelaczyc, blokowalo sie, przerzucalo mi co 2 biegi naraz. Po prostu nie wiedzialem o co kaman. Az rozebralem i przesmarowalem to miejsce i jak reka odjal. Ale o tym juz kiedys pisalem, wiec pewnie to nie to ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #19

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Darecki a cięgno masz oryginał,czy jakieś akcesoryjne?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wymiana tarcz sprzęgłowych. 7 lata 10 miesiąc ago #20

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Darecki dobrze ustawiłeś cięgno zmiany biegów ?? znaczek jest na wałku + regulacja samego cięgna
na postoju jak kręcisz kołem to biegi wskakują bez używania sprzęgła czy jest taki sam problem ??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.048 s.
Zasilane przez Forum Kunena